AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Opplever at alle rundt meg er så nedstemte. Både kollegaer, venner og familie. Føles nesten ut som livsgnisten har forsvunnet hos alle. Andre som opplever det samme? Anonymkode: e9b62...aa9 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Arbeiderpartiet og regjeringa som sitter nå, nå er det vanlige folks tur til å svi. I ledtog med Norges bank, som helst ønsker at renta skal bli så høy at folk ender på gata. Der har du grunnen. Anonymkode: 33865...548 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Fordi mange jobber vettet av oss. Står opp kl. 5 og pendler til jobb, sliter meg ut daglig på jobb og får prakket til enda flere arbeidsoppgaver uten at lønnen strekker til eller øker. I tillegg er kollegaer late og lite ansvarsfulle, og fraskriver seg all ansvar og oppgaver. Kommer hjem kl. 21-22 daglig, så er det bare å legge seg og komme på jobb igjen. I tillegg har man ikke økonomi til å kjøpe bolig eller tilbringe tiden sosialt og får ikke ikke nytet livet en eneste grad. Mat og utgifter har man så vidt råd til. Jobber altså vettet av meg dag og natt bare for å få livet til gå med dagens inflasjon og renteøkninger. Ikke rart man blir deprimert og vurderer å bare ta livet og si farvel. Anonymkode: 56b72...6fd 1 4
Memorangen Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Opplever at alle rundt meg er så nedstemte. Både kollegaer, venner og familie. Føles nesten ut som livsgnisten har forsvunnet hos alle. Andre som opplever det samme? Anonymkode: e9b62...aa9 Kanskje ikke så rart når det er så mye elendighet i verden. Når man i tillegg opplever mye stressende og deprimerende på privaten kan det bli litt mye for enhver. Sånn kjenner iallfall jeg det. Det som redder meg er de små hverdagslige lyspunktene i tilværelsen og å være takknemlig for det gode jeg har i livet mitt. 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi mange jobber vettet av oss. Står opp kl. 5 og pendler til jobb, sliter meg ut daglig på jobb og får prakket til enda flere arbeidsoppgaver uten at lønnen strekker til eller øker. I tillegg er kollegaer late og lite ansvarsfulle, og fraskriver seg all ansvar og oppgaver. Kommer hjem kl. 21-22 daglig, så er det bare å legge seg og komme på jobb igjen. I tillegg har man ikke økonomi til å kjøpe bolig eller tilbringe tiden sosialt og får ikke ikke nytet livet en eneste grad. Mat og utgifter har man så vidt råd til. Jobber altså vettet av meg dag og natt bare for å få livet til gå med dagens inflasjon og renteøkninger. Ikke rart man blir deprimert og vurderer å bare ta livet og si farvel. Anonymkode: 56b72...6fd Her må du ta grep. Bli lat og lite ansvarsfull og dra hjem når din ordinære arbeidstid er slutt. Ingen takker deg for å slite deg ut og bli deprimert. Anonymkode: 56f87...430 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Vi har gått gjennom en pandemi der mange døde og enda flere fysisk svakere i etterkant, etterfulgt av nå to kriger. Mediene er negative, det er opprør både mot de rikeste og de fattigste. I tillegg er været drit, vi nærmer oss den mørkeste tiden på året, og alle kjenner på at økonomien er presset. Anonymkode: 1a6d6...133 7 1
Gringo01 Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Folk er generelt deprimerte fordi de har for lite ekte problemer. Ingen må ut å jakte etter mat for å døyve sulten. De er deprimerete fordi de ikke får nok likes på instagram og ikke har råd til siste iphone 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Arbeiderpartiet og regjeringa som sitter nå, nå er det vanlige folks tur til å svi. I ledtog med Norges bank, som helst ønsker at renta skal bli så høy at folk ender på gata. Der har du grunnen. Anonymkode: 33865...548 Anbefaler at du leser det litt opp når det gjelder makroøkonomi da slipper du å skrive sånn tull. Anonymkode: f2d23...b1b 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fordi mange jobber vettet av oss. Står opp kl. 5 og pendler til jobb, sliter meg ut daglig på jobb og får prakket til enda flere arbeidsoppgaver uten at lønnen strekker til eller øker. I tillegg er kollegaer late og lite ansvarsfulle, og fraskriver seg all ansvar og oppgaver. Kommer hjem kl. 21-22 daglig, så er det bare å legge seg og komme på jobb igjen. I tillegg har man ikke økonomi til å kjøpe bolig eller tilbringe tiden sosialt og får ikke ikke nytet livet en eneste grad. Mat og utgifter har man så vidt råd til. Jobber altså vettet av meg dag og natt bare for å få livet til gå med dagens inflasjon og renteøkninger. Ikke rart man blir deprimert og vurderer å bare ta livet og si farvel. Anonymkode: 56b72...6fd Ok, det høres jo ut som en trist hverdag. Hva gjør du selv med denne situasjonen du befinner deg i? Klager du helst eller søker deg en ny jobb, uten pendlevei og bedre betalt? Anonymkode: f2d23...b1b 1 1
Nowayback Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Arbeiderpartiet og regjeringa som sitter nå, nå er det vanlige folks tur til å svi. I ledtog med Norges bank, som helst ønsker at renta skal bli så høy at folk ender på gata. Der har du grunnen. Anonymkode: 33865...548 For livet var som kjent helt fantastisk for alle sommeren 2021, da Erna satt ved roret. (Mens mannen handlet aksjer). 5
Memorangen Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Gringo01 skrev (1 time siden): Folk er generelt deprimerte fordi de har for lite ekte problemer. Ingen må ut å jakte etter mat for å døyve sulten. De er deprimerete fordi de ikke får nok likes på instagram og ikke har råd til siste iphone Dette har jeg svært liten tro på. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 Mye kjipt som skjer i verden nå. Anonymkode: 4c02c...74a 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 Fordi jeg er utslitt. Vil ha en annen jobb, men som Bhg lærer, er det ikke så mange andre muligheter. Vil ha mer tid med barna mine, jobben spiser meg opp. Dårlig råd. To kriger, bare elendighet på nyhetene. Mørketid. Å, som jeg vil at livet skal snu. Anonymkode: 01f46...ab7 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Opplever at alle rundt meg er så nedstemte. Både kollegaer, venner og familie. Føles nesten ut som livsgnisten har forsvunnet hos alle. Andre som opplever det samme? Anonymkode: e9b62...aa9 Ja og flere sier det samme. Utrolig nok bor vi i et land der de fleste får tak over hodet, hjelp til osv. Men det føles som om mange nordmenn likevel er så triste, nesten likegyldighet . Føler mange kjenner på at det er en dyster tid nå. Krig, usikkerhet, masse eksponering på sosiale medier der fasade er viktig og likes er det som teller. Det er mange som virkelig sliter psykisk om dagen. Noe har blitt helt feil i samfunnet og om vi ikke passer på vil det snart være normalt å gå på "lykkepiller". Anonymkode: 38bcf...75f 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 Fordi folk er konsumenter og bidrar lite selv til å høyne nivået. Mange forventer at andre skal skape liv, og folk som i det minste tør blir pekt på og latterliggjort og blir underholdning. De selv sitter i sine trygge bobler og tør aldri å skape glede for andre. Men det er forståelig da, de vet jo selv hvor stygt de oppfører seg mot dem som tør å drite seg ut. Men hvis ingen dret seg ut hadde disse deprimerte vært enda mer deprimerte. Anonymkode: a089a...a7c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 Utslitthet, familie, jobb, mangel på visse vitaminer, kombinasjon av det hele. Anonymkode: fe0db...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 Mye ensomhet i samfunnet for tiden tror jeg. Jeg kjenner i hvert fall på det. Anonymkode: d2b19...bc3 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Hva er grunnen til at folk er så ensomme tror du? Anonymkode: e9b62...aa9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 Det er ikke min erfaring. De fleste rundt meg, og meg selv, er lykkelige og tilfredse. Vi har aldri hatt så mye fritid som i dag, og valg til å leve et meningsfullt liv. Jeg vet jeg har mye påvirkning på min egen lykke, kanksje det er det det ligger? Om man føler at man ikke har noe grunnlag for å være tilfredse fordi samfunnet er sånn og sånn, ja, da blir det sånn for deg. Anonymkode: 658a7...f2a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 Gringo01 skrev (17 timer siden): Folk er generelt deprimerte fordi de har for lite ekte problemer. Ingen må ut å jakte etter mat for å døyve sulten. De er deprimerete fordi de ikke får nok likes på instagram og ikke har råd til siste iphone Meget bra skrevet. Anonymkode: f244c...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå