Gå til innhold

second opinion ivf - Ny ivf klinikk

Kjsl

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har fem mislykkede ivf forsøk bak oss på Medicus. Vi har fått beskjed om at der er svært liten sannsynlighet med egne egg og har blitt anbefalt å vurdere eggdonasjon.

Jeg lurer på om noen vil dele erfaring med å få en ny vurdering hos en annen klinikk?

Lurer også på om noen kan anbefale en annen ivf klinikk i Oslo, evt. anbefaling om en klinikk i utlandet. Helst i Danmark eller noe i nærheten. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville absolutt bedt om en second opinion. Vi skal begynne hos Hausken nå, og har veldig positivt inntrykk av de. 

Anonymkode: 7d723...464

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det samme, men vi hadde IVF hos Ciconia i Århus og opplevde at behandler der var mer "vågal" i stimuleringen enn det som er vanlig i Norge. Gynekologen som fulgte opp i Norge erklærte forsøket mislykket pga dårlig eggutvikling, mens gynekologen i Danmark bare "neeeida, vi kjører på med to uker til med stimulering." Det ble også gjort assisted hatching. 

Resultatet fyller snart åtte. 

(Ciconia er nedlagt, så vidt jeg vet, og legen vi hadde der - Karsten Petersen - var såpass opp i årene at han antagelig er pensjonert. Men ja, min erfaring er at oppfølgingen, i hvert fall den gang da, var annerledes i Danmark og at det for vår del ga resultater). 

Anonymkode: b7856...e3e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de oppgitt noen grunn til at det ikke lykkes? Er det pga alder eller annet at de ikke har tro på dine egg?

Jeg har sannsynligvis dårlig eggkvalitet. Jeg har PCO og fikk alltid mange egg ut (mellom 10-20) og høy befruktningsgrad. Men eggene delte seg dårlig, så vi sto normalt kun igjen med ett egg på innsettingsdagen. Med siste barnet hadde jeg seks innsett før jeg ble gravid. Hun er nå snart 6 år gammel ❤️ Så det er håp. Det var på klinikk Hausken. 

Anonymkode: 8c8d8...c3e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye bra om Hausken, og vurderer et bytte dit hvis jeg ikke lykkes på Medicus. Synes det har vært litt mye gjennomtrekk av ansatte på Medicus den siste tiden, uten at det trenger å påvirke forsøkene nevneverdig. Anbefaler deg å laste ned noen episoder av podcasten  Fertilitetsrådet, hvor John Hausken medvirker. Synes han virker som en ekte fagnerd og en dyktig  gynekolog som er fremoverlent ift. å prøve nye veier. 

Anonymkode: 7f387...471

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har de oppgitt noen grunn til at det ikke lykkes? Er det pga alder eller annet at de ikke har tro på dine egg?

Jeg har sannsynligvis dårlig eggkvalitet. Jeg har PCO og fikk alltid mange egg ut (mellom 10-20) og høy befruktningsgrad. Men eggene delte seg dårlig, så vi sto normalt kun igjen med ett egg på innsettingsdagen. Med siste barnet hadde jeg seks innsett før jeg ble gravid. Hun er nå snart 6 år gammel ❤️ Så det er håp. Det var på klinikk Hausken. 

Anonymkode: 8c8d8...c3e

Jeg er 40 år, har en amh på rundt 3. de ver relativt optimistiske i starten. Har hatt rundt 4-6 jevnstore follikler i hver syklus, men problemet er at eggposene er tomme. På 4 egguttak har jeg fått ut kun 4 egg.

gratulerer til deg ❤️

jeg skal høre med Hansken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har hørt veldig mye bra om Hausken, og vurderer et bytte dit hvis jeg ikke lykkes på Medicus. Synes det har vært litt mye gjennomtrekk av ansatte på Medicus den siste tiden, uten at det trenger å påvirke forsøkene nevneverdig. Anbefaler deg å laste ned noen episoder av podcasten  Fertilitetsrådet, hvor John Hausken medvirker. Synes han virker som en ekte fagnerd og en dyktig  gynekolog som er fremoverlent ift. å prøve nye veier. 

Jeg er fornøyd med Medicus altså. Har vært hos flere leger der, men ha hatt en hovedkontakt. Håper du også får en god opplevelse der 😊

Jeg prøver nok å få en second opinion ved Hansken da.

masse lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville absolutt bedt om en second opinion. Vi skal begynne hos Hausken nå, og har veldig positivt inntrykk av de. 

Har dere hatt mislykkede forsøk ved andre klinikker tidligere, eller er dere helt i starten? 
Masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjsl skrev (3 minutter siden):

Jeg er 40 år, har en amh på rundt 3. de ver relativt optimistiske i starten. Har hatt rundt 4-6 jevnstore follikler i hver syklus, men problemet er at eggposene er tomme. På 4 egguttak har jeg fått ut kun 4 egg.

gratulerer til deg ❤️

jeg skal høre med Hansken.

Kan de øke dosen din? Jeg hadde AMH på 3; det var fire befruktet og en som satt. Når det er sagt, økte AMH til 8 året etter… det er ikke et tall som er superpålitelig, og det fikk jeg bekreftet fra sykehuset også. 

Anonymkode: 8af3d...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan de øke dosen din? Jeg hadde AMH på 3; det var fire befruktet og en som satt. Når det er sagt, økte AMH til 8 året etter… det er ikke et tall som er superpålitelig, og det fikk jeg bekreftet fra sykehuset også. 

I første forsøk hadde jeg 250 gonal f og siste forsøk 350 Pergoveris. Så de har forsøkt relativt høye doser slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjsl skrev (Akkurat nå):

I første forsøk hadde jeg 250 gonal f og siste forsøk 350 Pergoveris. Så de har forsøkt relativt høye doser slik jeg forstår det.

Skjønner. Jeg mener jeg hadde 350-400 med gonal-F. Du kan be de re-evaluere dosen igjen, og spørre hva de mener rundt dosering. Uten at jeg vet hva som er riktig, men jeg ville forsøkt høre om det også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde noen forsøk hos Medicus før vi gikk til TFP Fertiity (nytt navn på Stork klinik). Vi lykkes der på tredje forsøk. Behandlingen endte opp med å være tilnærmet lik, men de hadde noen flere verktøy i verktøykassen sin i Danmark som kunne kommet til nytte. Reglene er litt annerledes der. Anbefaler deg Danmark, så får du prøvd noe annet. 

Anonymkode: a99c6...786

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjsl skrev (37 minutter siden):

Har dere hatt mislykkede forsøk ved andre klinikker tidligere, eller er dere helt i starten? 
Masse lykke til ❤️

Vært hos riksen, hatt et positivt innsett, men endte i MA. Hatt 5 aborter. Hatt 3 innsett på riksen, to som ikke ble graviditet. Vi går over til Hausken for å kunne få andre medisiner og bedre oppfølging. Selv etter 5 aborter er ikke riksen villig til å gjøre noen endringer sååå

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjsl skrev (39 minutter siden):

Masse lykke til ❤️

Masse lykke til dere også❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det et forsøk, men vær godt forberedt på samme resultat og samme beskjed. ♥️

Anonymkode: ef17f...c4c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kjsl skrev (35 minutter siden):

Jeg er fornøyd med Medicus altså. Har vært hos flere leger der, men ha hatt en hovedkontakt. Håper du også får en god opplevelse der 😊

Jeg prøver nok å få en second opinion ved Hansken da.

masse lykke til videre ❤️

Jeg er, stort sett, fornøyd jeg også. Men etter sommeren synes jeg det har vært litt mye armer og bein der, og blir redd det skal gå på bekostning av rådene og behandlingen som tilbys. Fullfører fryseforsøkene jeg har til gode der. Lykkes jeg ikke, blir det Hausken eller utlandet. Oppdater oss gjerne her når du har vært i kontakt med Hausken. Ønsker deg masse lykke til, og håper Hausken kan anbefale en ny fremgangsmåte som kan passe for dere❤️🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi hadde noen forsøk hos Medicus før vi gikk til TFP Fertiity (nytt navn på Stork klinik). Vi lykkes der på tredje forsøk. Behandlingen endte opp med å være tilnærmet lik, men de hadde noen flere verktøy i verktøykassen sin i Danmark som kunne kommet til nytte. Reglene er litt annerledes der. Anbefaler deg Danmark, så får du prøvd noe annet. 

Anonymkode: a99c6...786

Takk for tips ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Hausken, veldig fornøyd. De endret medisinering bla etter mislykkede forsøk, både underveis og støttebehandling. De har hørt på meg hele veien, og tatt veldig hensyn, jeg har hatt behov for personlig tilrettelegging og de er kjempegode på det. Alle er hyggelige og fine folk, jeg har hatt nydelig, fast sykepleier. Anbefales på det sterkeste. (Skal tilbake selv ved evnt søskenforsøk.) 

Anonymkode: 46c8b...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Kjsl skrev (På 13.10.2023 den 18.51):

Masse lykke til ❤️

Endret av Kjsl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...