Gå til innhold

Ivf sykemelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til privatklinikk og lurer på om de kan gj meg sykemelding mens vi skal ha forsøk? Ikke bare etter egguttak, men gjennom prosessen og ved ev graviditet?

Anonymkode: 8ae3e...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ønsker du/trenger du sykemelding gjennom hele prosessen? Jeg ville sett an formen både under forsøk og ved evt. graviditet.

Anonymkode: 294e8...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Jeg ble sykemeldt på egguttaksdagen og to dager etter, men ellers ikke behov for noe. Ved innsett gikk jeg rett fra klinikken til jobb, som var i etasjen under

Anonymkode: 83700...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sykemelding ved behov.

Ikke "I tilfellet du blir dårlig".

Det vil si, DU MÅ BLI DÅRLIG FØRST.

Anonymkode: a9892...21e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får sykemelding ved behov.

Ikke "I tilfellet du blir dårlig".

Det vil si, DU MÅ BLI DÅRLIG FØRST.

Anonymkode: a9892...21e

Man er heller ikke nødvendig dårlig gjennom hele prosessen og gjennom hele graviditeten. Høres ut som noen som vil ha et frikort fra jobb. 

Anonymkode: 1929f...8da

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er å bli sykemeldt på uttaksdagen og en eller to dager etterpå. 

Ved flere dagers sykemelding må du ta kontakt med fastlegen.

Anonymkode: f3690...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal til privatklinikk og lurer på om de kan gj meg sykemelding mens vi skal ha forsøk? Ikke bare etter egguttak, men gjennom prosessen og ved ev graviditet?

Ja de gir sykemelding ved behov..

Jeg måtte ha sykemelding etter siste ultralyd og egguttak fordi jeg hadde en ultralyd på fredag jeg brukte egenmelding på og ny på mandag (var da over 3dagersgrense ved egenmelding)

Jeg hadde ikke sykemelding etter egguttak og frem til innsett, men hadde fått av klinikken ved behov, men det er Io ikke sikkert du trenger det :)

Anonymkode: 0f6fd...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kommer med ufine kommentarer: jeg orket ikke skrive i detaljer hvorfor jeg trenger sykemelding. Har vært gjennom ivf, vet hva det går i, har ikke vært sykemeldt tidligere, men nå er jeg helt på felgen. Har hatt 6 aborter og er helt ødelagt psykisk. Derfor trenger jeg sykemelding. 
Hvorfor skal man være så kjapp med å dømme? Hadde ikke bedt om sykemelding med mindre det var nødvendig.

ts

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man er heller ikke nødvendig dårlig gjennom hele prosessen og gjennom hele graviditeten. Høres ut som noen som vil ha et frikort fra jobb. 

Anonymkode: 1929f...8da

Mente heller ikke gjennom hele graviditeten, men de første 12 ukene. Har hatt 6 aborter, er helt psykisk nedbrutt og så sliten at vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hadde jeg hatt en jobb hvor jeg satt på et kontor uten å måtte forholde meg til mange mennesker, kunne jeg selvfølgelig jobbet, men i min jobb må jeg være på hele tiden, da jeg jobber i helse, og det har jeg ikke kapasitet til akkurat nå. Slutt å døm før du vet bakgrunnen.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Til dere som kommer med ufine kommentarer: jeg orket ikke skrive i detaljer hvorfor jeg trenger sykemelding. Har vært gjennom ivf, vet hva det går i, har ikke vært sykemeldt tidligere, men nå er jeg helt på felgen. Har hatt 6 aborter og er helt ødelagt psykisk. Derfor trenger jeg sykemelding. 
Hvorfor skal man være så kjapp med å dømme? Hadde ikke bedt om sykemelding med mindre det var nødvendig.

ts

Jeg vil jo si at denne informasjonen er helt essensiell for problemstillingen din da. Lett å hoppe til konklusjoner/dømme når noen «vil ha sykemelding punktum». Er usikker på i hvor stor grad klinikken kan sykemelde utover det som går på selve forsøket. Hvis det er lengre perioder så er kanskje fastlegen bedre? Skjønner at det er tøft ❤️

Anonymkode: 294e8...ae0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatlklinikker kan være vanskelige der. De ønsker ofte at fastlegen skal stå for sykmelding, særlig over lengre tid. Både for å gjøre det enklere for seg selv, men også fordi de ikke nødvendigvis har oversikt over resten av din helsetilstand. De vil/kan heller ikke delta på dialogmøter og slike lovpålagte ting de blir ansvarlige for ved en lang sykemelding. Så kort sykmelding, kanskje (selv om noen er så sleipe at de overlater det også til fastlegen), lengre lite sannsynlig siden det mer er en fastlegejobb oppfølgingsmessig.

Anonymkode: 846fb...d29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke sykemeldt de første gangene utenom selve uttak og innsett. 

Men de siste forsøkene hadde jeg sykemelding i ventetiden mellom innsett og testing. Rett og slett fordi det var så enormt psykisk belastende og jeg jobber med mennesker. Det var definitivt riktig for meg. 

Sykemelding er ikke kun for fysiske vansker! 

Jeg fikk det av fastlege 

Anonymkode: 121cc...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I alle dager, hvorfor skal du sykmeldes?😅

Anonymkode: 89bb5...b8b

Var det virkelig noe å le av synes du? 

En person som er fortvilet over at det store barneønsket har blitt mye vanskeligere enn antatt og er sliten og fortvilet? 

Du bør jobbe med empatien din

Anonymkode: 121cc...a07

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Håper noen møter deg også med den holdningen om du må sykemeldes en gang.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kansje du skal lese i tråden før du bare slenger ut en kommentar. 

Ts: ut i fra hva du har skrevet i tråden tror jeg nok at fastlegen er veien å gå for deg. Klinikken skriver korte sykemeldinger i forbindelse med ivf prosessen/behandling - resten legger de over på fastlege. 

Anonymkode: afb5f...193

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Har full forståelse for at du står i en vanskelig situasjon og at det er vondt å miste gjentatte ganger, men jeg ser faktisk ikke at noen har kommet med stygge kommentarer til deg. Folk har lurt på hvorfor du skulle ha ha sykemelding «bare i tilfelle» og ut i graviditeten, noe som er helt legitimt å lure på når man ikke vet forhistorien din. 

Anonymkode: 0f6fd...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...