Gå til innhold

Er skolen erstatningsansvarlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Sykt irriterende, men heldigvis «bare en jakke». Vi kan snu litt på det også. Jeg jobber som lærer. Da et barn hadde hoppet på panseret på bilen min ville ikke foreldrene betale. De mente det ikke var bevis nok at jeg så guttungen i storefri. «Kunne vært hvem som helst» var svaret. Resultatet ble dyrt for meg. Eller den andre gangen en unge hadde kastet stein og det ble en ripe i lakken. Da var det en gjeng med barn som stod der og ingen ville ut med hvem som hadde kastet. Skolen har ikke forsikring for oss ansatte på kommunens eiendom og kommunen sier det er på eget ansvar å parkere på jobb. Har blitt i god form da, for nå går jeg til jobben😅

Anonymkode: 42d27...ffc

En elev hos oss hadde skadet ipaden han lånte fra skolen. Den funket, men når elevene leverer ipadene inn før sommeren skal de være i god stand, eller så må de betale en egenandel for å få en ny. Foreldrene krevde å få beholde den gamle ipaden 😅. De fikk så klart ikke det.. Også kom dt en elev litt senere og sølte akrylmaling på genseren sin. Da krevde foreldrene erstatning. De fikk det heller ikke, så klart. En elev knuste min private termokopp på jobb. Jeg gadd ikke gjøre noe med det, men kanskje jeg skulle prøvd meg på erstatning jeg også? Det blir fryktelig dyrt hvis alle skal kreve erstatning på skolen, ja!

Anonymkode: e4499...c08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til skolen. Det er ikke som barnehagen. Bemanningen er ekstremt mye dårligere, og ting forsvinner i ett kjør. Bare å bli vant til det. 

Anonymkode: b6454...147

• Liker 2
Skrevet

Hun går ikke på barnehagen lenger. Læreren skal passe på 20 barn. Skolen har ikke ansvar for dette. Du får lære datteren din å passe på tingene sine

Anonymkode: 2e030...70e

• Liker 1
Skrevet

Så denne og tenkte på denne tråden. 

IMG_7069.jpeg

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok at skolen ikke dekker jakken og at de ikke fikk med seg at den ble gått fra.

Samtidig overrasker det meg litt at man som voksen i 2023 i stopper opp å tar et overblikk på at det ikke ligger søppel igjen. Da vil man forhåpentligvis samtidig se om annet ligger igjjen. 

Anonymkode: 91d6a...93f

Hvordan vet du at det ikke ble gjort? Det er jo ikke sikkert at den lå veldig synlig til.

Anonymkode: ae3dc...ab5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan vet du at det ikke ble gjort? Det er jo ikke sikkert at den lå veldig synlig til.

Anonymkode: ae3dc...ab5

Dette! Vi tar alltid et overblikk før vi drar,men vi saumfarer ikke hver minste krik og krok.

Anonymkode: bb746...8c8

• Liker 1
Skrevet

Så mange kjipe svar da? Det er jo kjedelig å miste en jakke og det er jo naturlig å tenke at lærerene som er med klassen på tur tar en titt over der de har hatt rastepause når man drar hjemover, for å plukke søppel og eventuelt gjenglemte ting. Selv om skolen ikke har erstatningsansvar så kan de jo være litt greie og hjelpe små barn som driver å lærer. Det ville iallfall jeg gjort som lærer og jeg håper jo at de rydder søppel etter seg?

Ville hørt med læreren jeg om det ble gjort og hvis de sier ja men de så ingen gjenglemte ting så send melding til foreldregruppen og hør om noen kanskje har fått med feil jakke i sekken ved en feiltagelse :)  Sjekk også på skolen om det er i gjenglemt-kassen der.

Anonymkode: 15bc4...590

Skrevet

Shit happens. *Jeg* ble en gang glemt i en skog på skoletur.  

Anonymkode: fbc75...3d2

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Shit happens. *Jeg* ble en gang glemt i en skog på skoletur.  

Anonymkode: fbc75...3d2

En unge til eller fra. Shit happens? 😆

Skrevet

Skolen erstatter ikke glemte plagg. Har du sjekket med de andre foreldrene i klassen om noen kan ha fått med dobbelt opp hjem? Skolen her legger ut hittegods sånn et par ganger for året. Kanskje jakken dukker opp igjen. Kjedelig da, førsteklassinger er vilt vimsete, men det går seg til når de blir litt eldre.

Anonymkode: 32306...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...