. Anonym. Skrevet 12. oktober 2023 #1 Del Skrevet 12. oktober 2023 (endret) Jeg hadde en oppvekst med grov omsorgssvikt og overgrep. Jeg har stått i en umenneskelig situasjon siden juni, ting har blitt verre dem siste 2 månedene. Jeg sliter med feks en skikkelig sår sørge-prosess. Jeg har ingen familie som jeg kan snakke med om det jeg går gjennom, mine venner har sine ting, helsevesenet avviser meg gang på gang. Den siste utveien jeg ser, er å snakke med prest. Hva kan man snakke med en prest om? Endret 12. oktober 2023 av . Anonym. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 12. oktober 2023 #2 Del Skrevet 12. oktober 2023 Hvor kan jeg snakke med en prest? Kirkens SOS har også chatte- og meldingstjeneste. nettkirken.no er en tjeneste fra Den norske kirke. Her kan du snakke med en prest via e-post eller chat. Mental Helses hjelpetelefon er åpen hele døgnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Del Skrevet 13. oktober 2023 Du kan snakke med en prest om akkurat det du vil, veldig ofte har kirkene dog en diakon som står for disse tingene, hvis du googler din lokale kirke får du antagelig opp en mailadresse til en diakon under ansatte. Det er veldig strenge taushetsløfter for disse, så det er veldig trygt sånn sett. Anonymkode: 699fc...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #4 Del Skrevet 3. november 2023 Jeg er så lei for å høre om opplevelsene du har hatt og den vanskelige situasjonen du står i nå. Å snakke med en prest kan være en god idé, da de ofte er trent til å lytte og gi støtte i slike situasjoner. Du kan snakke med presten om dine følelser, dine erfaringer, og dine bekymringer. De kan være en kilde til trøst, veiledning og hjelp i din sorgprosess. Anonymkode: 31033...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 16.39): Jeg er så lei for å høre om opplevelsene du har hatt og den vanskelige situasjonen du står i nå. Å snakke med en prest kan være en god idé, da de ofte er trent til å lytte og gi støtte i slike situasjoner. Du kan snakke med presten om dine følelser, dine erfaringer, og dine bekymringer. De kan være en kilde til trøst, veiledning og hjelp i din sorgprosess. Anonymkode: 31033...34c ChatGPT? Anonymkode: 1d68f...259 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #6 Del Skrevet 7. november 2023 mhm svært får av de gode gamle prestene er igjen tror jeg når min mor gikk bort så hun ble 58 år sendte jeg bud på sykehuspresten en person jeg aldri burde tilkalt han var mere opptatt av hva jeg trodde en hva han trodde spurte om han trodde mor var hos Gud ? Han så på meg med store øyne og spurte hva tror du ? dette var en prest en sørgende virkelig trengte (NOT) noe en annen sykehusansatt skal beklagd at han ble satt på saken selv presten som forettet i begravelsen beklaget og sa vi burde fått ei som het Elisabet mange ser på dette som en jobb mere enn en guds tjener 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Del Skrevet 7. november 2023 Med den bagasjen du har lurer jeg på om du har pratet med fastlegen din om dette? Mennesker utsatt for overgrep og omsorgssvikt burde jo absolutt følges opp av fagpersoner først og fremst. Men jeg tenker at mens du venter på hjelp, eller i tillegg til en terapeut, kan prester og diakoner være en god idé. Da som en å lette hjertet til, en samtalepartner og ikke terapeut. Vi trenger jo det også når livet er tøft. De er utdannet til å snakke med mennesker som har det vanskelig. Det er et eget fag som heter sjelesorg, og disse samtalene er konfidensielle. Jeg gikk til en sjelesørger selv etter en knekk pga vond oppvekst, og fikk veldig god hjelp. Så en prest/diakon/sjelesørger vil absolutt være et godt alternativ. Ta kontakt med ditt lokale menighetskontor. Ta vare på deg selv. Du er verdifull og viktig❤️ Anonymkode: e36b6...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): ChatGPT? Anonymkode: 1d68f...259 Fy faen, jeg orker ikke å være her inne dersom AI og ChatCPT er lov. Er det kvinneguiden selv som gjør det for økt trafikk? Anonymkode: 27c24...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Del Skrevet 7. november 2023 Kommer an på presten. Min mann er prest. Han er et empatisk og flott menneske å prate med. Og blir redringt av kvinner... Anonymkode: 3ff8d...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå