AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Del Skrevet 14. oktober 2023 Har vært prøver i 4 år, har 5 aborter bak meg. Er 26 år gammel og får ikke god hjelp i det offentlige fordi jeg er ung. Alle leger jeg har vært borti ler av meg fordi jeg ønsker barn, lover at jeg kommer til å bli gravid og oppfordrer meg til å vente noen år. Ser ikke meningen med at jeg blir mer fruktbar om noen år, når jeg sleit allerede som 22-åring. Hatt et forsøk på riksen, opplever også der at jeg ikke blir tatt på alvor, og iallfall ikke prioritert. Har måtte vente et halvt år mellom hvert frySeforsøk, noe jeg via ivf grupper får inntrykk av at jeg er en av de få som må. Hva skal jeg gjøre for å bli tatt mer på alvor? Er så lei av å aldri bli tatt seriøst. Anonymkode: fedb0...2fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Del Skrevet 14. oktober 2023 Du har fritt sykehusvalg og kan gjøre forsøk et annet sted enn Riksen. Anonymkode: 75d83...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det er helt vanlig med lang ventetid. Det er mye som skal klaffe, og mange ferier som kan forskyve Anonymkode: 11d81...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er helt vanlig med lang ventetid. Det er mye som skal klaffe, og mange ferier som kan forskyve Anonymkode: 11d81...97d Er fullstendig klar over det, det er bare en av mange ting som irriterer meg. Er ikke det som er hovedproblemet. Anonymkode: fedb0...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Del Skrevet 14. oktober 2023 Gjør deg selv en kjempe tjeneste og kom deg vekk fra riksen.. De burde knapt ha lov til å drive med IVF sånn som de holder på.. Så lang vente tid er IKKE normalt og normen i det hele hvis du sjekker andre sykehus eller klinikker. Og du har helt rett.. Du skal tas på alvor selv om du "bare" er 26 år. Anonymkode: 812db...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gjør deg selv en kjempe tjeneste og kom deg vekk fra riksen.. De burde knapt ha lov til å drive med IVF sånn som de holder på.. Så lang vente tid er IKKE normalt og normen i det hele hvis du sjekker andre sykehus eller klinikker. Og du har helt rett.. Du skal tas på alvor selv om du "bare" er 26 år. Anonymkode: 812db...475 Tusen takk for støttende kommentar ❤️ har du noen klinikker å anbefale? Er åpen for det meste! Anonymkode: fedb0...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er fullstendig klar over det, det er bare en av mange ting som irriterer meg. Er ikke det som er hovedproblemet. Anonymkode: fedb0...2fa Forstår det er irriterende, men det har ikke noe med alderen din å gjøre. Jeg var mye eldre og måtte vente like lenge. Anonymkode: 0a6f0...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår det er irriterende, men det har ikke noe med alderen din å gjøre. Jeg var mye eldre og måtte vente like lenge. Anonymkode: 0a6f0...0bb Som jeg skrev: det var bare et eksempel av hundre ting. Greia er at de sier at jeg ikke trenger ivf fordi jeg kommer til å bli gravid på egenhånd. Ikke heng dere opp i akkurat det utsagnet. Men synes jo det er noe rart at når jeg ringte for å melde mens i september, sier de at jeg kan få nytt innsett tidligst i januar, mens jeg i dag leser på ivf gruppe at de akkurat nå har god kapasitet til fryseforsøk på riksen. Er jo litt spesielt. Anonymkode: fedb0...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår det er irriterende, men det har ikke noe med alderen din å gjøre. Jeg var mye eldre og måtte vente like lenge. Anonymkode: 0a6f0...0bb Og det at alle legene jeg har vært borti sier at jeg er ung, det har med alderen min å gjøre. Anonymkode: fedb0...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Del Skrevet 15. oktober 2023 Er selv 26 år og har startet IVF-behandling hos Hausken. Aldri hørt noe negativt om alderen min, det er heller positivt mtp bedre eggkvalitet. Ja det er dyrt, men etter å ha lest så mange negative erfaringer fra Riksen, synes jeg det er verdt hver krone❤️ Anonymkode: f2d3a...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå