Gå til innhold

Ukeblader fra virkeligheten


Amatariel

Anbefalte innlegg

Min bestemor elsket ukebladet Det Sanne da det ble solgt for mange år siden. Jeg prøver å finne ut om det finnes noe lignende nå... Altså historier fra "virkeligheten". Googlet meg frem til dette. Men virker ikke å være i salg lenger (?).

https://www.bladkiosken.no/produkt/spesialer2/lesernes-betroelser-3

Noen som har noe tips til andre blader e.l hvor jeg kan få tak i noe til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vafle skrev (11 timer siden):

Dette er vel fast spalte i Hjemmet, Familien, Norsk Ukeblad?

Historiene virker som oppspinn 🙈 

Vet det finnes enkelthistorier i disse ukebladene ja. Men er nå på jakt etter hele blader med historiene. Slik som jeg linket over, og i bladet jeg husket het "Det sanne".

Historiene er nok helt sikkert oppdiktede ja. Mener jeg hørte Anne B. Ragde sa en gang at hun jobbet med å skrive slike historier. Så det er jeg ikke i tvil om. Men bestemor liker disse da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en gammel dame, og husker godt Det sanne 😃. Det dumme, var at det var historier fra USA, og det var ganske fjernt fra norsk hverdagsliv 🙂. Husker også de tynne heftene som het Legeroman og Slottsroman. Min bestemor kjøpte slike noen ganger. Ville aldri ha lest Det sanne eller disse romanene i dag. Det var jo bare ræl 😃

Anonymkode: ebe7f...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 14.10.2023 den 20.57):

Min bestemor elsket ukebladet Det Sanne da det ble solgt for mange år siden. Jeg prøver å finne ut om det finnes noe lignende nå... Altså historier fra "virkeligheten". Googlet meg frem til dette. Men virker ikke å være i salg lenger (?).

https://www.bladkiosken.no/produkt/spesialer2/lesernes-betroelser-3

Noen som har noe tips til andre blader e.l hvor jeg kan få tak i noe til henne?

Bladet som du har linket til har butikken til salgs til f eks påske/sommeren (rundt der på året hvis jeg husker riktig). Jeg kjøper disse bladene selv hver gang det kommer, for jeg elsker også det. Jeg husker veldig godt det sanne jeg og. Kjøpte det sanne veldig ofte. 

Jeg er også på jakt etter lignende blader, men de eneste jeg har funnet er de som selges i den lille perioden hvert år. Og bladet lesernes betroelser er et blad hvor norsk ukeblad har samlet historier. 

 

Endret av Kittykat
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (11 timer siden):

Vet det finnes enkelthistorier i disse ukebladene ja. Men er nå på jakt etter hele blader med historiene. Slik som jeg linket over, og i bladet jeg husket het "Det sanne".

Historiene er nok helt sikkert oppdiktede ja. Mener jeg hørte Anne B. Ragde sa en gang at hun jobbet med å skrive slike historier. Så det er jeg ikke i tvil om. Men bestemor liker disse da :)

Det forstår jeg, det er jo god underholdning. Håper du finner noe passende 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 9.52):

Jeg er en gammel dame, og husker godt Det sanne 😃. Det dumme, var at det var historier fra USA, og det var ganske fjernt fra norsk hverdagsliv 🙂. Husker også de tynne heftene som het Legeroman og Slottsroman. Min bestemor kjøpte slike noen ganger. Ville aldri ha lest Det sanne eller disse romanene i dag. Det var jo bare ræl 😃

Anonymkode: ebe7f...4d3

Tror det var et blad som het Mitt Liv også. Det var vel på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt til at det deles på kvinneguiden i stede! 😃

Jeg er i slutten av 30 årene og elsket det sanne, kjøpte hver gang det kom ut og var veldig lei meg når det stoppet haha

Anonymkode: 69507...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er flott at du prøver å finne noe lignende til bestemoren din! Selv om Det Sanne kanskje ikke er i salg lenger, kan du sjekke ut blader som Hjemmet og Allers. De har ofte lignende historier fra virkeligheten. Du kan finne dem i butikker eller på nettet. Håper bestemoren din finner glede i dem!

Anonymkode: bf1b3...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wildanden skrev (På 19.10.2023 den 6.45):

Oi, takk for tips! Jeg elsket å lese det sanne da jeg var ungdom, og har sett etter et lignende blad etter de sluttet med det. 

Anonymkode: 974b5...dff

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...