Gå til innhold

Foreningen mot småbarnsmødre

Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan godt forstå at de er opptatt av ungen og har ikke noe problem med å høre ganske mye ungepreik.

Det jeg derimot hater er at de alle vil at jeg skal bli gravid fortest mulig uten tanke på hvilken livssituasjon jeg befinner meg i. Synes også det er ganske tankeløst; kjenner ei som ikke kan få barn som har blitt ganske trist etter slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 100% enig med Hu i svingen!!!

så må det jo også sies at å lese på barn og familie-forumet er den beste prevensjonen som finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte småbarnsmødre er innmari selvopptatte. Eh, jo det er dem!!

Hvordan det går med meg bryr hun seg ikke særlig om. Og nei folkens, jeg tar ikke alltid telefonen når hun ringer.

Litt det samme her i gården, bare at hun ringer mens barna er våkne og så kan hun sitte en og en halv time og prate med dem samtidig som hun skal prate med meg.... og det gidder jeg bare ikke. Ring når unga har lagt seg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du selvopptatt så er du selvopptatt, kanskje det å få barn bare øker tendensene ytterligere?

Mange av mine barnløse venninner legger ut i det vide og brede om ting som interesserer meg midt i r..... Men alle snakker jo utifra sin egen livssituasjon. Når du snakker med noen som er et annet sted i livet sitt enn du er, og de bare vil snakke om sine egne ting, så er det uansett begrenset hvor interessant det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det poenget med venner, da? Siden du liker dem og er glad i dem så kan de få lov til å snakke ivei om de tingene som opptar dem? Selv om ikke jeg er så veldig barne-gal så pleier jeg å talmodig lytte til mine venninder når de forteller om barna sine, bare de lytter tilbake når JEG skal fortelle om mitt liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Til tross for at jeg tidligere har gått til krig, må jeg si meg enig. Småbarnsmødre kan være drit kjedelige og enspora. Jo eldre de er, jo verre er min erfaring.

Vel det er ikke min erfaring. :) Men jeg kan godt tenke meg du har et poeng. Da min nærmeste venninne fikk barn relativt tidlig var det kun bleier og barnemat som gjaldt av samtaleemner. Jeg var langt fra kommet dit i utviklingen. Jeg savnet de relativt hissige diskusjonene vi pleide å ha om religion og polikk og forøvrig alt mellom himmel og jord. Da jeg hintet frempå om det fikk jeg beskjed om å komme tilbake etter at jeg hadde fått barn så kanskje vi hadde noe å prate om. :ler:

Da jeg ti år senere fikk barn hadde jeg i allefall lært å ikke kjede vennene mine til døde med bleieprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men få ting er så morro som småbarnsmødre på sin første bytur på årevis! :ler:

Var ute med en venninne for ikke lenge siden, hun har ikke vært ute på TO år! :overrasket: Hun ble møkk gla-drita på et par øl, og gikk rundt og lurte på hvorfor alt var så "annerledes" nå. Alle var så fine, og livet var så fantastisk. Merket ikke engang at ammeinnleggene syntes i utringningen hennes. :ler:

Så er ikke alle som er kjipe selv om de har fått barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barnevognmafiaen

Mafia finnes i alle land, og i Norge har vi en av verdens sterkeste Mafiagruppe, nemlig Barnevognmafiaen.

Vårt mål er å ta mest mulig plass på cafe, i butikker, på fortauet og okupere heiser. Vi har som formålsparagraf at vi skal snakke kun om det som er oppi barnevogna, og om det som dreier seg rundt barnevogna. Dog tillates det at man kan snakke om slanking og tidsklemma.

Å fremme våre egne interesser er en fanesak i hverdagen, og alt dreier seg om oss og - vårt ve og vel.

Videre har arrangerer vi alle mulig former for treff, det er alt fra Babysang, Babysvømming, Bleieskiftkonkurranser, Babykino, Barselgrupper, Mor og Barntrening osv. Vi finnes over alt!

Vi har et sterkt samhold, noe lignende finnes nok ikke, og vi er harde mot utbrytere, og andre som ikke støtter oss og vår sak.

Lenge Leve Barnevognmafiaen! :sjarmor:

Ps klubbmøte i morra er utsatt pga omgangssyke hos gullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

HEHE, har ett par veninner som er med i den mafian ja.. Men de tok hintet ganske bra synes nå jeg...

Hver gang det ble litt mere baby prat enn at de har det bra og smiler og fornøyd, så trakk jeg paralleler til hunden min... Hehe, kanskje litt barnslig da. Men de tok hintet. De syntes vel det var like kjedelig å høre om hundebærsj og andre rarriteter som jeg syntes det var å høre om ungene... Så nå snakker vi hverken om hunder eller barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at jeg blir så provosert over slike småbarnsmødre, er at det finnes småbarnsmødre som viser at man ikke MÅ bli sånn. Et par mødre jeg kjenner er faktisk glad for å snakke om annet enn barn med meg, for de sier hele hverdagen deres handler om dette barnet, og at det da kan være fint å snakke med en annen voksen om noe helt annet. Andre snakker om barna sine, men på en måte som gjør at jeg synes det er interessant selv om jeg er barnløs - dvs at de forteller, men ikke holder en eneste lang enetale. Så har du de mødrene som ikke vet at det finnes en verden på den andre siden av barnehagen, som tror alle synes barnemat og barneseter er fantastisk spennende tema og som tror at alle barnløse egentlig bare drømmer om å få et barn som dem.

Jeg skjønner godt at foreldre er engasjert i barna sine, men dette har faktisk mest med sosial intelligens og høflighet å gjøre. Jeg kan gjerne høre mye om barn, men jeg setter pris på at mine venner spør hvordan det går med meg også. Jeg vil ha gjensidighet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg derimot hater er at de alle vil at jeg skal bli gravid fortest mulig uten tanke på hvilken livssituasjon jeg befinner meg i. Synes også det er ganske tankeløst; kjenner ei som ikke kan få barn som har blitt ganske trist etter slike kommentarer.

Det skjønner jeg godt. Det er liksom allment akseptert og nedskrevet at man skal begynne å få lyst på unger tidlig i 20 årene +- og da er det enkelte som ikke tar 5 flate øre for å fortelle deg at nå begynner vel klokka å tikke.. *hint, hint* Nærmer du deg 30 uten mann og barn er det enkelte som begynner å se på deg som en tapt sak.

Det ser ikke ut til å falle dem inn at enkelte ikke vil ha eller kan få barn. Det er hele tiden "nei bare vent du. du kommer til å ende opp med 14 unger du og." eller "det forandrer seg når du får egne barn" dersom man sier at man ikke liker unger. Da pleier jeg å spørre om de overtar ungen dersom jeg ikke tåler trynet på'n etter at den er født. :sjarmor:

Nå skal jeg snike meg stille ut og slutte å spore av tråden. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å snakke om noe annet enn pupp og bleier jeg altså! I hvert fall i noen minutter! :ler:

Hvis venninnene mine spør hvordan ungen min har det, svarer jeg selvfølgelig på det.

Å mase på venninner uten barn om "når skal dere ha barn da?" gjør jeg av prinsipp ikke. Noen prøver jo i mange år uten å få det til, og da er sånne kommentarer veldig sårende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
altså.. Selvopptatte mennesker uten sosiale antenner finnes med og uten barn.

Når det gjelder dette med å skifte personlighet, så er det  k a n s k j e  ikke så rart at man får litt annet fokus med et splitter nytt lite menneske å skulle ta hånd om? Kanskje de er litt slitne etter å ha vært oppe og ammet om natten? Kanskje de har fått et litt annet perspektiv på hva som betyr noe i livet?

Klart det finnes selvopptatte mennesker også blant folk uten barn. Men det er irriterende å sitte å høre på folk som ikke klarer å snakke om annet enn ungen sin. Det er et spørsmål om å være på samme bølgelengde. Men når nybakte foreldre som oftest har en entusiasme uten paralleller overfor ungen sin, faller de andre rundt de som regel kort. Og da blir det slitsomt å høre på.

Sammenlign det gjerne med folk som ikke klarer å snakke om noe annet enn sydenturen de nettopp var på, den nye jobben de har fått, bilen de har kjøpt, eller det nye fantastiske pyramidespillet de nettopp har meldt seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du selvopptatt så er du selvopptatt, kanskje det å få barn bare øker tendensene ytterligere?

Mange av mine barnløse venninner legger ut i det vide og brede om ting som  interesserer meg midt i r..... Men alle snakker jo utifra sin egen livssituasjon. Når du snakker med noen som er et annet sted i livet sitt enn du er, og de bare vil snakke om sine egne ting, så er det uansett begrenset hvor interessant det er...

Det er så sant som det er sagt. Mannen til en venninne av meg var bilmekaniker og biler var det temaet han kunne prate om, ganske så kjedelig i lengden det også.

Selvopptatt trodde jeg man var når man kun snakket om seg selv, når man kun snakker om barnet er man ikke selvopptatt men hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine barnløse venninner legger ut i det vide og brede om ting som  interesserer meg midt i r..... Men alle snakker jo utifra sin egen livssituasjon. Når du snakker med noen som er et annet sted i livet sitt enn du er, og de bare vil snakke om sine egne ting, så er det uansett begrenset hvor interessant det er...

Veldig enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ER det med småbarnsmødre? De forandrer totalt personlighet og nekter å innse at verden rundt dem ikke handler om deres kjernefamilie (eller manglende sådan). HVORFOR blir de så sure, innadvendte og grinete hvis man skifter samtaleeemne vekk fra ammetåke og bleieskift. Hvorfor tror de det interesserer noen andre det minste om lille elskling vil ha flaske eller ikke? Hvorfor må barna deres ha det så fordømt stille når de skal sove? Hvorfor løper de deg ned med barnevogn med mord i blikket?

Argh!  :frustrert:

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

- jeg trengte virkelig den latteren - tusen takk....

:cool: småbarnsmor :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...