AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #21 Del Skrevet 16. oktober 2023 En eller to gode spillere hjelper ikke, når utenlandske land har ett helt lag bestående av mange gode spillere. Anonymkode: fbc91...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 16. oktober 2023 #22 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men på 90-tallet så greide vi jo å kvalifisere oss hele tiden. Og da hadde vi spillere som knapt kunne slå en skikkelig pasning. Anonymkode: 73466...2bd Men da hadde vi fokus på forsvar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #23 Del Skrevet 16. oktober 2023 Kan bli noen år før vi kvalifiserer oss igjen. Neste er VM, og selv om det er utvidet med mange lag siden sist er det likevel bare halvparten så mange europeiske lag som i EM. Anonymkode: f6fb2...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #24 Del Skrevet 16. oktober 2023 Når folk klør seg i hodet over hvorfor Norge ikke kvalifiserer seg til mesterskap så sammenligner de Ødegård og Haaland med Alvaro Morata og Gavi. Men det de egentlig burde gjøre er å sammenligne Stefan Strandberg og Patrcik Berg med Rodri og Dani Carvajal. Da skjønner man at det ikke er så rart at Norge ikke har sjans. Anonymkode: 0afc4...5a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 16. oktober 2023 #25 Del Skrevet 16. oktober 2023 Spillerne tar kanskje ut for mye når de spiller og trener for sine utenlandske klubber. De tenker kanskje mer på penger enn patriotisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #26 Del Skrevet 16. oktober 2023 DelvisPresley skrev (21 timer siden): Det vi mangler er en topp internasjonal trener som kan få det beste ut av de gode spillerne vi faktisk har. Ingen norske trenere er gode nok. Når vi ser på hvor de norske landslagsspillerne spiller til daglig, er det vanskelig å forstå hvorfor de ikke klarer det. Manchester City x2, Arsenal, Napoli, Bor. Dortmund, Celta Vigo, Villarreal, Sevilla, Club Brugge, Burnley, Benfica etc.. Det er mer enn hva Finland og Nord-Makedonia kan vise til. Og de har vært i mesterskap de siste årene. Grusom fotball. Verste jeg har sett i mitt liv Anonymkode: da232...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #27 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 23.54): Fordi Norge suger til alt annet, enn vintersport. Og med vintersport er det vel bare en håndfull nasjoner som gidder å bruke så ufattelig mye tid og penger på dette. Anonymkode: fbc91...fd7 Vi har ingen som er gode på golf, tennis, løping, strandvolleyball, triatlon, sykkel…? Norge er en liten fotballnasjon og totalt sett er ikke laget godt nok. Spillerne på Spania spiller også i store klubber og se hat gode spillere i alle posisjoner. Særlig midtbanen mangler vi. Kvinnelaget var gode, men nå når andre land satser mer på kvinnefotball vil det bli samme som med herrefotball. Tenker det er ganske typisk at vi som liten nasjon kan få frem gode enkeltutøvere her og der, men vi et ikke mange nok til å få hele lag som er bedre enn større nasjoner. Innimellom kan små nasjoner slå til, men det varer sjelden over tid med mindre de har samme ekstreme tilvekst av utøvere som vi har på ski. Anonymkode: 99263...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #28 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 10/15/2023 at 11:54 PM, AnonymBruker said: Fordi Norge suger til alt annet, enn vintersport. Og med vintersport er det vel bare en håndfull nasjoner som gidder å bruke så ufattelig mye tid og penger på dette. Anonymkode: fbc91...fd7 Og hva med Jacob Ingebrigtsen, Karsten Warholm… Anonymkode: 750aa...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #29 Del Skrevet 18. oktober 2023 DelvisPresley skrev (På 16.10.2023 den 0.04): Det vi mangler er en topp internasjonal trener som kan få det beste ut av de gode spillerne vi faktisk har. Ingen norske trenere er gode nok. Når vi ser på hvor de norske landslagsspillerne spiller til daglig, er det vanskelig å forstå hvorfor de ikke klarer det. Manchester City x2, Arsenal, Napoli, Bor. Dortmund, Celta Vigo, Villarreal, Sevilla, Club Brugge, Burnley, Benfica etc.. Det er mer enn hva Finland og Nord-Makedonia kan vise til. Og de har vært i mesterskap de siste årene. Kansje dette er litt av problemet? At mange av spillerene er spredt for alle vinder i internasjonal fotball. Dette må jo begrense hvor mye de får trent sammen, og at de ikke blir samkjørte som et lag. Tenker ifht andre landslag som plukker spillere som oppholder seg innenlands i mindre klubber? Om en hadde plukket ut de beste av de beste i PL og satt de sammen på landslaget til England uten trening i forkant er jeg ikke sikker på om de kunne slått et samkjørt lag med dårligere enkeltspillere Anonymkode: f80d0...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 19. oktober 2023 #30 Del Skrevet 19. oktober 2023 Fordi vi er for dårlige som lag, vi trenger et jevnere og mer balansert lag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 19. oktober 2023 #31 Del Skrevet 19. oktober 2023 Det må legges mer til rette for å løfte fotballspillere fra tidlig alder som viser talent. Det er for mye fokus på at alle skal med. På laget til mitt barn skal de nå begynne å gi mest spilletid under kamper til dem som møter på flest treninger og er mest engasjert. Det syntes jeg er helt redfersig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #32 Del Skrevet 19. oktober 2023 Pga NFF, og den enorme teorimafiaen som holder til i dette miljøet. De kan ALT av teori. De sitter med millionlønn og studerer teori og kjegleøvelser dagen lang. Selv har de INGEN praktisk erfaring fra høyt nivå. Alt de har lært kan de fra bøkene de leser. Når kamper skal spilles har et trenerteam timelange teorikurs med spillerne. Når spillerne kommer på banen er tappet for selvtillit og fulle av angst for å gjøre (teoretiske) feil. Norske gode spillere blir rett og slett dårlige av å spille på NFF's landslag. Spillere som Haaland og Ødegaard burde slippe denne ydmykelsen. De blir satt tilbake som fotballspillere hver gang de er på landslagssamling. De framstår som ubrukelige når de handler etter NFF's oppskrift på "suksess". Det er en oppskrift på fiasko. Det har de fleste sett bevisene på. Det er bare å lese tabeller, de lyver ikke. Anonymkode: 9dbbb...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #33 Del Skrevet 19. oktober 2023 I tillegg er det som andre sier. Vi mangler gode forsvarsspillere, og en keeper. Anonymkode: 9dbbb...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 19. oktober 2023 #34 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 0.04): Men på 90-tallet så greide vi jo å kvalifisere oss hele tiden. Og da hadde vi spillere som knapt kunne slå en skikkelig pasning. Anonymkode: 73466...2bd Fordi fotball er lagsport, som tjener på gode enkelt spillere, men vinner på laginnsats. Det blir vanskeligere og vanskeligere for en landslagstrener å sette sammen ett lag som fungerer sammen, for stjernene kommer typisk fra ulike lag på ulikt nivå, med ulike trenerfilosofier og spillestil, og spiller med andre spillere som har stor spredning i ytelse. Det er ikke umulig å løse dette, men da må man kunne trene oftere og mer for å få til et større samspill, og DET er umulig. På 90 tallet var det færre spektakulære utenlandsproffer og mindre variasjon i spillestil i Norge. Det var enklere for Drillo å bygge samspilte lag, og han hadde fokus på effektiv fotball, hvilket til sammen ga bedre uttelling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #35 Del Skrevet 19. oktober 2023 2 hours ago, Anonyme-meg said: Det må legges mer til rette for å løfte fotballspillere fra tidlig alder som viser talent. Det er for mye fokus på at alle skal med. På laget til mitt barn skal de nå begynne å gi mest spilletid under kamper til dem som møter på flest treninger og er mest engasjert. Det syntes jeg er helt redfersig. Jeg aner ikke hva redfersig betyr (google gir 0 treff), likevel mistenker jeg sterkt at jeg er helt enig med deg 😅 Anonymkode: f6fb2...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #36 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg aner ikke hva redfersig betyr (google gir 0 treff), likevel mistenker jeg sterkt at jeg er helt enig med deg 😅 Anonymkode: f6fb2...2b8 Vill gjetting - rettferdig? Anonymkode: a4774...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #37 Del Skrevet 19. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vill gjetting - rettferdig? Anonymkode: a4774...d19 Hvis det betyr det, er jeg ikke enig med TS likevel 😅 Jeg tror man må velge de flinkeste og ikke de som er "mest engasjert" hvis man skal få flere toppspillere i fremtiden. Anonymkode: f6fb2...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #38 Del Skrevet 19. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvis det betyr det, er jeg ikke enig med TS likevel 😅 Jeg tror man må velge de flinkeste og ikke de som er "mest engasjert" hvis man skal få flere toppspillere i fremtiden. Anonymkode: f6fb2...2b8 Rettelse, ikke TS, men den jeg siterte. Anonymkode: f6fb2...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. oktober 2023 #39 Del Skrevet 19. oktober 2023 Illuminatum skrev (På 16.10.2023 den 21.12): Men da hadde vi fokus på forsvar. Jeg husker flere gode forsvarspillere, Kojedahl, Bratseth og Johnsen. Og Johnsen var egentlig omskolert spiss. Forsvar er vår svake side, fordi alle de gode får spille der de vil (angrep), så derfor er vi typisk dårligere bak på banen. Gi oss seks forsvarsspillere på Haaland-nivå, og så er plutselig Norge mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 19. oktober 2023 #40 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I tillegg er det som andre sier. Vi mangler gode forsvarsspillere, og en keeper. Anonymkode: 9dbbb...a73 Er det noen av dere som har sett noe særlig på Viljar Myhra? Jeg tror han er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå