Gjest Aimable Amie Skrevet 28. januar 2006 #41 Del Skrevet 28. januar 2006 Gjest skrev: Men kjære dere. Det er vel ikke bare småbarnsmødre som er slik. En kollega av meg jatter hver dag om sine små som nå er 16 og 18 år. Prater om ting som interesserer meg midt i ræ.... Hvor vanskelige de er å få på skolen, så store de er blitt, datteren som holder på å ta lappen osv,osv. Og som regel er det de samme frasene som går igjen. I tillegg får jeg også en daglig dose av andre slektninger som foreldrene hennes som begynner å dra på åra, tanta hennes som har fått kreft og broren som bor i England og skal skille seg fra kjerringa. Selv er jeg mor til 3 små (den minste 2 år) og jeg vokter meg vel for å prate om bærsjebleier og våkennetter. Syns som regel selv det er dritkjedelige tema. Husmusa ← Hva skal man få snakke om da - hvis man ikke skal snakke om småbarna, ikke om tenåringene eller slektningern forøvrig ? Jeg synes det er kjekt å høre foreldre snakke om barna sine - ihvertfall de som er ærlige og ikke bare sitter og forherliger sin egne barn. Bare ikke mine kollegaer eller mine venninner tenker som du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 28. januar 2006 #42 Del Skrevet 28. januar 2006 Det må være en kjemisk reaksjon som skjer i hodet på oss grusomme småbarnsforeldre - så vi skal bli best mulig skikket til å ta 100% vare på det lille krapylet 24/7. Og jeg sier småbarnsforeldre fordi jeg ikke tror pappaene er så mye bedre alltid. Tok mannen min i å underholde kompisen sin med hvor mange bæsjebleier han hadde skiftet den dagen etc. Han hadde riktig nok pappaperm da, men likevel. Måtte be han skjerpe seg jeg altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #43 Del Skrevet 28. januar 2006 Aimable Amie skrev: Hva skal man få snakke om da - hvis man ikke skal snakke om småbarna, ikke om tenåringene eller slektningern forøvrig ? Jeg synes det er kjekt å høre foreldre snakke om barna sine - ihvertfall de som er ærlige og ikke bare sitter og forherliger sin egne barn. Bare ikke mine kollegaer eller mine venninner tenker som du ← Jeg lover deg at i hvert fall de av kollegene som IKKE har barn, eller som har interesser utover hjem og familie, synes det er dritkjedelig å høre om andres familiemedlemmers gjøren og laden i hver eneste pause. Andre dritkjedelige emner er gardiner og middag. For all del, det er jo naturlig å snakke LITT om familien sin - er det kolleger jeg blir ganske godt kjent med og får generelt god kontakt med synes jeg heller ikke det er kjedelig å høre om familien deres. Men jeg har vært borti mange nok andre som helt klart ikke har noe annet å prate om enn småbarnas tenner, skolebarnas venner, ryggsekk og matpakke og tenåringsbarnas mulige kjærester osv. Argh! En grunn til å velge seg bort fra kvinneyrker, eller blir selvstendig æringsdrivende. (og jeg er jente, ja) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå