Sommer2464 Skrevet 18. oktober 2023 #1 Del Skrevet 18. oktober 2023 Bare lurer siden jeg har inntrykk av at det er mye mer antisemittisme nå enn det det var før. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Del Skrevet 18. oktober 2023 religionshat overfor jøder, såvel som andre er økende, muslimer også for den del.. og overfor kristne osv osv.. Anonymkode: 0b4b0...a06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg er ikke jødisk, men jeg har fått med meg at det utover 2000-tallet har blitt større forekomst av anti-semittiske holdninger i bl.a. Norge. I tillegg har det blitt en økning i voldelige angrep, også dødelige, på jøder i vestlige land. Anonymkode: 08100...512 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke jødisk, men jeg har fått med meg at det utover 2000-tallet har blitt større forekomst av anti-semittiske holdninger i bl.a. Norge. I tillegg har det blitt en økning i voldelige angrep, også dødelige, på jøder i vestlige land. Anonymkode: 08100...512 Er nok bare et tidsspørsmål før det skjer et dødelig angrep på synagogen i Oslo eller Trondheim. Skjedde jo i København i 2015 da en jødisk mann som sto vakt utenfor synagogen ble drept. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sommer2464 skrev (21 timer siden): Er nok bare et tidsspørsmål før det skjer et dødelig angrep på synagogen i Oslo eller Trondheim. Skjedde jo i København i 2015 da en jødisk mann som sto vakt utenfor synagogen ble drept. Håper ikke det. Ikke drep meg, please. Anonymkode: 12118...339 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 19. oktober 2023 #6 Del Skrevet 19. oktober 2023 On 10/18/2023 at 9:01 PM, AnonymBruker said: religionshat overfor jøder, såvel som andre er økende, muslimer også for den del.. og overfor kristne osv osv.. Anonymkode: 0b4b0...a06 Nesten som om ideen om multikulturalisme er en jævlig dårlig idee.... 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sommer2464 skrev (På 18.10.2023 den 21.00): Bare lurer siden jeg har inntrykk av at det er mye mer antisemittisme nå enn det det var før. Mer hat mot muslimer. Det er også mer legitimt i Norge og resten av Europa. Anonymkode: 5bf8e...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. oktober 2023 #8 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mer hat mot muslimer. Det er også mer legitimt i Norge og resten av Europa. Anonymkode: 5bf8e...cfe Det kan du kanskje si. Problemet med det ressonementet er at jødehat også blir rasistisk på en annen og etter min mening verre måte enn kristen- og muslimhat, siden jødedom er nærmest uløselig knyttet opp mot jødisk etnisitet. Kristendommen og islam misjonerer, og er derfor utbredt i masse forskjellige etniske grupper. Jødedommen er ikke så enkel å konvertere til… 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. oktober 2023 #9 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sommer2464 skrev (På 18.10.2023 den 21.28): Er nok bare et tidsspørsmål før det skjer et dødelig angrep på synagogen i Oslo eller Trondheim. Skjedde jo i København i 2015 da en jødisk mann som sto vakt utenfor synagogen ble drept. Det tror jeg ikke. Da er i så fall ambassaden til Israel mer utsatt, men både ambassaden og synagogen har politibevoktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sommer2464 skrev (På 18.10.2023 den 21.28): Er nok bare et tidsspørsmål før det skjer et dødelig angrep på synagogen i Oslo eller Trondheim. Skjedde jo i København i 2015 da en jødisk mann som sto vakt utenfor synagogen ble drept. I Asker ble jo en moske angrepet av en muslimhater. Håper det ikke skjer med flere gudshus og folk kan få ha dem i fred🙁 Anonymkode: e91b1...b7e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I Asker ble jo en moske angrepet av en muslimhater. Håper det ikke skjer med flere gudshus og folk kan få ha dem i fred🙁 Anonymkode: e91b1...b7e Ja, PST mener at trusselen fra høyreekstremister er overhengende. Ikke så rart når det er flest etnisk norske i dette landet. Anonymkode: 5bf8e...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Del Skrevet 19. oktober 2023 Bacteria skrev (8 minutter siden): Det kan du kanskje si. Problemet med det ressonementet er at jødehat også blir rasistisk på en annen og etter min mening verre måte enn kristen- og muslimhat, siden jødedom er nærmest uløselig knyttet opp mot jødisk etnisitet. Kristendommen og islam misjonerer, og er derfor utbredt i masse forskjellige etniske grupper. Jødedommen er ikke så enkel å konvertere til… Nei, det er ikke verre en noe andre selv om jødene legger opp til at det er det. Ingen andre bruker rase som en definisjon på hvem de er. Anonymkode: 5bf8e...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. oktober 2023 #13 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke verre en noe andre selv om jødene legger opp til at det er det. Ingen andre bruker rase som en definisjon på hvem de er. Anonymkode: 5bf8e...cfe Det er ikke sant. Hørt om afroamerikanerne og samene fex? 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mer hat mot muslimer. Det er også mer legitimt i Norge og resten av Europa. Anonymkode: 5bf8e...cfe Sunn skepsis, ikke hat. En naturlig konsekvens av utallige terrorangrep, og etterhvert flere lærerdrap, mm. Anonymkode: 7608c...fd9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #15 Del Skrevet 19. oktober 2023 Bacteria skrev (3 minutter siden): Det er ikke sant. Hørt om afroamerikanerne og samene fex? Samene gjør det, så det er riktig. Men hat er hat, så hat mot jøder er ikke verre enn hat mot andre. Anonymkode: 5bf8e...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Del Skrevet 19. oktober 2023 19 minutter siden, Grüner said: Det tror jeg ikke. Da er i så fall ambassaden til Israel mer utsatt, men både ambassaden og synagogen har politibevoktning. Og kirkene her hvor jeg bor, de står helt ubevoktet. Moskeen også, helt uten politi. Anonymkode: d4259...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19. oktober 2023 #17 Del Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Jeg har aldri forstått meg på jødehat. Er det det med Jesus? Er det at de ble et vandrerfolk, et fremmedelement i Europa etter at keiser Hadrian drev dem ut av hjemlandet? At de er flinke med penger, og har høyere IQ enn andre? Vet ikke, men noe er det hvertfall som provoserer. At Israel behandler palestinere så dårlig har vel to sider. Palestina har aldri eksistert som en selvstendig stat. Før 1948 var området på britiske hender. Det var bebodd av beduinstammer og også jøder (som aldri hadde forlatt området. ) Det var britene som delte opp området i en del til jødene og en del til araberne. Jødene sa ja takk, men palestinaaraberne godtok ikke dette siden de ønsket jødene vekk. De angrep Israel fra alle kanter, og Israel måtte forsvare seg. Mot alle odds vant israelerne krigen, og utvidet landområdet sitt. De har beholdt disse landområdene, av åpenbare grunner. Endret 2. november 2023 av Sciurus Ryddet for slettet sitat. Sciurus, mod 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 19. oktober 2023 #18 Del Skrevet 19. oktober 2023 Å være jøde i Norge er fortsatt altfor tøft. For mye skjellsord og vitser blant de yngre. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #19 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg tror en del av jødehatet bunner i sjalusi. Jødiske folk har vært kjent for å få til veldig mye. I tillegg tenker jeg at fra et religiøst perspektiv er jødene kanskje de som er nærmest Gud (ikke at jeg personlig tror det, men jeg er ikke direkte kristen). Og jeg tror at sjalusi dessverre kan føre til ekstremt mye hat hos enkelte mennesker. Anonymkode: 30253...16f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #20 Del Skrevet 19. oktober 2023 Er det så mange jødiske her ha ? de har min respekt og min sympati 🥰 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå