Gå til innhold

Ugredde barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg ser så mange barn i bhg med floker, eller kråkereir i bakhodet...

Hvorfor blir mange barn ikke gredd? 

Foreldrene virker oppegående... jeg har venner også med barn med kråkereir. 

Jeg synes det virker litt ugreit å ikke stelle med dem.

Anonymkode: e4c92...33e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi noen ganger må man bare velge sine kamper med omhu.

Anonymkode: ddfec...0cb

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi noen ganger må man bare velge sine kamper med omhu.

Anonymkode: ddfec...0cb

Men slike kråkereir kommer ikke over natta... det er flere dager uten stell.

• Liker 6
Skrevet

Jeg grer sønnen min hver morgen, men det ser virkelig ikke sånn ut når vi er framme. Vilnis av et hår. 

Anonymkode: 4e1b7...f59

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan si at min datter er en av de som får kråkereir i løpet av natten. Hun har slett og gredd hår før hun legger seg...neste dag..troll unge.

Pluss hun er skikkelig vanskelig å gre innimellom... det er nesten grining bare hun ser børsten...og hun vil heller bli gredd av pappa en meg...så ha innimellom orker jeg ikke den kampen...da kommer vår vakre smarte troll unge i barnehagen 🤣😍

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Min har krøller og veldig stivt tykt hår som tover lett. (Faren har afro krøller) Jeg grer håret hver dag, men det ser jo ikke sånn ut 😆

Anonymkode: 8bac8...5ca

• Liker 9
Skrevet

Hårstråene til barn er ofte veldig tynne og de kan veldig fort floke seg. Barn kan streve med å ta genser og jakke av og på. Klærne vil da kunne gnisse unødvendig mye mot håret og floke det. 

Noen barn er også veldog hårsåre og å få børstet håret kan være en kjempestor kamp. 

Anonymkode: d134a...70d

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ei med hår som tover og floker seg bare man ser på det omtrent. Og det å få gredd det ut tar tid, da hun også er hårsår. Tar der som regel i forbindelse med hårvask med masse balsam. Ser det er flere gjengangere i barnehagealder med floker hår, og helt ærlig tenker jeg ikke noe videre over det. 

Anonymkode: 40c42...8e1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Regner med ts mener skikkelig floke, som om man har tuppert eller tova håret? Slike klumper kommer virkelig ikke over natta. Vet om ei jente på 6 år som kun børster håret fremst på hodet, det bak blir aldri børstet så hun må til frisør og klippe av mesteparten. 

Anonymkode: 75611...26b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med ts mener skikkelig floke, som om man har tuppert eller tova håret? Slike klumper kommer virkelig ikke over natta. Vet om ei jente på 6 år som kun børster håret fremst på hodet, det bak blir aldri børstet så hun må til frisør og klippe av mesteparten. 

Ja, det er dette. Barn med hår som står rett ut fra bakhodet som om de har fått strøm. Flokete og tovet... jeg har selv krøller og fint hår, blir fort bustete, med ikke på den måten.

• Liker 3
Skrevet

Her grer vi håret før barnehagen, og frem til vi er fremme, ser det ut som om han ikke har gredd håret på ukesvis. Med antenner og skill på avveie. Har aldri tenkt noe spesielt om andres hår. 

Anonymkode: 734ec...85b

• Liker 7
Skrevet

Holder håret til datteren min kort fordi hun ikke vil gre håret. Ofte må jeg velge mellom tannpuss eller hårbørsting, og da blir hun levert med floker.. I helgene tar jeg masse balsam i og tar kampen.. Men det holder ikke hele uken. Grer når jeg kan, men ikke så ofte om morgenen   

Anonymkode: a4dcf...2ee

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis datteren min legger seg med hår som ikke er helt tørt tover det seg skikkelig i bakhodet, i den forstand at det står ut fra bakhodet og ser ut som ei skikkelig tugge. Det skal lite til for å få bort flokene, men det ser fremdeles ut som et kråkereir som ikke er børstet på ukesvis etter den korte bilturen til barnehagen. 
Hun har skikkelig glatt hår, med litt fall som ikke floker seg ellers, så det forsterker jo inntrykket av at vi ikke børster bakhodet når håret ikke har rukket å tørke helt før legging. 

Anonymkode: 7dadd...d25

• Liker 1
Skrevet

Det som slår meg på kg, er hvor mange som måler andres barn og foreldrestil opp og ned i mente. Jeg har liksom veldig sjelden reflektert over hår, klær og diverse med andre barn. 

Anonymkode: 734ec...85b

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Joda, min sønn får tova klumper i løpet av natten. Han kan også komme hjem med skikkelige floker etter barnehagen, spesielt når det er vått ute.

Anonymkode: 2b2de...d5b

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor bry seg om slike filleting?

Anonymkode: 1c4df...1a5

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvirfor unger til enhver tid ikke har perfekt friyre? Vill gjetning....barn leker,  gnir hodet mot ting,  tar seg selv i håret med begge hender,  hopper rundt og er i aktivitet.  Og det klarer selv jeg som ikke har barn å ressonere meg fram til 

Anonymkode: 181e8...656

• Liker 8
Skrevet

Har alltid stelt håret til barna mine. Døtrene mine var både gredd og flettet stort sett hver dag da de var yngre. Yngste var allikevel av den typen som så ut som Boris Johnson på hodet en time etter at hun var behørig børstet. 🤪

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis datteren min legger seg med hår som ikke er helt tørt tover det seg skikkelig i bakhodet, i den forstand at det står ut fra bakhodet og ser ut som ei skikkelig tugge. Det skal lite til for å få bort flokene, men det ser fremdeles ut som et kråkereir som ikke er børstet på ukesvis etter den korte bilturen til barnehagen. 
Hun har skikkelig glatt hår, med litt fall som ikke floker seg ellers, så det forsterker jo inntrykket av at vi ikke børster bakhodet når håret ikke har rukket å tørke helt før legging. 

Anonymkode: 7dadd...d25

Har du forsøkt å flette håret før barnet legger seg? I huset på prærien stil med flettene hengende ned omtrent på øret? Det har vært redningen her, det gjør det også enklere å gre håret neste morgen. 

Anonymkode: d134a...70d

Skrevet

Det finnes viktigere ting her i livet enn litt flokete hår. 

Anonymkode: d1f23...728

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...