Gå til innhold

Denne vesle jentungen KNUSER absolutt alle her på Kvinneguiden på 5km

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg løp 2,5 km på 17 min for to uker siden😂 Ikke trent jevnlig da, så det går veldig fint at ho er raskere enn meg

Anonymkode: 737b3...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer 5 km på ish 30 minutter. Men det er gåing og pittelitt løping i oppoverbakkene. 

Anonymkode: 9c00c...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 10/22/2023 at 8:08 PM, Isambard said:

Det er utrolig rått, men ikke helt overraskende. Jeg ser stadig i 5000m løp at både gutter og jenter på 12-13 er helt i teten.

Hun ville slått meg med 8-9 minutter i dag.

Ja, vekt være lett gir stor fordel. Skal ganske mye ekstra trening for å kompensere for at de du løper mot er 20 kilo lettere enn deg.  Barn har også mer fritid enn voksne noe som gjør at de også i teorien kan trene mer. 

Anonymkode: 7e823...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, vekt være lett gir stor fordel. Skal ganske mye ekstra trening for å kompensere for at de du løper mot er 20 kilo lettere enn deg.  Barn har også mer fritid enn voksne noe som gjør at de også i teorien kan trene mer. 

Anonymkode: 7e823...218

Det er derfor mellomdistanse og maratonløpere ser ut som det de gjør.  Vo2 maks er ingenting annet enn: VO2 Max = oxygen used per minute / body mass.

Ergo lavere vekt, høyere maksimalt oksygenopptak. Det har ikke bare en "stor fordel" å være lett, det er helt kritisk for å være i eliten på alle distanser utover kortere sprint. 

Anonymkode: 577a9...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det høres ut som den vesle jentungen er utrolig talentfull! Jeg er ikke en løper selv, men jeg heier på henne og beundrer hennes prestasjoner. Fortsett å heie på henne og la henne inspirere deg til å nå dine egne mål!

Anonymkode: 2c82a...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...