AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg kjøpte min macbook pro i 2015. Og den går som en klokke fortsatt. Ikke noe behov for å bytte den ut på mange år enda. Dere har eller har hatt bærbar Pc i prisklassen 10.000 - 20.000. Hvor lenge varte produktet før du kjøpte ny? Anonymkode: 0598d...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Del Skrevet 13. oktober 2023 En oc kan vare så lenge du vil at den skal vare. Har enda pcer fra 80 tallet med windows 2.0 på . Anonymkode: 0b371...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 13. oktober 2023 #3 Del Skrevet 13. oktober 2023 Hvor langt er ett tau? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Del Skrevet 13. oktober 2023 Har en Acer Aspire 3 som er ca 7 år og den er like god som ny. Anonymkode: 34928...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Del Skrevet 13. oktober 2023 Det lengste jeg har hatt en PC er 4 år. De fungerer jo fortsatt, ikke noe galt med de. Men etter 4 år er de såpass utdatert at de ikke klarer den belastningen min bruk har behov for. Anonymkode: 14f97...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 13. oktober 2023 #6 Del Skrevet 13. oktober 2023 Har en laptop fra 2001 som jeg spiller spill fra 90-tallet på. Og en fra laptop fra 2015 som fremdeles kan brukes på de nyeste spillene. Så lenge man behandler de pent kan de vare nær sagt evig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 14. oktober 2023 #7 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg ser ikke helt den store utviklingen på datafronten nå, som det var for 20-30 år siden da det kom noe nytt hvert år. Nå varer en pc mye lengre enn før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Del Skrevet 14. oktober 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjøpte min macbook pro i 2015. Og den går som en klokke fortsatt. Ikke noe behov for å bytte den ut på mange år enda. Dere har eller har hatt bærbar Pc i prisklassen 10.000 - 20.000. Hvor lenge varte produktet før du kjøpte ny? Anonymkode: 0598d...370 Får den fortsatt oppdateringer på OSet? Og hva med nettlesere og andre programvarer? Anonymkode: 7c0fb...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg har en MacBook Pro fra 2013 jeg fortsatt bruker som min hoveddatamaskin. Det er fem år siden batteriet tok kvelden men alt annet er fortsatt topp Anonymkode: d2e1d...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Del Skrevet 14. oktober 2023 Skriver dette på en Dell fra 2013 der jeg kjører Linux i 8 GB RAM fra en minnepenn, og har null problemer med dette. Det som ville sette begrensingen for min del, er at siden man ikke lenger lager nye Linux live-systemer (og mange nettlesere) for 32 bir, må jeg ha en 64-bits maskin, og jeg ville hatt problemer med mindre RAM, selv om jeg har kjørt en eldre LInux-versjon på en maskin fra 2008 med 2 GB RAM. Man kan til og med få en Commodore 64 på nett: Anonymkode: 1c388...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 14. oktober 2023 #11 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det er batteriet som må byttes ut og som blir dårlig. Ellers kan man ha de lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Del Skrevet 14. oktober 2023 I teorien kan den vare "evig", men som regel ryker batteriet først, og maskinen blir i praksis en stasjonær. Så vil etterhvert operativsystemet fases ut, ikke lenger få sikkerhetsoppdateringer, og maskinen bør ikke lenger brukes på nett. Anonymkode: 7e127...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. oktober 2023 #13 Del Skrevet 14. oktober 2023 Alt ettersom den blir behandlet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I teorien kan den vare "evig", men som regel ryker batteriet først, og maskinen blir i praksis en stasjonær. Så vil etterhvert operativsystemet fases ut, ikke lenger få sikkerhetsoppdateringer, og maskinen bør ikke lenger brukes på nett. Anonymkode: 7e127...157 Hvis man bruker Windows, ja. Men bruker man Linux, har man enkle versjoner av operativsystemet tilpasset eldre maskiner; beklager feil i forrige kommentar - ser at for eksempel Tiny SliTaz kan kjøres med så lite som 4 MB RAM - operativsystemet kan minimeres til 800 KB og kjøres fra diskett; da kan man bruke en PC omtrent fra steinalderen: Light-weight Linux distribution https://en.wikipedia.org/wiki/Light-weight_Linux_distribution Anonymkode: 1c388...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Del Skrevet 15. oktober 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man bruker Windows, ja. Men bruker man Linux, har man enkle versjoner av operativsystemet tilpasset eldre maskiner; beklager feil i forrige kommentar - ser at for eksempel Tiny SliTaz kan kjøres med så lite som 4 MB RAM - operativsystemet kan minimeres til 800 KB og kjøres fra diskett; da kan man bruke en PC omtrent fra steinalderen: Light-weight Linux distribution https://en.wikipedia.org/wiki/Light-weight_Linux_distribution Anonymkode: 1c388...2e9 Både og. Det er riktig at operativsystemet kan slankes en del, men på sikt vil problemet være at nettleserne, og også selve nettsidene, blir for tunge til å dra komfortabelt på en eldre maskin. Har et par maskiner på 10-15 år stående her, og de er jo greie til serverbruk eller for å spille gamle spill, men til daglig bruk er de ganske håpløse. Anonymkode: 7e127...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Del Skrevet 15. oktober 2023 Har en HP fra 2003 som fortsatt fungerer fint😊 Anonymkode: 52115...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kjøp en PC som er beregnet på bedriftsmarkedet, de holder. Anonymkode: 141a2...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 15. oktober 2023 #18 Del Skrevet 15. oktober 2023 Jeg har en HP-maskin som har passert 10 år. Det er en bedriftsmodell som kostet nær 20 000 da den var ny. Fungerer helt topp enda, bortsett fra at jeg måtte bruke et par hundrelapper på ny kjølevifte. Jeg bruker maskinen mye. Den er påslått hele døgnet, og har vært det de siste 5-6 årene. Bruker den til kontorarbeid, nett og streaming av film og TV. Den kan ikke oppgraderes til Windows 11, i følge Microsoft, men kan jo kjøre Windows 10 i noen år enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #19 Del Skrevet 17. oktober 2023 De to siste jeg hadde varte i seks år. Den siste funket egentlig helt fint, men skjermen knuste pga ett uhell. Jeg har aldri betalt mer enn 4000,- for en pc da... Anonymkode: a4fa5...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. oktober 2023 #20 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har en liten rosa bærbar pc fra 2013, som jeg fremdeles kan bruke så sant jeg plugger den til strøm. Batteriet tok kvelden for årevis siden, fordi jeg i starten alltid hadde den plugget til strøm fordi jeg ikke gadd å koble av og på etter behov. Så den sto i hele tiden. Det ødela batteriet og står nå permanent på 0%, uansett. Så jeg må ha ladeledningen i hele tiden. Brukte den et par uker her for litt siden, og ser ut til at den fungerer fint ennå. Men jeg bruker den ikke til noe annet enn nettsurfing da. Vet ikke lagringskapasitet og slikt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå