Naixin Skrevet 22. mars 2006 #21 Skrevet 22. mars 2006 Hva er ME? Jeg fikk stadfestet Candida på Balder-klinikken for ca. 2 år siden. Sammen med en drøss med matintoleranser. Var superflink i ett til halvannet år med panisk nøyaktighet i forhold til dietten. Etter kort tid ble jeg i super form og følte meg som et nytt menneske (jeg var virkelig dårlig når jeg fikk diagnosen) Men etter halvannet år begynte jeg å spise sukker igjen, noe som gikk helt fint et par uker. Og så ble jeg dårlig igjen og jeg ble også fullstendig avhengig av sukkeret (les: f.u.l.l.s.t.e.n.d.i.g.) Nå må jeg rett og slett igang med streng diett igjen for jeg merker at de matvarene jeg hadde begynt å tåle igjen, nå gir kroppen ubehagelige reaksjoner. Hadde jeg holdt meg til mitt nye og bedre kosthold, hadde jeg nok holdt meg frisk. Men så fort jeg glipper blir jeg syk igjen. Så svaret er vel kanskje noe i retning av at du kan holde deg frisk ved ikke å utsette kroppen for det som gjør deg syk... Lilleulv!!! Koselig å se navnet ditt her igjen. Hvordan er det med deg?
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #22 Skrevet 22. mars 2006 Jeg fikk anbefalt melkesyregjæret surkål av en lege. Tre gafler hver dag, morgen middag og kveld. Candida liker seg visstnok ikke i et surt miljø og kålen skulle løse opp de lange trådene. Han mente dette burde virke selv uten sukkerfri diett. Et glass koster ikke mer enn 20 kroner, holder lenge og er helt ufarlig(vanlig mat), men det smaker ikke så godt.
Naixin Skrevet 23. mars 2006 #23 Skrevet 23. mars 2006 Jeg hadde forresten god effekt av Olivenbladekstrakt som du får kjøpt via www.helsekostsentralen.no Og med Bioacidolphius intensive. Og diverse andre vitaminer og mineraler. Men for å få bukt med selve candidaen var det altså Olivenbladekstrakten som var best. Holder nå på å prøve ut Caprylius Acis (eller noe sånt) Vet ikke helt effekten ennå.
Gjest kan di da? Skrevet 28. november 2007 #24 Skrevet 28. november 2007 Husk at det er ikke soppen i seg selv som er "farlig". Men hvis du er allergisk, det er da man blir syk. Sammenligne candida med aids? Hmmm... Skrullete! Har selv hatt candida i ca. 10 år. Eneste som hjelper er diett og homeopatmedisin!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå