AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hei alle sammen jeg har lest om dette med kjemisk graviditet, og spesielt i dette forumet at veldig mange har opplevd dette. Kan dere fortelle litt om hva det vil si? Hvor i syklus merket du at du mistet? hvor sterk ble testen før du opplevde kjemisk? Anonymkode: 54f17...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 18. oktober 2023 #2 Del Skrevet 18. oktober 2023 Positive test 11 dpo... negative 12 dpo og mens 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei alle sammen jeg har lest om dette med kjemisk graviditet, og spesielt i dette forumet at veldig mange har opplevd dette. Kan dere fortelle litt om hva det vil si? Hvor i syklus merket du at du mistet? hvor sterk ble testen før du opplevde kjemisk? Anonymkode: 54f17...b92 Fikk positiv test 11dpo, ikke veldig sterk, men tydelig. Hadde ikke testet før dette men hadde veldig masse symptomer som sterke murringer, sprengte bryster, vondt i korsryggen osv. siden 8-9dpo. Testene ble aldri sterkere og de var helt blendahvite 15dpo. Husker ikke når mensen kom. Nå som jeg er gravid (foreløpig) så har jeg mye mindre symptomer og det virker som den sitter. Jeg tror kanskje at veldig sterke symptomer tidlig betyr at kroppen støter vekk embryoet i mitt tilfelle. Anonymkode: cfeb2...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Del Skrevet 18. oktober 2023 Positiv test på IKM. Begynte å få mensmurringer 3 dager senere og samme dag kom mensen for fult, negativ test samme dag som mens kom. Anonymkode: c7fe4...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Del Skrevet 18. oktober 2023 Jeg testet tidlig og fikk positiv test 10 dpo fram til 14 dpo, testet også positivt på digital test. Jeg syntes at stigningen var dårlig på babyplantestene og fikk aldri godfølelsen på graviditeten, har to barn fra før og ganske mye erfaring med testing. Mensen kom 14 dpo. Ble heldigvis gravid igjen neste prøveperiode. Anonymkode: 2fd44...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Del Skrevet 18. oktober 2023 Var aktive prøvere. Testet derfor tidlig (kommer aldri til å gjøre det igjen). Fikk positive tester fra dpo 9-11. 2 ganger dukket da mensen opp som normalt ett par dager etter positiv test. 1 gang kom mensen 5 dager forsent, og da viste testene negativt etter ikm. Anonymkode: 704e1...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Del Skrevet 18. oktober 2023 Tror kanskje dette var kjemisk. Fikk mensen 5-6 dager for seint, men fikk ikke positiv test da mensen skulle komme. Hadde i den perioden veldig uregelmessig mens, så tenkte ikke så mye over det. Så gikk mensen liksom ikke over. Testet så igjen på CD8 fordi det var unormalt å blø så mye og så lenge, og da var det en veeeeeldig svak strek. Blødde i tre dager til etter dette. Anonymkode: 408ec...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Del Skrevet 18. oktober 2023 Opplevde det som en (litt kraftigere)mens som var 4-5 dager forsinket. Fikk svakt positive tester et par dager før forventet mens, som aldri ble sterkere. Begynte også å spotte et par dager før forventet mens. Fikk neste eggløsning til forventet tid. Anonymkode: 0d26f...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 18. oktober 2023 #9 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hva er kjemisk gravitet? Ut i fra tråden tror jeg dette handler om hjelp til å bli gravid. Men jeg spør. Vil gjerne lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Del Skrevet 18. oktober 2023 4 minutter siden, Helene said: Hva er kjemisk gravitet? Ut i fra tråden tror jeg dette handler om hjelp til å bli gravid. Men jeg spør. Vil gjerne lære. Det er når befruktet egg sneier borti livmorveggen så man begynner å produsere hcg (kan teste positivt), men ikke fester seg. I prinsippet en veldig, veldig tidlig spontanabort. Anonymkode: 408ec...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Del Skrevet 18. oktober 2023 Helene skrev (1 minutt siden): Hva er kjemisk gravitet? Ut i fra tråden tror jeg dette handler om hjelp til å bli gravid. Men jeg spør. Vil gjerne lære. Det er en graviditet der et befruktet egg ikke fester seg skikkelig i livmoren. Det er nok til at man begynner å produsere hcg og dermed kan få symptomer og positiv test. Men graviditeten avsluttes tidlig enten som en forventet mens eller litt forsinket mens/tidlig spontanabort. Fordi det er blir vanlig teste tidligere og tidligere blir man mer oppmerksom på det nå en før. Anonymkode: 0d26f...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 18. oktober 2023 #12 Del Skrevet 18. oktober 2023 Takk for svar. Har selv hatt spontanabort. Visste ikke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hatt 4 kjemiske. Fått positiv test 11/12 dpo. Deretter begynt å blø 5 dager etter jeg egentlig skulle hatt mensen. Helt vanlig blødninger som ved menstruasjon. Har da fått negativ test samme dag eller et par dager etter blødningen Anonymkode: 48c13...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hatt 4 kjemiske. Fått positiv test 11/12 dpo. Deretter begynt å blø 5 dager etter jeg egentlig skulle hatt mensen. Helt vanlig blødninger som ved menstruasjon. Har da fått negativ test samme dag eller et par dager etter blødningen Anonymkode: 48c13...b63 Var testene dine sterke? Har du fått undersøkt hvorfor dette skjerM 4 kjemiske er ganske mange. Kan tyde på at egget ikke klarer å feste seg Anonymkode: 54f17...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansel Skrevet 18. oktober 2023 #15 Del Skrevet 18. oktober 2023 Januar: gikk 4-5 dager over forventet mens, hadde lette symptomer. Tok en test som var svak positiv. Fikk full mens samme ettermiddag. Testene ble så negative. Februar: fikk svak mens til riktig tid, men blødde veldig lite i over en uke (veldig uvanlig for meg). Tok en test ca 10 dager etter mens - viste svakt positiv. Slo også ut på HCG på blodprøver. Mensen kom aldri ordentlig i gang, men testene ble negative. Mai: testet noen dager før forventet mens, siden jeg hadde litt symptomer. Fikk svak positiv test. Syns den så litt sterkere ut dagen etter, men streken var nesten borte dagen etter det igjen. Fikk full mens dagen det var forventet. Ble gravid i juni, og er nå halvveis i svangerskapet - alt er helt fint med baby, og formen min har vært kjempebra! Hadde lite symptomer i forkant av positiv test, første tegn var uteblitt mens (og positiv test!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Del Skrevet 18. oktober 2023 Sansel skrev (1 time siden): Januar: gikk 4-5 dager over forventet mens, hadde lette symptomer. Tok en test som var svak positiv. Fikk full mens samme ettermiddag. Testene ble så negative. Februar: fikk svak mens til riktig tid, men blødde veldig lite i over en uke (veldig uvanlig for meg). Tok en test ca 10 dager etter mens - viste svakt positiv. Slo også ut på HCG på blodprøver. Mensen kom aldri ordentlig i gang, men testene ble negative. Mai: testet noen dager før forventet mens, siden jeg hadde litt symptomer. Fikk svak positiv test. Syns den så litt sterkere ut dagen etter, men streken var nesten borte dagen etter det igjen. Fikk full mens dagen det var forventet. Ble gravid i juni, og er nå halvveis i svangerskapet - alt er helt fint med baby, og formen min har vært kjempebra! Hadde lite symptomer i forkant av positiv test, første tegn var uteblitt mens (og positiv test!) Leit å høre at du har så mange kjemiske bak deg Gratulerer baby i magen 🥰 så bra at det endelig holdt Anonymkode: 54f17...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var testene dine sterke? Har du fått undersøkt hvorfor dette skjerM 4 kjemiske er ganske mange. Kan tyde på at egget ikke klarer å feste seg Anonymkode: 54f17...b92 Ikke like sterke som teststreken, men tydelig strek. Har fått utredning uten at de finner noe. Har prøvd både progesteron og albyl-e uten hell. Har også hatt en MA. Ved neste graviditet skal jeg få prednisolon og klexane i tillegg til albyl-e og progesteron. Anonymkode: 48c13...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansel Skrevet 18. oktober 2023 #18 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Leit å høre at du har så mange kjemiske bak deg Gratulerer baby i magen 🥰 så bra at det endelig holdt Anonymkode: 54f17...b92 Takk for det 🥰 Vi begynte ikke å prøve ordentlig før ved nyttår, så i januar syns jeg det var litt for godt til å være sant at det satt på første forsøk. Hadde aldri hørt om kjemisk, så skjønte veldig lite når jeg plutselig fikk mens når jeg hadde testet positivt. I februar ble jeg overraska over at det kunne skje to måneder på rad, men tenkte ikke så mye mer over det enn det. Når den tredje skjedde i mai begynte jeg å bli bekymra for om det kunne være noe galt, og tok kontakt med lege som henviste meg til gynekolog. Når jeg kom til gynekologen var jeg allerede gravid, og han bekreftet svangerskapet på ultralyd 😅 Føler meg heldig når jeg leser om mange andre her inne. Vi hadde tross alt ikke prøvd så veldig lenge, og det klaffet for oss før jeg rakk å bli veldig bekymret og frustrert - selv om det såklart var litt leit med flere kjemiske, spesielt etter den tredje. Det jeg kanskje syns var verst var at leger og gynekolog avfeide det veldig fort, bare med «det er ikke en graviditet» (de mente altså da kjemisk). Man lurer jo uansett på hva som kan være årsaken, men føler ikke jeg ble helt møtt på det. Forskjellen på testene hos meg var ved at ved de kjemiske var testene veldig svakt positive. Den måneden jeg faktisk ble gravid, var testen knallsterk (teststreken nesten sterkere enn kontrollstreken). Endret 18. oktober 2023 av Sansel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #19 Del Skrevet 18. oktober 2023 Hadde litt symptomer som vondt i pupper, små kvalm. Fikk positiv test, 2 dager etterpå kom mensen som vanlig. Var vel 12-16dager dpo.. ikke noe smerter eller noe. Anonymkode: 96c97...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #20 Del Skrevet 19. oktober 2023 Sansel skrev (12 timer siden): Takk for det 🥰 Vi begynte ikke å prøve ordentlig før ved nyttår, så i januar syns jeg det var litt for godt til å være sant at det satt på første forsøk. Hadde aldri hørt om kjemisk, så skjønte veldig lite når jeg plutselig fikk mens når jeg hadde testet positivt. I februar ble jeg overraska over at det kunne skje to måneder på rad, men tenkte ikke så mye mer over det enn det. Når den tredje skjedde i mai begynte jeg å bli bekymra for om det kunne være noe galt, og tok kontakt med lege som henviste meg til gynekolog. Når jeg kom til gynekologen var jeg allerede gravid, og han bekreftet svangerskapet på ultralyd 😅 Føler meg heldig når jeg leser om mange andre her inne. Vi hadde tross alt ikke prøvd så veldig lenge, og det klaffet for oss før jeg rakk å bli veldig bekymret og frustrert - selv om det såklart var litt leit med flere kjemiske, spesielt etter den tredje. Det jeg kanskje syns var verst var at leger og gynekolog avfeide det veldig fort, bare med «det er ikke en graviditet» (de mente altså da kjemisk). Man lurer jo uansett på hva som kan være årsaken, men føler ikke jeg ble helt møtt på det. Forskjellen på testene hos meg var ved at ved de kjemiske var testene veldig svakt positive. Den måneden jeg faktisk ble gravid, var testen knallsterk (teststreken nesten sterkere enn kontrollstreken). Gratulerer! Hvor lenge etter at mensen uteble testet du sist da du faktisk var ordentlig gravid og teststreken var så sterk? Anonymkode: cfeb2...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå