norw Skrevet 17. oktober 2023 #41 Del Skrevet 17. oktober 2023 Majer skrev (21 timer siden): Vi lar til og med Tyrkia være med i Nato. En skam. Vi kan ikke ta sjansen på å ha Tyrkia utenfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gringo01 Skrevet 17. oktober 2023 #42 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det er krig og elendighet over hele verden. vi får konsentrere oss om ukraina, der er det i det minste noen hotte damer som kommer hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. oktober 2023 #43 Del Skrevet 18. oktober 2023 Topsi skrev (8 timer siden): Du klarte ikke svare på spørsmålet mitt... Om jeg skal spesifikt ta avstand fra de svært usympatiske folkene i Syria som har fått en eller annen støtte fra Tyrkia? Hvorfor skal jeg gjøre det. Er det ikke opplagt at en normalt oppegående person i Norge missliker slike folk og hva dem driver med? Hvilke andre er det jeg skal ta avstand ifra? Nynazister, menn som mishandler kvinner, bankranere, folk som kaster søppel i marka.... I en tråd som handler om disse folkene (som er vanskelig å holde oversikt over da dem generelt er dårlig organisert og har lav disiplin), så vil du kunne lese hva jeg tenker om dem. Men konseptet å kreve at folk skal ta avstand fra det som ikke er akseptabelt, det er en retorisk hersketeknikk og ikke særlig pent. Tilbake til tema PKK/SDF så: - Er det ikke det samme som Kurderne. PKK har kurdisk nasjonalisme som en sentral del av sin ideologi. Men etter 90 talet så er man ikke kurdisk nasjonalistiske marxist leninister lengre. Men nå er det en blanding av marxisme og andre tankeretninger fra 1800 talets venstre side som anarkisme/syndikalisme med noen moderne innslag som økolisme og feminisme. Er en ide om at industrisamfunnet og familien gjør oss ufrie. Der målet er et kooperativt bonde samfunn uten familie strukturer. Som omtrent. Styringmodellen skal ikke være valg, men lokale komiteer, som de facto blir sentralt styrt. Er noen år siden jeg leste mye av de ideologiske skriftene, så er litt rusten, og holdt å ta en sånn tokt med søkning å lesning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå