Gå til innhold

Regjeringen har ødelagt landet

Bedagelig

Anbefalte innlegg

Gjest Refreng
2 hours ago, SynneD said:

Nei. Denne påstanden er din. Det betyr absoulutt ikke at den er sann. 
"Folk og næringsliv har det ikke så bra" er heller ikke en sannhet. 

Du må faktisk komme med noen argumenter for meningene dine, for at det i det hele tatt skal være mulig å forholde seg til

Hvorfor skal drizzt komme med argumenter når du åpenbart overser innlegg, som for eks commander sitt, som faktisk kommer med argumenter? Du har åpenbart ingen interesse av genuin diskusjon, du ønsker bare "ta" brukere på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (2 timer siden):

Jeg anbefaler folk å stemme på "motstandspartier" nå. Her er vel Rødt den største og mest tydelige motstanderen til Norge-AS-diktaturet som skjer på bekostning av folk og fe. Men delvis SV også.

Stemme rødt er galt på så mange måter at det kan skrives bøker om.

Rødt er blant annet fanebærer for at ingen skal kunne jobbe hardt ,spare seg opp en formue og gjøre sine egne ting i livet. Frihet under rødt blir helt latterlig.

https://www.nettavisen.no/okonomi/rodt-m-mir-ut-mot-sparetrend-blant-unge-det-er-et-sykdomstegn-i-samfunnet/s/5-95-724303

Med rødt SKAL man jobbe til kroppen er brukt opp, da skal man få uføretrygd. Alle skal være avhengig av staten. Avvik fra den normen og de dreper deg med skatt, samordning av pensjoner, formueskatt, utflytterskatt, hjemfallskatt, ingen pensjon før hus og bil er solgt.

Med rødt i regjering hadde jeg faktisk resignert. Gått for uføretrygd og heller latt det skure. Det ville ikke vært noe poeng å jobbe. Det ville man ikke hatt noen ting igjen for.

Hadde sikkert fått gratis buss og pappeske pr.uke med tørrvarer fra det ny oppdrettede  statlige matutdelings direktorat. Kommunismens følgesvenn er alltid korrupsjon så jeg måtte sannsynligvis og bestikke partikommisæren som fordelte maten for en ekstra kvote kjøtt.😊

Helt til hungersnød rammet Norge. Alle kommunistiske samfunn har endt i sammenbrudd med massiv korrupsjon, brudd alle menneskerettigheter og ingen friheter.

Rødt kan ikke vise til et eneste land som har lykkes med kommunisme.

Why do Communists say 'that wasn't real Communism?' - Quora

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (32 minutter siden):

Stemme rødt er galt på så mange måter at det kan skrives bøker om.

Rødt er blant annet fanebærer for at ingen skal kunne jobbe hardt ,spare seg opp en formue og gjøre sine egne ting i livet. Frihet under rødt blir helt latterlig.

https://www.nettavisen.no/okonomi/rodt-m-mir-ut-mot-sparetrend-blant-unge-det-er-et-sykdomstegn-i-samfunnet/s/5-95-724303

Med rødt SKAL man jobbe til kroppen er brukt opp, da skal man få uføretrygd. Alle skal være avhengig av staten. Avvik fra den normen og de dreper deg med skatt, samordning av pensjoner, formueskatt, utflytterskatt, hjemfallskatt, ingen pensjon før hus og bil er solgt.

Med rødt i regjering hadde jeg faktisk resignert. Gått for uføretrygd og heller latt det skure. Det ville ikke vært noe poeng å jobbe. Det ville man ikke hatt noen ting igjen for.

Hadde sikkert fått gratis buss og pappeske pr.uke med tørrvarer fra det ny oppdrettede  statlige matutdelings direktorat. Kommunismens følgesvenn er alltid korrupsjon så jeg måtte sannsynligvis og bestikke partikommisæren som fordelte maten for en ekstra kvote kjøtt.😊

Helt til hungersnød rammet Norge. Alle kommunistiske samfunn har endt i sammenbrudd med massiv korrupsjon, brudd alle menneskerettigheter og ingen friheter.

Tror du bare skal senke skuldrene litt. Rødt er ikke så hard-core-kommunistisk som dere ikke skal ha det til, det er ingenting som tilsier at Rødt skal dra Norge mot et helt kommunistisk samfunn og det vil aldri skje at Rødt vil komme i en betydelig maktposisjon. 

At Rødt kjører en politisk kommunistisk linje er for å være motvekten til partier på høyresiden har avlet fram om at klasseskillene skal bli tydeligere, rike skal tjene mer og få mer muligheter gjerne på bekostning av svakere grupper, og at Staten AS er viktigere enn folket. En høyresiden som har klart å rekruttere Ap og delvis Sp også. Å rekruttere Ap var sådan enkelt, for Støre er jo eks-Høyre-mann og har med sin formue personlig interesse i høyrepolitikken

Hadde det ikke vært for partier som Rødt og delvis SV så hadde ting sett enda verre ut i dag. Og illusjonen om at kommunismen er roten til alt vondt kan du likegodt snu på hodet. Den retningen H/FrP og nå Ap/Sp har på sine side "ødelagt landet", og fungerer opplagt svært dårlig. Politikken drar oss inn i en utid vi ikke har sett maken til på lenge.

Rødt og delvis SV er motvektet for at utviklingen skal gå helt bananas på høyresiden. Og igjen, slapp av, selv om man stemmer Rødt så er man vell viten om at Rødt ikke vinner valget. Det er en proteststemme, og en støtte for ting må balanseres og roes ned. 

For øvrig har jeg aldri stemt Rødt eller SV selv. Akkurat nå er jeg politisk blank. Men jeg er helt klar åpen for å levere inn en proteststemme ved neste valg, og med tanke på utviklingen vi er i nå, så faller det naturlig at proteststemmen blir på rød side siden den dårlige utviklingen nå skjer på blå side.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (19 minutter siden):

Tror du bare skal senke skuldrene litt. Rødt er ikke så hard-core-kommunistisk som dere ikke skal ha det til, det er ingenting som tilsier at Rødt skal dra Norge mot et helt kommunistisk samfunn og det vil aldri skje at Rødt vil komme i en betydelig maktposisjon. 

At Rødt kjører en politisk kommunistisk linje er for å være motvekten til partier på høyresiden har avlet fram om at klasseskillene skal bli tydeligere, rike skal tjene mer og få mer muligheter gjerne på bekostning av svakere grupper, og at Staten AS er viktigere enn folket. En høyresiden som har klart å rekruttere Ap og delvis Sp også. Å rekruttere Ap var sådan enkelt, for Støre er jo eks-Høyre-mann og har med sin formue personlig interesse i høyrepolitikken

Hadde det ikke vært for partier som Rødt og delvis SV så hadde ting sett enda verre ut i dag. Og illusjonen om at kommunismen er roten til alt vondt kan du likegodt snu på hodet. Den retningen H/FrP og nå Ap/Sp har på sine side "ødelagt landet", og fungerer opplagt svært dårlig. Politikken drar oss inn i en utid vi ikke har sett maken til på lenge.

Rødt og delvis SV er motvektet for at utviklingen skal gå helt bananas på høyresiden. Og igjen, slapp av, selv om man stemmer Rødt så er man vell viten om at Rødt ikke vinner valget. Det er en proteststemme, og en støtte for ting må balanseres og roes ned. 

For øvrig har jeg aldri stemt Rødt eller SV selv. Akkurat nå er jeg politisk blank. Men jeg er helt klar åpen for å levere inn en proteststemme ved neste valg, og med tanke på utviklingen vi er i nå, så faller det naturlig at proteststemmen blir på rød side siden den dårlige utviklingen nå skjer på blå side.

Kjøper ikke at man kan stemme ekstremist partier fordi de ikke får makt allikevel. 

Når rødt sier:"ser vi at stadig flere unge folk hopper ut av arbeidslivet lenge før de er ferdige!"

Smak på den setningen. Man er ferdig når rødt sier du er ferdig. Hva innebærer det?? Da er ikke staten til for deg, men du er til for staten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue

Vi kan trøste oss med at det ikke er like ille som i Sverige som er blitt et uttalt mål for islamske terrorister. Jeg tenker de angerer bittert på at de har åpenet grensene for innvandring fra islamsitiske land.

Det vi ser i Norge nå med høye priser osv er bare forsmaken på et fullstendig kaos i fremtiden. Jeg er veldig bekymret for hvordan det skal bli når religion overtar mer og mer av institusjonene og samfunnet. Jeg er forhåpentligvis død lenge før det blir en realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (9 timer siden):

SP de jo det minste partiet i regjering så det er ikke så rart- blir som økte bompenger og mer innvandring under frp.

Så Sp skal bruke Frp-kortet for at partilederen har glemt hva han har lovet og har snudd i 360 grader i mange spørsmål? Og føre politikk som er stikk i strid med det som er vedtatt på partiets landsmøte.

Ganske spesielt å bruke denne unnskyldningen.

Vedum snudde veldig fort i 360 grader fra det han sa i opposisjon til det han sier i posisjon. 

Derfor forsvant velgerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (6 timer siden):

De finnes ikke.

Det finnes ikke et eneste land som har lyktes med sosialisme heller.

Men kommunisme er verre, ja.

Sosialismen er en mildere versjon av kommunismen, men baserer seg på samme prinsipper - ødelegg for de rike, ta andres penger så de sulter og blir fattige, si at det ikke var ekte sosialisme og etabler en ny utopi til neste valg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedagelig skrev (20 timer siden):

Ja, folk tenker ikke fritt lengre. Nesten ingen kunnskaper, lite sosiale, bare handler om å tjene penger for staten. Var naboen min som først sa det, at landet er ødelagt. Jeg tenkte ikke så mye over det fordi jeg menger meg ikke så mye med folk i samfunnet, men folk kjører jo bare biler, det er jo ikke noe annet, bare tjener penger for staten

Jonas   er vel ikke helt enig med deg, men han lurer litt på hvorfor valget gikk så dårlig

https://www.vg.no/nyheter/i/EQeMjP/slik-evaluerer-ap-valgnederlaget-latskap

Jeg kan ikke fastslå at du har rett, men min oppfatning er også at den frie tanke står svakere.  Regjeringen kan ha litt av skylda, men det er mange andre som driver denne utviklingen, og høyrepartiene er ikke bedre.

Den frie tanke, det ser ut som om onde krefter vil begrense den, og at det er tyngre enn før å stå fram med opposisjonelle ideer. Sier man feil ting så er det fort gjort å bli stemplet som et eller annet, som f.eks. konspirasjonsteoretiker. Det ser ut som utdanningsinstitusjonene jobber med å ensrette tankene blant elever og studenter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (41 minutter siden):

Jonas   er vel ikke helt enig med deg, men han lurer litt på hvorfor valget gikk så dårlig

https://www.vg.no/nyheter/i/EQeMjP/slik-evaluerer-ap-valgnederlaget-latskap

Jeg kan ikke fastslå at du har rett, men min oppfatning er også at den frie tanke står svakere.  Regjeringen kan ha litt av skylda, men det er mange andre som driver denne utviklingen, og høyrepartiene er ikke bedre.

Den frie tanke, det ser ut som om onde krefter vil begrense den, og at det er tyngre enn før å stå fram med opposisjonelle ideer. Sier man feil ting så er det fort gjort å bli stemplet som et eller annet, som f.eks. konspirasjonsteoretiker. Det ser ut som utdanningsinstitusjonene jobber med å ensrette tankene blant elever og studenter.

Kan dere ikke bare starte 'Den Frie Tankes Parti' da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedagelig skrev (21 timer siden):

Ja, folk tenker ikke fritt lengre. Nesten ingen kunnskaper, lite sosiale, bare handler om å tjene penger for staten. Var naboen min som først sa det, at landet er ødelagt. Jeg tenkte ikke så mye over det fordi jeg menger meg ikke så mye med folk i samfunnet, men folk kjører jo bare biler, det er jo ikke noe annet, bare tjener penger for staten

Høres ikke ut som du har så mye kunnskaper, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (39 minutter siden):

Kan dere ikke bare starte 'Den Frie Tankes Parti' da? 

Det finnes vel et slikt parti, et mikroparti uten partipisk som er  stappfullt av politisk ukorrekthet og  tildels meninger jeg ikke  vil forbindes med , som nektes en talerstol på  Arendalsuka.  

Hvis tanken blir fri, så kan den løpe  helt  på tvers av det alment aksepterte. Allikevel trenger vi frie tanker.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (21 timer siden):

Regjeringen har ødelagt landet. Denne påstanden er sant. 

Enig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aksase skrev (12 timer siden):

Norge er et av verdens rikeste og beste land å bo i, så noe må da politikerne ha gjort riktig?

Det har vært mye bråk om "lakseskatten" som er en grunnrenteskatt på bruk av landets naturressurser, men hadde ikke politikerne tatt grep på 60-tallet og innført en slik grunnrenteskatt på olja, ville utlendinger stukket av med alle oljeverdiene og vi ville sitte igjen her på berget uten noe oljefond og med en helle stusselig økonomi.

Joda, vi betaler mye skatt, og Staten har god økonomi, men vi får da mye av dette igjen? Veldig mye av skatten får vi igjen i form av gratis utdanning, gratis helsevesen, pensjonsordninger, et omfattende system for å ta vare på folk som trenger hjelp via NAV osv.. 

Sikkert best for eliten og journalister og forskere som kommer med det mantraet om at Norge er beste landet og bo i landet er bra men styringen er dårlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (10 timer siden):

SP de jo det minste partiet i regjering så det er ikke så rart- blir som økte bompenger og mer innvandring under frp.

Høyre= Blått AP mikroskopiske forskjeller på de 2 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (9 minutter siden):

Det finnes vel et slikt parti, et mikroparti uten partipisk som er  stappfullt av politisk ukorrekthet og  tildels meninger jeg ikke  vil forbindes med , som nektes en talerstol på  Arendalsuka.  

Hvis tanken blir fri, så kan den løpe  helt  på tvers av det alment aksepterte. Allikevel trenger vi frie tanker.

Det er ingen som sålangt har nektet noen å tenke altså. Det må være lov å slippe å høre alle rare tanker også... Det er nok røre som kommer ut av munnen til enkelte som bare ytterst få orker å høre på.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lawyam skrev (34 minutter siden):

Det er ingen som sålangt har nektet noen å tenke altså. Det må være lov å slippe å høre alle rare tanker også... Det er nok røre som kommer ut av munnen til enkelte som bare ytterst få orker å høre på.

Ja, men når han du ikke  vil høre står på den talerstolen, så går du bare vekk og hører på noen andre. Å jage han bort er ytringshemmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (23 minutter siden):

Sikkert best for eliten og journalister og forskere som kommer med det mantraet om at Norge er beste landet og bo i landet er bra men styringen er dårlig 

Det er ikke bra i Norge for alle. Det er alltid noen som faller utenfor alle systemer og dermed ender opp med et vanskelig liv. Det er dumt, men umulig å unngå. Selv om alle innbyggere i Norge fikk en million på konto av staten hvert år, ville det være noen som har det vanskelig. Det er også en vanskelig balansegang mellom å hjelpe de om trenger det, og å unngå å gi så mye at folk ikke trenger å gjøre en innsats selv.

Jeg vet ikke hvordan styringen kunne vært så mye bedre. Mange ønsker lavere skatter og mer penger mellom hendene. Mange ønsker lavere strømpriser og lavere renter. Mange ønsker billigere varer og billigere hus, billigere biler, mindre bompenger og mer lønn. Det kan jeg forstå, men når man ser på helheten, er det dessverre sånn at for at landet skal være godt å bo i, kan ikke alle ha nesten ubegrenset med penger til å gjøre hva de vil, fordi det vil drive prisene opp og ødelegge alt for oss.

Veldig mange stemmer på høyresiden. Det viste seg også nå i lokalvalget. Høyresiden står for en friere økonomisk politikk hvor folk skal skape sin egen lykke. Mindre skatter, mer privatisering, mindre styring og pålegg. Mer valgfrihet(for de som har råd til det). Høyrepartiene favoriserer individualismen fremfor fellesskapet. Høres fint ut det, men denne politikken vil gjøre at det blir større forskjell på de som lykkes, og de som ikke lykkes. Det vil bli mye større forskjeller på fattig og rik. Høyrepolitikk er USA-politikk, hvor de rike og tildels også mellomklassen, har penger til de beste private skolene, de beste private sykehusene og dermed de beste jobbene og de beste lønningene mens de lavtlønnede må ta til takke med middelmådige offentlige skoler, et langt dårligere helsetilbud, lavtlønnet arbeid og har dermed få muligheter til å komme seg ut av fattigdommen.

Ønsker vi "amerikanske tilstander" i Norge, eller skal vi fortsette med en politikk som løfter alle som et lag og gir alle like muligheter til utdanning, helsetjenester og arbeid? Et land hvor det er litt mindre forskjell om fattig og rik? Et land som jobber for å løfte alle som et felles lag fremfor å la de ressurssterke dure i vei på bekostning av de som trenger litt mer hjelp for å få til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (23 timer siden):

Du mener nordmenn er indoktrinert av regjeringen til å kjøre bil fremfor kollektivtrafikk, sykle, hest og kjerre eller jogge, eller kanskje kappgang?

Jeg mener at regjeringen er sjef for prioritering, og pga deres politikk så sykler ikke  jeg 2x 15 km i  morgen. Det er fordi jeg er redd for at sykkelen skal bli stjålet. Regjeringen  bruker ikke politiet til å få slutt på sykkeltyverier. Hadde det vært Høyreregjering så hadde forøvrig problemet  vært helt identisk.

Dette handler ikke om indoktrinering, men det handler om prioritering. Jeg mener at skal vi ta klima på alvor så skal vi gjøre det slik at folk kan parkere sykkelen uten frykt. Bilen parkerer jeg hvor som helst uten frykt.

Lovforslag:" Utenlandske statsborgere som blir tatt for sykkeltyveri skal utvises for alltid."

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...