AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #21 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mente heller ikke gjennom hele graviditeten, men de første 12 ukene. Har hatt 6 aborter, er helt psykisk nedbrutt og så sliten at vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hadde jeg hatt en jobb hvor jeg satt på et kontor uten å måtte forholde meg til mange mennesker, kunne jeg selvfølgelig jobbet, men i min jobb må jeg være på hele tiden, da jeg jobber i helse, og det har jeg ikke kapasitet til akkurat nå. Slutt å døm før du vet bakgrunnen. Anonymkode: 8ae3e...a57 Jeg dømmer ikke. Hverken før eller nå. Du presenterer en problemstilling hvor du spør om du kan få sykemelding, fordi du skal ta IVF. Det er ingen grunn til sykemelding. Enkelt og greit. At du føler det er så hårsårt, da får du ta ansvar for din egen reaksjon, for jeg har ikke skrevet noe som helst fælt til det. Ivf er ikke grunn til sykemelding. Om du har tilleggsdiagnoser som depresjon, kan det være du kan få sykemelding, men det er ikke det du spør om. Å være lei seg over et barneønske og ivf er ikke sykdom i seg selv. Anonymkode: 1929f...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #22 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har ni forsøk bak meg og fire aborter (og en tenåring som resultat så det er en stund siden) Jeg ble etterhvert alltid sykemeldt de siste to ukene før og de første to ukene etter uttak. Fastlegen og jeg ble etterhvert godt kjent med bivirkningene av medisinen og psyken min under forsøk så da var det bare å komme inn på fastlegekontoret for å hente ut en sykemelding. Men det var da en sykemelding som gikk på psyken og ikke direkte forsøket. Da jeg ble gravid siste gang fikk jeg sykemelding de første tolv ukene. Også pga psyken og dels pga at det var et risikosvangerskap pga tidligere aborter og senaborter. Jeg jobbet så i en måned tid. Og ble så sykemeldt resten av svangerskapet pga psyken. Anonymkode: 3723f...3fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #23 Del Skrevet 17. oktober 2023 Fy søren så unødvendig kalde enkelte her er. Nei, IVF og graviditet er ikke sykdommer, selv om man kan føle seg like ille eller verre enn ved sykdom (noe som gjentas til det kjedsommelige). TS beskriver jo likevel symptomer som kan minne om psykisk sykdom/utbrenthet, noe som kan gi grunnlag for sykemelding. Alle forstår vel også at det ikke stilles spørsmål om sykemelding helt grunnløst. Anonymkode: 62618...dfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #24 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fy søren så unødvendig kalde enkelte her er. Nei, IVF og graviditet er ikke sykdommer, selv om man kan føle seg like ille eller verre enn ved sykdom (noe som gjentas til det kjedsommelige). TS beskriver jo likevel symptomer som kan minne om psykisk sykdom/utbrenthet, noe som kan gi grunnlag for sykemelding. Alle forstår vel også at det ikke stilles spørsmål om sykemelding helt grunnløst. Anonymkode: 62618...dfb Det er ganske naivt å tro. Anonymkode: 1929f...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #25 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har full forståelse for at du står i en vanskelig situasjon og at det er vondt å miste gjentatte ganger, men jeg ser faktisk ikke at noen har kommet med stygge kommentarer til deg. Folk har lurt på hvorfor du skulle ha ha sykemelding «bare i tilfelle» og ut i graviditeten, noe som er helt legitimt å lure på når man ikke vet forhistorien din. Anonymkode: 0f6fd...5dc Skrev ufine kommentarer, ikke stygge. Synes det er ufint å betvile og spekulere i hvorfor jeg har behov for sykemelding, når det ikke var spørsmålet. Anonymkode: 8ae3e...a57 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #26 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Skrev ufine kommentarer, ikke stygge. Synes det er ufint å betvile og spekulere i hvorfor jeg har behov for sykemelding, når det ikke var spørsmålet. Anonymkode: 8ae3e...a57 Men du syns kommentarene er ufine fordi du ikke fikk responsen du ønsket. Derfor fylte du på med historien i etterkant. Selvfølgelig er grunnen og behovet for sykemelding vesentlig når du stiller spørsmål som om du kan bli sykemeldt i en prosess og et svangerskap som ikke krever sykemelding i seg selv. Anonymkode: 1929f...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #27 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men du syns kommentarene er ufine fordi du ikke fikk responsen du ønsket. Derfor fylte du på med historien i etterkant. Selvfølgelig er grunnen og behovet for sykemelding vesentlig når du stiller spørsmål som om du kan bli sykemeldt i en prosess og et svangerskap som ikke krever sykemelding i seg selv. Anonymkode: 1929f...8da Selvfølgelig synes jeg det er unødvendig å betvile behovet for sykemelding istedenfor å svare på spørsmålet jeg stilte. Det er jo ingen her som har noe med hvorfor jeg trenger sykemelding, det er ikke opptil dere å vurdere. Jeg spurte bare om klinikken kan gi sykemelding Anonymkode: 8ae3e...a57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #28 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig synes jeg det er unødvendig å betvile behovet for sykemelding istedenfor å svare på spørsmålet jeg stilte. Det er jo ingen her som har noe med hvorfor jeg trenger sykemelding, det er ikke opptil dere å vurdere. Jeg spurte bare om klinikken kan gi sykemelding Anonymkode: 8ae3e...a57 Hvis det var tilfellet, hadde du ikke trengt å legge til hvor lenge du mente du trengte det heller (hele prosessen og halve graviditeten). Anonymkode: 1929f...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #29 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis det var tilfellet, hadde du ikke trengt å legge til hvor lenge du mente du trengte det heller (hele prosessen og halve graviditeten). Anonymkode: 1929f...8da Skjønte ikke? Anonymkode: 8ae3e...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #30 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønte ikke? Anonymkode: 8ae3e...a57 Du mener du spurte bare om klinikken kan gi sykemelding. Men du ser ikke at ved å legge til informasjon om hvor lenge du ville være sykemeldt, sa du A uten å si B. Derav svarene du har fått. Anonymkode: 1929f...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #31 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener du spurte bare om klinikken kan gi sykemelding. Men du ser ikke at ved å legge til informasjon om hvor lenge du ville være sykemeldt, sa du A uten å si B. Derav svarene du har fått. Anonymkode: 1929f...8da Okei, synes fortsatt ingen har noe med hvorfor jeg har behov for sykemelding og kommer med påstander om at jeg ikke trenger det. Nå har jeg uansett sagt B, så da håper jeg vi kan legge det dødt. Anonymkode: 8ae3e...a57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #32 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Okei, synes fortsatt ingen har noe med hvorfor jeg har behov for sykemelding og kommer med påstander om at jeg ikke trenger det. Nå har jeg uansett sagt B, så da håper jeg vi kan legge det dødt. Anonymkode: 8ae3e...a57 Ja, du får spørre klinikken, ellers så er fastlegen alltid en god sparringspartner. Anonymkode: 1929f...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #33 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg skjønner veldig godt at du ønsker sykemelding i denne prosessen. Jeg har selv gåt gjennom årevis med ivf forsøk h or jeg aldri visste om det noen gang ville klaffe. Jeg ble ett psykisk vrak og det beste for meg var sykemelding, jeg var sykemeldt i ett helt år før jeg måtte tilbake i jobb før jeg gikk over på arbeidsavklaringspenger. Snakk med legen din, du får nok sykemelding, men tviler på at klinikken skriver mer sykemelding enn uttaksdato Anonymkode: 8b85e...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #34 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skrev ufine kommentarer, ikke stygge. Synes det er ufint å betvile og spekulere i hvorfor jeg har behov for sykemelding, når det ikke var spørsmålet. Anonymkode: 8ae3e...a57 Nei det er ikke ufint, for oss som ikke visste forhistorien hørtes det bare ut som du ønsket ekstra fri, vi er ikke tankelesere. Jeg står selv i ivf-karusellen og vet den er jævelig, men jeg har ikke behov for flere dager ekstra sykemelding. Derimot kan jeg bare tenke meg til hvordan det har vært med gjentatte tap, håper dere lykkes og at du snakker med fastlegen din og at dere finner en løsning som passer deg. Anonymkode: 0f6fd...5dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17. oktober 2023 #35 Del Skrevet 17. oktober 2023 Dersom det er risiko for at man ikke kan jobbe etter behandling, vil vel det kunne dekkes med egenmelding. På den annen side vil det være til hjelp for arbeidsgiver å vite på forhånd dersom ts (eller andre i samme situasjon) har jobb som må erstattes ned vikar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå