Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #21 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Druid skrev (2 minutter siden): Kurderene har ambisjoner om egen stat, og Norge er et av landene som aktivt støtter dette gjennom at vi driver økonomisk handel med kurder ei i Irak , og har annerkjent kurdiske flykninger. Det har vært hovedpremisset bak utfordringen vi har hatt med Mulla Krakar. Tyrkia har hatt omfattende terrorproblemer knyttet til Kurdere, og det er kurderene og deres behov politiske posisjonering som har skapt størst omdømmeproblemer tilknyttet for Tyrkia de siste 10 årene, så reaksjonene deres er ikke uprovosert. Kurderne har ikke sivile som mål, og angriper ikun militære. Du støtter en stat som fengsler opposisjonelle og journalister, og som nekter millioner av mennesker deres språk og kultur. Tyrkias omdømmeproblem har de skaffet seg selv gjennom rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord Endret 17. oktober 2023 av Topsi 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 17. oktober 2023 #22 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (10 minutter siden): Jeg vil ikke beskyttes av tyrkiske nato-soldayer, man ser hvem de er venner med i Syria, ekstreme islamistiske terrorgrupper Og ja. Jeg vet du ikke liker PKK. SdF er ikke Pkk,og de har aldri utgjort noen trussel overfor Tyrkia. Motsatt dog Ok, du vil ikke være en del av NATO og ha kollektiv sikkerhet. Greit nok, det er en helt innenfor å tenke at Norge skal stå alene. Det siste er bare enn dårlig spøk. Du kjenner eller vil ikke kjenne til hvordan PKK fungerer. Av en eller annen grunn har du bestemt deg for at SDF ikke er en del av PKK, det er falskt, men tinget jeg skriver kommer noensinne å få deg å se sanningen. Så da er vi enige å være uenige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 17. oktober 2023 Fremmed fugl skrev (Akkurat nå): Ok, du vil ikke være en del av NATO og ha kollektiv sikkerhet. Greit nok, det er en helt innenfor å tenke at Norge skal stå alene. Det siste er bare enn dårlig spøk. Du kjenner eller vil ikke kjenne til hvordan PKK fungerer. Av en eller annen grunn har du bestemt deg for at SDF ikke er en del av PKK, det er falskt, men tinget jeg skriver kommer noensinne å få deg å se sanningen. Så da er vi enige å være uenige. Sdf har gjentatte ganger sagt de ønsker et godt forhold til Tyrkia, de har bekjempet is, og de har opprettet et styre i nordlige syria der alle folkegrupper blir respektert. De har heller aldri angrepet Tyrkia. Så hvis du mener Tyrkia har rett til å angripe dem, så blir bi non aldri enige nei. Jeg sa forøvrig ikke at jeg er imot Nato, jeg er imot Tyrkia i Nato 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 17. oktober 2023 #24 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (9 minutter siden): Kurderne har ikke sivile som mål, og angriper ikun militære. Du støtter en stat som fengsler opposisjonelle og journalister, og som nekter millioner av mennesker deres språk og kultur. Tyrkias omdømmeproblem har de skaffet seg selv gjennom rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord Ikke bruk "kurdene'. Hvis du mener PKK så skriv PKK. Du finner kurdere hos alle sider. Kurdiske ISIS krigere. Kurdiske offiserer i den tyrkiske hæren. Kurdiske sivile som bare vil ha et godt liv. Kurdere som er nær slekt til meg. Du finner dem i ulike roller. PKK er en brutal organisasjon som fortsatt kontrollerer hoveddelen av herointrafikken til Norge. Som oppfant konseptet kvinnelige selvmordsbombere. Som har drept massevis av sivile. Som har diktatur som politisk mål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 17. oktober 2023 #25 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Sdf har gjentatte ganger sagt de ønsker et godt forhold til Tyrkia, de har bekjempet is, og de har opprettet et styre i nordlige syria der alle folkegrupper blir respektert. De har heller aldri angrepet Tyrkia. Så hvis du mener Tyrkia har rett til å angripe dem, så blir bi non aldri enige nei. Jeg sa forøvrig ikke at jeg er imot Nato, jeg er imot Tyrkia i Nato Du kan ikke være positiv til NATO og ønske at en av de viktigste NATO allierte ikke skal være med i NATO, er ikke logisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #26 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Fremmed fugl skrev (8 minutter siden): Ikke bruk "kurdene'. Hvis du mener PKK så skriv PKK. Du finner kurdere hos alle sider. Kurdiske ISIS krigere. Kurdiske offiserer i den tyrkiske hæren. Kurdiske sivile som bare vil ha et godt liv. Kurdere som er nær slekt til meg. Du finner dem i ulike roller. PKK er en brutal organisasjon som fortsatt kontrollerer hoveddelen av herointrafikken til Norge. Som oppfant konseptet kvinnelige selvmordsbombere. Som har drept massevis av sivile. Som har diktatur som politisk mål. Pkk drev med terror på 90-tallet, men det har de bedt om unnskyldning for. Jeg støtter ikke terror. Jeg anser forøvrig ikke amgrep på tytkisk militære som terror Men mitt spørsmål til deg er, hvilken trussel har sdf noen gang utgjort mot Tyrkia? Edit: Hva tenker du om den omfattende fordrivningen av kurdiske mennesker fra afrin? Endret 17. oktober 2023 av Topsi 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 17. oktober 2023 #27 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (20 minutter siden): Kurderne har ikke sivile som mål, og angriper ikun militære. Du støtter en stat som fengsler opposisjonelle og journalister, og som nekter millioner av mennesker deres språk og kultur. Tyrkias omdømmeproblem har de skaffet seg selv gjennom rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord Jeg støtter ikke Tyrkia, men jeg nekter å uskyldiggjøre Kurdere. Dette er klassisk "fuck around and find out!" Jeg kjenner KUN til sivile mål for kurdisk terrorisme, der målet hele tiden har vært å svekke Tyrkisk turist økonomi. Det har vært militære angrep også, men de har vært mere på en måte som kan besvares militært med militære styrker, og har derfor hatt lavere terror funksjon. Kurderene i Tyrkia har flere ganger klart å bygge tillit internt og skapt handlingsrom for en kulturell fremtid, helt til at de drivende grupperingene i Iran, Irak og Syria, med støtte av blandt annet Norge og USA har ødelagt for dem. Det var Kurdere som sikret ISIS sitt oljesalg fra Irak, ikke Tyrkere. Det at de ikke likte hverandre var ikke i veien for at de begge trengte pengene og Kurderene hadde handlingsrommet for logistikk IS ikke hadde. Det at Tyrkiske myndigheter måtte ta den kritikken, var ikke til hjelp for tyrkiske kurdere sin fremtid. Under Altaaksjonen var det aktiv spørsmål om Samene skulle gå seperatist veien. Da hadde vi også fort endt på sporet av "rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord" Det er ikke som vi ikke har gjort det før når problemet oppstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #28 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Druid skrev (7 minutter siden): Jeg støtter ikke Tyrkia, men jeg nekter å uskyldiggjøre Kurdere. Dette er klassisk "fuck around and find out!" Jeg kjenner KUN til sivile mål for kurdisk terrorisme, der målet hele tiden har vært å svekke Tyrkisk turist økonomi. Det har vært militære angrep også, men de har vært mere på en måte som kan besvares militært med militære styrker, og har derfor hatt lavere terror funksjon. Kurderene i Tyrkia har flere ganger klart å bygge tillit internt og skapt handlingsrom for en kulturell fremtid, helt til at de drivende grupperingene i Iran, Irak og Syria, med støtte av blandt annet Norge og USA har ødelagt for dem. Det var Kurdere som sikret ISIS sitt oljesalg fra Irak, ikke Tyrkere. Det at de ikke likte hverandre var ikke i veien for at de begge trengte pengene og Kurderene hadde handlingsrommet for logistikk IS ikke hadde. Det at Tyrkiske myndigheter måtte ta den kritikken, var ikke til hjelp for tyrkiske kurdere sin fremtid. Under Altaaksjonen var det aktiv spørsmål om Samene skulle gå seperatist veien. Da hadde vi også fort endt på sporet av "rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord" Det er ikke som vi ikke har gjort det før når problemet oppstår. Kan du vise til amgrep mot sivile turist mål siden, la oss si 2010, de siste 13 år? Og la meg spørre deg også, hva tenker du om fordrivningen av hundretusener sivile fra afrin? Hvilken trussel utgjorde de mot Tyrkia? Endret 17. oktober 2023 av Topsi 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 17. oktober 2023 #29 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (25 minutter siden): Pkk drev med terror på 90-tallet, men det har de bedt om unnskyldning for. Jeg støtter ikke terror. Jeg anser forøvrig ikke amgrep på tytkisk militære som terror Men mitt spørsmål til deg er, hvilken trussel har sdf noen gang utgjort mot Tyrkia? Edit: Hva tenker du om den omfattende fordrivningen av kurdiske mennesker fra afrin? SDF er en integrert del av PKK. Hadde jeg gravt litt i bildearkivet så hadde jeg kunnet finne bilder på når SDF har møte med prorussiske folk fra østukraina i Moskva. Som ikke er rart, da dem har felles bakgrunn. Ok, PKK konverterte fra marxism leninisme til kooperativ økofeninisme. Men er fortsatt samme klin kokos personkult som fortsatt driver med heroin (ja, de fleste som har dødt av heroin overdose i Norge de siste årene har brukt heroin solgt av denne møkka gjengen). Penga innkreving. Våpensmugling. Menneskesmugling. Ok, det er gjengen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #30 Del Skrevet 17. oktober 2023 Fremmed fugl skrev (Akkurat nå): SDF er en integrert del av PKK. Hadde jeg gravt litt i bildearkivet så hadde jeg kunnet finne bilder på når SDF har møte med prorussiske folk fra østukraina i Moskva. Som ikke er rart, da dem har felles bakgrunn. Ok, PKK konverterte fra marxism leninisme til kooperativ økofeninisme. Men er fortsatt samme klin kokos personkult som fortsatt driver med heroin (ja, de fleste som har dødt av heroin overdose i Norge de siste årene har brukt heroin solgt av denne møkka gjengen). Penga innkreving. Våpensmugling. Menneskesmugling. Ok, det er gjengen. Det du snakker om her kjenner ikke jeg til,.Men jeg kjenner til prosjektet de har bygd i Syria, og hvordan Tyrkia systematisk, uten å ha blitt angrepet derfra, har drevet hundretusener på flukt og fremdeles bomber sivile med jevne mellomrom Hvis det du sier stemmer, at pkk finansieres av markosmugling, tar jeg selvsagt avstand fra det Tar du avstand fra fordrivningen av hundretusener av sivile, og kidnappingen av hundrevis av sivile av de tyrkisk-støttede terrorgrupper? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 17. oktober 2023 #31 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Det du snakker om her kjenner ikke jeg til,.Men jeg kjenner til prosjektet de har bygd i Syria, og hvordan Tyrkia systematisk, uten å ha blitt angrepet derfra, har drevet hundretusener på flukt og fremdeles bomber sivile med jevne mellomrom Hvis det du sier stemmer, at pkk finansieres av markosmugling, tar jeg selvsagt avstand fra det Tar du avstand fra fordrivningen av hundretusener av sivile, og kidnappingen av hundrevis av sivile av de tyrkisk-støttede terrorgrupper? Ok, du kjenner ikke til gjengen du syns er flott og fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #32 Del Skrevet 17. oktober 2023 Fremmed fugl skrev (Akkurat nå): Ok, du kjenner ikke til gjengen du syns er flott og fin. Du klarte ikke svare på spørsmålet mitt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 17. oktober 2023 #33 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (22 minutter siden): Kan du vise til amgrep mot sivile turist mål siden, la oss si 2010, de siste 13 år? Som du sa : de driver «rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord». Uansett hvor grusomt og umenneskelig det er, virker det. PKK foretrekker å være andre steder , og operere på andre måter. Du må forstå: det er ikke noe positivt med Tyrkia i denne saken. Men handlinger har konsekvenser, og Erdogan handlingsrom for overgrep mot Kurdere er skapt av tyrkernes erfaring med PKK historisk. Erdogan trenger kun si «SDF har hatt samtaler med PKK», og det samlede Tyrkia vil si «Let them fucking BURN!» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 17. oktober 2023 Druid skrev (1 minutt siden): Som du sa : de driver «rasistisk apartheid politikk og etnisk rensing på grensen til folkemord». Uansett hvor grusomt og umenneskelig det er, virker det. PKK foretrekker å være andre steder , og operere på andre måter. Du må forstå: det er ikke noe positivt med Tyrkia i denne saken. Men handlinger har konsekvenser, og Erdogan handlingsrom for overgrep mot Kurdere er skapt av tyrkernes erfaring med PKK historisk. Erdogan trenger kun si «SDF har hatt samtaler med PKK», og det samlede Tyrkia vil si «Let them fucking BURN!» Ja det er ikke noe tvil om at erdogans rasistiske politikk har stor støtte i den tyrkiske befolkningen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. oktober 2023 #35 Del Skrevet 17. oktober 2023 16 hours ago, jordy said: Det er absolutt et paradoks at pro-Palestina gjengen er bare sånn passe interessert i kurdere, de som virkelig har lidd i mange år og i mange land. Det er veldig mange paradoks med den pro-Palestina gjengen ! 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 17. oktober 2023 #36 Del Skrevet 17. oktober 2023 Snøvott skrev (21 timer siden): I og med at vesten trenger Tyrkias godvilje blant annet med tanke på migrantstrømmen mot Europa, så er det jo ikke så veldig overraskende at man holder kjeft, selv om det de driver med er forjævlig. Er det et land som har gjort seg selv til eksperter på folkemord, så er det Tyrkia. Når Tyrkia var i senter av det Ottomanske riket så ble et av de verste folkemord i historien utført i 1915, utsletting av Armenierne. https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/the-armenian-genocide-1915-16-overview Så at Tyrkia bedømmer Israel er historieløst. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. oktober 2023 #37 Del Skrevet 17. oktober 2023 2 minutter siden, Peters said: Når Tyrkia var i senter av det Ottomanske riket så ble et av de verste folkemord i historien utført i 1915, utsletting av Armenierne. https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/the-armenian-genocide-1915-16-overview Så at Tyrkia bedømmer Israel er historieløst. Ja, Armenierne. Vi har en god del i Frankrike, derfor vet jeg om utslettingen. Men det er ikke særlig kjent i mange deler av verden. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #38 Del Skrevet 17. oktober 2023 NatNat skrev (2 minutter siden): Ja, Armenierne. Vi har en god del i Frankrike, derfor vet jeg om utslettingen. Men det er ikke særlig kjent i mange deler av verden. Og den dag i dag blir Tyrkia forbanna når det anerkjennes 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 17. oktober 2023 #39 Del Skrevet 17. oktober 2023 Topsi skrev (På 16.10.2023 den 22.20): Og ødeleggelsen av sivil infrastruktur etc? Er det fordi Tyrkia ikke er Israel? https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/dette-er-enda-mer-smertefullt-enn-israel-palestina-konflikten/o/5-95-1395261?fbclid=IwAR0QTqZ6qeijBFFGfvNRsLaYV2m-MpxOrlL-OBCpjPUSiAV_IyBaoNzk5CU#Echobox=1697485824 Er det fordi man ikke kan kritisere jøder? Eller betyr ikke kurderne noe fordi de ikke er palestinske? Og når erdogan roper høyt om at Israel må besinne seg, støtter han Hamas mens han dreper kurdiske menn, kvinner og barn, uten at en eneste tyrkisk sivil er drept på forhånd Og alle er stille Hmm jeg har nevnt Kurdernes kamp for uavhengighet flere ganger på dette forumet og også påpekt Tyrkias tvilsomme annektering av deler av Kypros, et land som fortsatt har en delt hovedstad i 2023! Tyrkia er en råtten aktør og burde ikke vært en del av Nato og bør så absolutt ikke få bli en del av EU. Erdogan er en totalitær statsleder. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. oktober 2023 Forfatter #40 Del Skrevet 17. oktober 2023 K.B. skrev (1 minutt siden): Hmm jeg har nevnt Kurdernes kamp for uavhengighet flere ganger på dette forumet og også påpekt Tyrkias tvilsomme annektering av deler av Kypros, et land som fortsatt har en delt hovedstad i 2023! Tyrkia er en råtten aktør og burde ikke vært en del av Nato og bør så absolutt ikke få bli en del av EU. Erdogan er en totalitær statsleder. Takk! Det er viktig at denne folkegruppen får støtte etter å ha lidd så mye 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå