Gå til innhold

Andpusten som tidlig tegn på graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i tre dager nå lagt merke til at jeg plutselig føler meg andpusten, litt svimmel og ør av veldig små anstrengelser, som ikke har reagert på før. Jeg må stoppe opp og prøve å samle meg, fordi det kjennes ut som jeg har vært på den løpeturen. Jeg tok en test for nesten en uke siden, men den var negativ. Nå vet jeg ikke om det er meg som over tenker, men jeg føler kanskje at brystene mine er litt ømme også. Er det noen som har hatt andpusten som symptomer evt så tidlig i svangerskapet? Før en positiv graviditetstest?

Anonymkode: 2fc50...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har følt meg andpusten og svimmel, men har også hatt influensa, så jeg vet ikke om det er graviditetssymptomer eller influensasymptomer 😅 Forventet mens om 1-2 dager og positiv test for to dager siden. Når har du forventet mens? Ta en ny test da vel ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette skulle være pga graviditet ville du fått positive test. Tror ikke andpusten kommer før mye senere i graviditeten pga mage,plass etc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble andpusten rundt uke 18 når ting ble litt mer tungt. 

Anonymkode: f644a...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette som første symptom i begge mine graviditeter og kom ca rundt forventet mens. Hjertet hoppet mye raskere og jeg ble andpusten bare av å gå opp trappen til 2.etasje. 

Anonymkode: b2c69...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble andpusten rundt uke 6. Hjalp vel ikke på med utrolig trøtthet og kvalme...

Anonymkode: 4acbd...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble faktisk utrolig andpusten da jeg skulle opp trappene i min første graviditet. Dette var før jeg i det hele tatt tenkte at jeg var gravid, men la merke til at jeg ble så utrolig sliten, jeg pleier jo ikke det 😅 så tok en test dagen etter og den var positiv 😊

Anonymkode: 355b0...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg har i tre dager nå lagt merke til at jeg plutselig føler meg andpusten, litt svimmel og ør av veldig små anstrengelser, som ikke har reagert på før. Jeg må stoppe opp og prøve å samle meg, fordi det kjennes ut som jeg har vært på den løpeturen. Jeg tok en test for nesten en uke siden, men den var negativ. Nå vet jeg ikke om det er meg som over tenker, men jeg føler kanskje at brystene mine er litt ømme også. Er det noen som har hatt andpusten som symptomer evt så tidlig i svangerskapet? Før en positiv graviditetstest?

Hvordan noen får tydelige symptomer på graviditet før embryoet har festet seg og begynt å produsere hcg som slår ut på test er utenfor min fatteevne. Så mitt svar er nei. 

Anonymkode: c17c1...b8b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært andpusten gjennom alle mine svangerskap. Det kjennes ut som om jeg ikke får puste ordentlig, uansett hvor mye jeg prøver så er det som om hjernen min ikke får nok oksygen. Jeg får og lavt blodtrykk som gravid, og blir veldig svimmel. Dette kommer veldig tidlig, har IVF-barn så vet sånn høvelig hvor langt jeg var på vei. 

Men ta en test, TS. Bare det kan gi deg svaret 😊

Anonymkode: 9c464...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepulsen min har økt med i gjennomsnitt 12 slag pr/min, og jeg blir raskere andpusten og litt svimmel på trening. Jeg er gravid i uke 7. 

Anonymkode: 4a09b...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andpusten var også et symptom hos meg, før jeg testet positivt 😅 Ble andpusten bare av å gå fra kontoret til kaffemaskinen. Ikke sliten, bare pustet raskt. Tok test som var positiv et par dager etter at jeg la merke til dette.

Anonymkode: 4c90a...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 17.27):

Ja men det kan også være covid, forkjølelse. 

Anonymkode: 6f020...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...