Gå til innhold

Uførfobe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 11.20):

Hvorfor har alle uføremobbere en ufør nabo som egentlig er frisk?

Anonymkode: d41dc...d35

Alle rasister har en innvandrer venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ingen fobi, men urettferdighet. Det liker jeg ikke. Dette vaset om at det skal lønne seg å jobbe. Man blir sur når uføre legger ut hvor mye utbetalt de har pr mnd med å sitte hjemme. Når andre i full jobb har MINDRE utbetalt. 

Jeg kjenner personlig flere som sa det rett ut: de vil ikke jobbe og de gjorde alt for å bli uføretrygdet. De tjente godt før de ble 'syk' og hever i dag max uføretrygd som er over 40 000 kr pr mnd. 

Hvorfor gjennomskuer ikke nav disse?

Anonymkode: 97d1a...6a4

Jeg liker heller ikke urettferdighet.  Hvis jeg ble syk og arbeidsufør ville jeg synes det var dypt urettferdig at jeg ikke skulle kunne ha en rimelig god levestandard også videre i livet.  Vi skal alle yte etter evne.  I det ligger at vi som er friske og arbeidsføre yter mer enn den som er arbeidsufør.  Ingen av oss vet om vi en dag trenger hjelp fra velferdsstaten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen uføre venner, betyr det at jeg kan fortsette å mislike uføre? 

Anonymkode: 85fe9...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Problemet er vel heller at de IKKE gjør det,for det er det eneste trygdemotstanderene kan la passere. Hadde de bare sittet inne hele dagene. De fortjener jo ikke noe annet. Siden de bare FÅR penger.

Tankegangen er vitner om lite hjernekapasitet til slike mennesker. Men det er min mening.

Det er neppe lite hjernekapasitet å anta at det snyltes og at disse eksisterer. Det artige er denne enorme aversjonen mot å finne ut hvor mange disse faktisk utgjør.

Anonymkode: 04cb0...dff

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ingen mentalt friske mennesker som vil sitte hjemme og kaste bort livet på å glo i veggen, så dette er jo bare løgn.

Anonymkode: c4f60...115

Det er jo mange som vil bli uføretrygdet som gjerne har mange hobbyer og reiselyst og vil heller bruke tiden til det.

Anonymkode: adb1e...f72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så dumt når du sier det. Jeg har som skrevet bekjente som sa det rett ut. Lyver de da? Jeg kjenner faktisk folk som VIL bli ufør pga de har mer utbetalt. Jeg lyver ikke.

Anonymkode: 97d1a...6a4

Åssen i helv.. klarer disse menneskene å bli uføre bare fordi de vil det selv?? Jeg har sloss med/mot Nav systemet siden det het Aetat og fikk etter 15 år innvilget 50% ufør. Så nå har jeg litt over 10.000 inn i mnd fordi nav fortsatt mener at det er mulig at jeg kan klare å komme meg ut i halv stilling. Jeg er sengeliggende stort sett hele døgnet og har ikke forlatt huset mer enn en håndfull av ganger de siste 5 årene. Jeg svimer av, av utmattelse hvis jeg gjør det. Men jeg har ikke krefter til å kjempe mot en 100% ufør fordi det er så sykt vanskelig. Jeg forstår virkelig ikke hvordan disse menneskene som får uføretrygden kastet etter seg oppfører seg for å få til dette...

Anonymkode: 69f73...fad

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Åssen i helv.. klarer disse menneskene å bli uføre bare fordi de vil det selv?? Jeg har sloss med/mot Nav systemet siden det het Aetat og fikk etter 15 år innvilget 50% ufør. Så nå har jeg litt over 10.000 inn i mnd fordi nav fortsatt mener at det er mulig at jeg kan klare å komme meg ut i halv stilling. Jeg er sengeliggende stort sett hele døgnet og har ikke forlatt huset mer enn en håndfull av ganger de siste 5 årene. Jeg svimer av, av utmattelse hvis jeg gjør det. Men jeg har ikke krefter til å kjempe mot en 100% ufør fordi det er så sykt vanskelig. Jeg forstår virkelig ikke hvordan disse menneskene som får uføretrygden kastet etter seg oppfører seg for å få til dette...

Hvis de holder hardt og lenge på at de har en eller annen utfordring får de det til slutt. Noen bruker også advokater som har dette som spesialitet.

Anonymkode: adb1e...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fordi mange tror det er som det var i 80-90 årene.  Da kunne man faktisk (om man kjente til de), gå til visse leger i Oslo med 15 000 i en konvelutt, å si "Jai vil ha ofør".   Det er faktisk ikke sånn lenger, men prøv å forklar det til "forståsegpåerne".

Anonymkode: 7f191...336

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Trist å høre. Men da må du vel ha brukt unødig mye energi i feil retning, til feil adressat. DUu skal ikke behøve å krangle med NAV. Det må legen(e) dine redegjøre for, evt trykke videre på..  Eller ja en advokat. Kan ikke skjønne hvis ikke du skulle ha tilstrekkelig dokumentasjon etter hvordan du beskriver hverdagen din..

Anonymkode: 3f9f9...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trist å høre. Men da må du vel ha brukt unødig mye energi i feil retning, til feil adressat. DUu skal ikke behøve å krangle med NAV. Det må legen(e) dine redegjøre for, evt trykke videre på..  Eller ja en advokat. Kan ikke skjønne hvis ikke du skulle ha tilstrekkelig dokumentasjon etter hvordan du beskriver hverdagen din..

Anonymkode: 3f9f9...166

Det blir fort sånn når man er for syk til å ta hånd om egen sak og for syk til å ta kontakt med alle de instanser man trenger for å få riktig hjelp. Nav tramper bare over de sykeste og de som faktisk fortjener hjelp. Midt i en sånn livskrise så er det umulig å klare å gjøre de riktige tingene. Og med et helsesystem som ser på visse sykdommer som noe man kan tenke seg frisk fra, så er det ofte vanskelig å bli trodd og få tilstrekkelig hjelp derfra også. Ingen kommer hjem til deg for å se at du faktisk ligger i senga og ikke kommer deg ut. De sitter alle bak en pult og forteller deg at du er for ung til å være syk eller for blid til å ha det vondt. Hele systemet er en jævla vits. Og tydeligvis så har vi mennesker som krever uføre og får det innvilget, og det gjør at jeg har bare lyst til å grave meg ned og bli der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (På 14.10.2023 den 19.48):

Ja, tror en del utføre kunne jobbet litt om det var lagt til rette for det

Det kommer aldri til å bli lagt til rette for uføre å jobbe litt. Kravene i arbeidslivet i dag er helt vanvittige. Mange jobber seg syke og ender opp som nettopp uføre. For en verden vi lever i sier jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (55 minutter siden):

Det kommer aldri til å bli lagt til rette for uføre å jobbe litt. Kravene i arbeidslivet i dag er helt vanvittige. Mange jobber seg syke og ender opp som nettopp uføre. For en verden vi lever i sier jeg.

Dette ordner man fint ved å sette i gang med noe selv. Da kan man tilrettelegge helt fra start.

Anonymkode: 04cb0...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (2 timer siden):

Ja, det er harde krav, og det er synd, tror samfunnet kunne tjent på at flere var i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner flere som har blitt uføre. Den jævelskapen de stod i under alt med arbeidsutprøving, utredning mm i maaaange år... Jeg hadde faktisk tatt livet av meg om det hadde vært meg. Jeg hadde ikke fikset å bli behandlet sånn av et system som er der for å hjelpe deg og ivareta en. 

Jeg kunne ikke annet enn å råde de sterkt om å søke ufør nettopp for å kunne fokusere på å kunne leve godt med det lille de hadde av livskvalitet og dermed evt finne noe som kan fungere for dem i ro og fred i stabile og lite pressende former. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...