Gå til innhold

Fontenehuset

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud og jesuskristus, hva i alle dager er det de rører med. Dette er ikke i tråd med fontenehusmodellen. 

Anonymkode: 36a81...8a6

Det er på ingen måte i konflikt med Fontenehus modellen å la folk gjennomføre sin samfunnsstraff på Fontenehus. Så lenge de har psykiske helseplager er de i målgruppa.

Anonymkode: c3b7f...2d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er på ingen måte i konflikt med Fontenehus modellen å la folk gjennomføre sin samfunnsstraff på Fontenehus. Så lenge de har psykiske helseplager er de i målgruppa.

Har de noe valg?

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 20.20):

Det er i hvertfall i strid med prinsippet om frivillig deltakelse.  Med mindre man får lønn for å jobbe der som ansatt, så kan man som frivillig dukke opp  når man vil ( eller aldri dukke opp igjen) på Fontenehuset.Det er opp til deg.  Er man der som samfunnsstraff, så vil det straffe seg å ikke dukke opp der når man har avtalt å være der.  Kriminalomsorgen følger med. 

Så mitt spørsmål er om de som soner samfunnsstraff på Fontenehuset blir skrevet inn som ordinære medlemmer, eller om de er utenom?

Endret av Pipaluk
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 20.21):

Har de noe valg?

Ja, de kan velge å avtjene samfunnsstraff et annet sted. FH tar ikke i mot noen på «tvang”.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 8.57):

Men føler man seg som et oppegående menneske der? Og er det nok til å fylle dagen og føles meningsfylt? Støvsuge og koke kaffe kan jeg jo gjøre hjemme. Men trenger noe meningsfylt og samvær med andre uteN å føle seg hjelpetrengende eller som en syk eller et barn 

Anonymkode: 0eda0...3c6

Skjønner hva du mener med at det er aktiviteter du kan gjøre hjemme. Poenget for min del er følelsen av å bidra til noe, og for noen utenfor mitt eget hjem. Samtidig som jeg gradvis kan bygge opp kapasitet til å gjøre mer og komme tilbake i jobb.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, de kan velge å avtjene samfunnsstraff et annet sted. FH tar ikke i mot noen på «tvang”.

Dette er ikke godt nok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner hva du mener med at det er aktiviteter du kan gjøre hjemme. Poenget for min del er følelsen av å bidra til noe, og for noen utenfor mitt eget hjem. Samtidig som jeg gradvis kan bygge opp kapasitet til å gjøre mer og komme tilbake i jobb.

Helt enig i det og det er jo det jeg søker, men da skulle jeg ønske det var noen andre ting å gjøre enn slike ting og at man faktisk bidro til noe/noen- her virker det som aktivisering for aktiviserinhens skyld..? Og det er jo det som jeg føler ikke funker og er meningsløst og kan sammenlignes med når jeg blir gående hjemme å prøve å aktivisere for aktiviserinhens skyld

Anonymkode: 0eda0...3c6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette er ikke godt nok. 

Deg om det. Godt nok for meg. 

Skrevet
On 10/28/2023 at 10:58 PM, Pipaluk said:

Det er i hvertfall i strid med prinsippet om frivillig deltakelse.  Med mindre man får lønn for å jobbe der som ansatt, så kan man som frivillig dukke opp  når man vil ( eller aldri dukke opp igjen) på Fontenehuset.Det er opp til deg.  Er man der som samfunnsstraff, så vil det straffe seg å ikke dukke opp der når man har avtalt å være der.  Kriminalomsorgen følger med. 

Så mitt spørsmål er om de som soner samfunnsstraff på Fontenehuset blir skrevet inn som ordinære medlemmer, eller om de er utenom?

De blir skrevet inn som ordinære medlemmer. 

Anonymkode: be6ea...b1e

• Nyttig 3
Skrevet

Er dette innafor? 50% AFT-veileder og 50% generalist.

"Rus og psykiatri" + "fengselsbetjent". 

Screenshot 2023-11-01 22.18.42.png

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er dette innafor? 50% AFT-veileder og 50% generalist.

"Rus og psykiatri" + "fengselsbetjent". 

Screenshot 2023-11-01 22.18.42.png

Hvorfor skulle det ikke være innafor? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 86e3d...bf5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle det ikke være innafor? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 86e3d...bf5

Enig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De blir skrevet inn som ordinære medlemmer. 

Men må møte opp....

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men må møte opp....

Og hva er problemet ditt med dette? 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (9 minutter siden):

Og hva er problemet ditt med dette? 

At Fontenehuset skal være frivillig. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At Fontenehuset skal være frivillig. 

Det er fortsatt frivillig. Du kan fremdeles velge noe annet fremfor Fontenehuset.

Anonymkode: ba1d0...f87

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

TS: Hvordan går det?

Håper at du har valgt et annet sted enn Fontenehuset. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...