Hu i Svingen Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva ER det med småbarnsmødre? De forandrer totalt personlighet og nekter å innse at verden rundt dem ikke handler om deres kjernefamilie (eller manglende sådan). HVORFOR blir de så sure, innadvendte og grinete hvis man skifter samtaleeemne vekk fra ammetåke og bleieskift. Hvorfor tror de det interesserer noen andre det minste om lille elskling vil ha flaske eller ikke? Hvorfor må barna deres ha det så fordømt stille når de skal sove? Hvorfor løper de deg ned med barnevogn med mord i blikket? Argh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nita Skrevet 25. januar 2006 #2 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva ER det med småbarnsmødre? De forandrer totalt personlighet og nekter å innse at verden rundt dem ikke handler om deres kjernefamilie (eller manglende sådan). HVORFOR blir de så sure, innadvendte og grinete hvis man skifter samtaleeemne vekk fra ammetåke og bleieskift. Hvorfor tror de det interesserer noen andre det minste om lille elskling vil ha flaske eller ikke? Hvorfor må barna deres ha det så fordømt stille når de skal sove? Hvorfor løper de deg ned med barnevogn med mord i blikket? Argh! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 25. januar 2006 #3 Del Skrevet 25. januar 2006 Trøst deg med at det stort sett går over etterhvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SexyCat Skrevet 25. januar 2006 #4 Del Skrevet 25. januar 2006 Samme sier jeg. Så jævlig glad jeg ikke er en av dem. Blir helt av dem og ungene dems. Jeg tror unge smårbarnsmødre også har lav EQ. Ellers hadde dem vel hatt vett nok til å vente noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #5 Del Skrevet 25. januar 2006 Min kollega sitter i lunsjmøte og skifter bleie på bordet på en restaurant, og synes det er helt naturlig. Min venninne skjeller og smeller på alle som ikke sitter hjemme og ser på tv på fredags og lørdags kveld, og kaller dem umodne. One night stands er det gresseligste hun hører om, og hun nekter faktisk for å ha hatt det (selv om jeg vet om flere!). Min søster som er alenemor klager over at hun ikke får mer penger av staten, fordi lille gullet kan IKKE gå i barnehage og hun på jobb, det må da alle forstå. Jeg er glad noen har lært meg om prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #6 Del Skrevet 25. januar 2006 Men kjære dere. Det er vel ikke bare småbarnsmødre som er slik. En kollega av meg jatter hver dag om sine små som nå er 16 og 18 år. Prater om ting som interesserer meg midt i ræ.... Hvor vanskelige de er å få på skolen, så store de er blitt, datteren som holder på å ta lappen osv,osv. Og som regel er det de samme frasene som går igjen. I tillegg får jeg også en daglig dose av andre slektninger som foreldrene hennes som begynner å dra på åra, tanta hennes som har fått kreft og broren som bor i England og skal skille seg fra kjerringa. Selv er jeg mor til 3 små (den minste 2 år) og jeg vokter meg vel for å prate om bærsjebleier og våkennetter. Syns som regel selv det er dritkjedelige tema. Husmusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #7 Del Skrevet 25. januar 2006 Blæhhh....kjeder dere dere? Småbarnsmødre er ikke verre enn andre kvinner og menn. Det er ikke småbarnsmødrenens feil at enkelte folk ikke vet hvordan de skal kommunisere. Hilsen single uten barn, men med menneskekunnskap - tross alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 25. januar 2006 #8 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva ER det med småbarnsmødre? De forandrer totalt personlighet og nekter å innse at verden rundt dem ikke handler om deres kjernefamilie (eller manglende sådan). HVORFOR blir de så sure, innadvendte og grinete hvis man skifter samtaleeemne vekk fra ammetåke og bleieskift. Hvorfor tror de det interesserer noen andre det minste om lille elskling vil ha flaske eller ikke? Hvorfor må barna deres ha det så fordømt stille når de skal sove? Hvorfor løper de deg ned med barnevogn med mord i blikket? Argh! ← altså.. Selvopptatte mennesker uten sosiale antenner finnes med og uten barn. Når det gjelder dette med å skifte personlighet, så er det k a n s k j e ikke så rart at man får litt annet fokus med et splitter nytt lite menneske å skulle ta hånd om? Kanskje de er litt slitne etter å ha vært oppe og ammet om natten? Kanskje de har fått et litt annet perspektiv på hva som betyr noe i livet? Når det er sagt så er de fleste mødre jeg kjenner lite opptatt av å legge hele sin gamle identitet på hylla. De aller fleste klarer fint å kombinere et normalt liv med normalte interesser og samtaletema med det å ha blitt mor. (men hvis du f.eks. er nyforelska så regner jeg med at du kverner rundt om dette til alle som orker høre på? Skal vel ikke så veldig mye fantasi til for å skjønne at en baby er noe som opptar foreldrene tilsvarende mye?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. januar 2006 #9 Del Skrevet 25. januar 2006 Venninna mi er også en småbarnsmor. Hun kan ringe meg en fredagskveld hvor hun sitter tilbakelent og nipper til vinglasset. Samtalen kan gjerne vare i nesten en hel time når HUN først setter igang, med bleiesnakk, ungen som driter på seg fordi den får tenner (er det vanlig å DRITE på seg når man får tenner? ), at hun tryner når hun reiser seg og får blåmerker (ikke så rart det når ungen ikke kan stå) også videreeeeee. Enkelte småbarnsmødre er innmari selvopptatte. Eh, jo det er dem!! Hvordan det går med meg bryr hun seg ikke særlig om. Og nei folkens, jeg tar ikke alltid telefonen når hun ringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. januar 2006 #10 Del Skrevet 25. januar 2006 men hvis du f.eks. er nyforelska så regner jeg med at du kverner rundt om dette til alle som orker høre på? Skal vel ikke så veldig mye fantasi til for å skjønne at en baby er noe som opptar foreldrene tilsvarende mye?) ← nei, jeg gjør ikke sånt faktisk. Fordi jeg VET hvor slitsomt det er å høre på sånt, igjen og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. januar 2006 #11 Del Skrevet 25. januar 2006 Hvorfor løper de deg ned med barnevogn med mord i blikket? ← fordi når man er ute og går med barnevogn virker det som om alle mener du har vikeplikt for dem. de kan sose inn fra høyre og venstre eller skvise seg forbi selv om de går mye saktere enn deg. mord i blikket har jeg. skulle ønske jeg hadde mot til å løpe ned folk oftere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #12 Del Skrevet 25. januar 2006 Litt på siden kanskje, men hva er det som gjør at småbarnsmødre med barnevogner skal ha med barnevognen innimellom de trangeste plassene selv inne i en klesbutikk? Kan ikke sett fra seg vognen og gå noen skritt fra nei, maks fem meter, nei vognen skal med. Hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ester Skrevet 25. januar 2006 #13 Del Skrevet 25. januar 2006 Menneskebarn blir født totalt hjelpesløse og da er naturen innrettet slik at mødrene blir ekstemt opptatt av å beskytte avkommet sitt. Det er mest merkbart når barnet er nyfødt og så avtar det (som regel) etter hvert. Det kalles biologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #14 Del Skrevet 25. januar 2006 Enkelte småbarnsmødre er innmari selvopptatte. Eh, jo det er dem!! Hvordan det går med meg bryr hun seg ikke særlig om. ← Jeg vil derimot anta at disse småbarnsmødrene faktisk er ganske opptatt av ungen(e) sin(e). Og siden du ikke bryr deg noe videre om hvordan det går med ungen hennes, hvordan kan du da forvente at hun skal være veldig opptatt av hvordan det går med deg? Sånn apropos selvopptatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlatyv Skrevet 25. januar 2006 #15 Del Skrevet 25. januar 2006 Trådstarter nevner de beste årsakene til å aldri delta på symøter Det er drittkjedelig å høre på foreldre som kverner i vei om alt hva ungen/e deres kan og ikke kan, gjør og ikke gjør osv. Nettopp derfor snakker jeg helst om andre ting. Hender jeg kan overraske andre med at jeg faktisk har unger selv. Tenk det visste de ikke. Hvorfor? Ikke fordi jeg ikke synes mine unger er de herligste i verden. Men, fordi jeg innser at ikke alle andre synes det Kvinner som ikke er annet enn mor er slitsomt.. For andre mødre også, ikke bare for dere som er barnløse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 25. januar 2006 #16 Del Skrevet 25. januar 2006 Krig, Hu i Svingen! KRIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Medlem i foreningen Skrevet 25. januar 2006 #17 Del Skrevet 25. januar 2006 Kanskje de er litt slitne etter å ha vært oppe og ammet om natten? Kanskje de har fått et litt annet perspektiv på hva som betyr noe i livet? ← Boo fuckin' hoo. Bruk prevensjon. Barn er ikke det "som betyr noe i livet" for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 25. januar 2006 #18 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg vil derimot anta at disse småbarnsmødrene faktisk er ganske opptatt av ungen(e) sin(e). Og siden du ikke bryr deg noe videre om hvordan det går med ungen hennes, hvordan kan du da forvente at hun skal være veldig opptatt av hvordan det går med deg? Sånn apropos selvopptatt? ← Kjære vene, jeg må da få rekke å spørre først om ungen har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 25. januar 2006 #19 Del Skrevet 25. januar 2006 Til tross for at jeg tidligere har gått til krig, må jeg si meg enig. Småbarnsmødre kan være drit kjedelige og enspora. Jo eldre de er, jo verre er min erfaring. Men det gjelder da ikke alle. Jeg blir litt snurt over å bli dratt over dne kammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 25. januar 2006 #20 Del Skrevet 25. januar 2006 Melder meg inn i klubben. Slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå