AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #21 Skrevet 12. oktober 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det har du rett i, men tenker de burde være ekstra oppmerksom på de yngste barna. Har skrevet her at jeg biter det i meg,og har barn som har mistet ting før når de var små og at jeg ikke har reagert annet enn en irritasjon over ekstra kostnader. At folk skriver at jeg må lære barna mine å passe på tingene sine...det har jeg gjort og de har lært etterhvert. Jeg ble nok bare ekstra irriterert denne gangen nå når økonomien ikke er på topp og at alt er dyrere enn før, ny sesong på gang, og som medfører flere kostnader for flere barn. Anonymkode: 6457f...ab6 Det kan jo hende de passet på, men at jakken på et eller annet vis forsvant... Jeg jobber på skole, og jeg har blitt igjen på tursteder for å lete etter ting elever har mistet, men ikke funnet noen ting. Mest sannsynlig har en annen elev fått det med seg i sin sekk, eller så ligger det langt inni skogen, i en bekk eller noe sånt. Sier ikke at det var det som skjedde hos dere, jeg vet ikke. Men poenget mitt er at det ikke nødvendigvis alltid hjelper å ta en ekstra sjekk heller. Klær, matbokser, drikkeflasker, blyanter, pennaler osv er forbruksvarer på skoler. Ikke noe vits i å kjøpe noe dyrt. Anonymkode: e4499...c08 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #22 Skrevet 12. oktober 2023 Her er de 120 barn på SFO og 4-5 voksne, selvfølgelig kan ikke de ha oversikt over tøyet til hvert enkelt barn.. kanskje barnet ditt må lære på den hadde måten å gå uten jakke til dere får kjøpt ny.. Anonymkode: b826e...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #23 Skrevet 12. oktober 2023 Synd at man hele tiden skal prøve å skyve ansvaret over på noen andre. Virker som dette er en generell trend, som en slags amerikanisering av samfunnet. Enten det er å saksøke helsepersonell eller kreve erstatning fra skolen. Er det et sånn samfunn vi ønsker? Sånne ting skjer, og slumpet å skje når barnet var på skolen. Selvfølgelig skal ikke skolen stå økonomisk ansvarlig 🙄 Anonymkode: 6886e...d73 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #24 Skrevet 12. oktober 2023 Skolen er overhode Ikke erstatningsansvarlig her. Anonymkode: bc1d8...065 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #25 Skrevet 12. oktober 2023 Hvordan hadde skolebudsjettet sett ut om skolen skulle erstatte gjenglemte klær, termoser og telefoner for alle barna! Anonymkode: 4f2d8...d11 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #26 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan hadde skolebudsjettet sett ut om skolen skulle erstatte gjenglemte klær, termoser og telefoner for alle barna! Anonymkode: 4f2d8...d11 Veldig sant. Erstatning av personlige eiendeler er ikke skattebetalernes (skolens) ansvar. Anonymkode: 6886e...d73 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #27 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er de minst to voksne da og synes ikke det er for mye forlangt å ta en runde, de er gjerne innefor et avgrenset område, men er enig i at sånt kan skje. Biter i det sure eplet og fortsetter å printe inn på barnet (som jeg har gjort med de eldre barna) at det må passe på tingene sine 👍 Anonymkode: 6457f...ab6 Du får bli med på tur neste gang 😅 men til svaret nei dem er ikke det Anonymkode: 33b5f...752 1
Example Skrevet 12. oktober 2023 #28 Skrevet 12. oktober 2023 Elevene (og med det familien) har ansvaret for ting ungene tar med på skolen. Sånn må det være. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #29 Skrevet 12. oktober 2023 Sykt irriterende, men heldigvis «bare en jakke». Vi kan snu litt på det også. Jeg jobber som lærer. Da et barn hadde hoppet på panseret på bilen min ville ikke foreldrene betale. De mente det ikke var bevis nok at jeg så guttungen i storefri. «Kunne vært hvem som helst» var svaret. Resultatet ble dyrt for meg. Eller den andre gangen en unge hadde kastet stein og det ble en ripe i lakken. Da var det en gjeng med barn som stod der og ingen ville ut med hvem som hadde kastet. Skolen har ikke forsikring for oss ansatte på kommunens eiendom og kommunen sier det er på eget ansvar å parkere på jobb. Har blitt i god form da, for nå går jeg til jobben😅 Anonymkode: 42d27...ffc 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #30 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sykt irriterende, men heldigvis «bare en jakke». Vi kan snu litt på det også. Jeg jobber som lærer. Da et barn hadde hoppet på panseret på bilen min ville ikke foreldrene betale. De mente det ikke var bevis nok at jeg så guttungen i storefri. «Kunne vært hvem som helst» var svaret. Resultatet ble dyrt for meg. Eller den andre gangen en unge hadde kastet stein og det ble en ripe i lakken. Da var det en gjeng med barn som stod der og ingen ville ut med hvem som hadde kastet. Skolen har ikke forsikring for oss ansatte på kommunens eiendom og kommunen sier det er på eget ansvar å parkere på jobb. Har blitt i god form da, for nå går jeg til jobben😅 Anonymkode: 42d27...ffc Fy flate ☹️ Og man lurer på hvorfor skolene sliter med rekruttering?! Jeg jobber ikke i skolen selv, men kan bare tenke meg hvor mange ufordragelige foreldre man kommer borti… Anonymkode: 6886e...d73 7
Jentadi Skrevet 12. oktober 2023 #31 Skrevet 12. oktober 2023 Skoler har ingen erstatningsplikt overfor private eiendeler elever har med seg - det være seg jakker, mobiler, briller med mer. Ikke ha med dyre ting på skolen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #32 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en fersk førsteklassing, og på en uteskoledag fikk barnet lov til å ta av ytterjakken sin på en uteskoletur. Barnet er 6 år og glemte da av jakken på stedet de var. Vi dro ut for å finne jakken, men den var søkk borte. Jeg mener at man må regne med at barn i 5-6 årsalderen er distre og glemmer fort av sånt og at de voksne er ansvarlige for å passe på at alt er med tilbake enten ved å ta en runde før de drar eller å si ifra til barna at de må finne jakker, luer osv og ta det med tilbake. Det er ganske kjedelig å måtte kjøpe inn ny jakke som hadde holdt i minst et år til når det ikke er nødvendig. Har flere barn og er vant til at de roter bort en vott, lue o.l på skolen, men på tur utenfor skolen og i tillegg til at det er småbarn så mener jeg at de voksne må passe på at alt er med tilbake. Har skolen ansvar her eller må man bare bite i det sure eplet og kjøpe nytt? Anonymkode: 6457f...ab6 Skolen er ikke juridisk ansvarlig for barnas ting, om de blir borte eller ødelagt spiller ingen rolle. Det er ikke uvanlig at barn roter bort, glemmer og mister ting. Det skjer alle foreldre. Du får bare fortsette å lære barnet rutiner for å ta vare på tingene sine. Ville forøvrig sjekket ut verdigjenstand forsikring, mener enkelte forsikringsselskap dekker ting barn mister. Anonymkode: 5f6cb...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #33 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en fersk førsteklassing, og på en uteskoledag fikk barnet lov til å ta av ytterjakken sin på en uteskoletur. Barnet er 6 år og glemte da av jakken på stedet de var. Vi dro ut for å finne jakken, men den var søkk borte. Jeg mener at man må regne med at barn i 5-6 årsalderen er distre og glemmer fort av sånt og at de voksne er ansvarlige for å passe på at alt er med tilbake enten ved å ta en runde før de drar eller å si ifra til barna at de må finne jakker, luer osv og ta det med tilbake. Det er ganske kjedelig å måtte kjøpe inn ny jakke som hadde holdt i minst et år til når det ikke er nødvendig. Har flere barn og er vant til at de roter bort en vott, lue o.l på skolen, men på tur utenfor skolen og i tillegg til at det er småbarn så mener jeg at de voksne må passe på at alt er med tilbake. Har skolen ansvar her eller må man bare bite i det sure eplet og kjøpe nytt? Anonymkode: 6457f...ab6 Kan det være at noen har tatt med jakken tilbake til skolen,siden dere ikke fant den? Anonymkode: ae3dc...ab5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #34 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er de minst to voksne da og synes ikke det er for mye forlangt å ta en runde, de er gjerne innefor et avgrenset område, men er enig i at sånt kan skje. Biter i det sure eplet og fortsetter å printe inn på barnet (som jeg har gjort med de eldre barna) at det må passe på tingene sine 👍 Anonymkode: 6457f...ab6 Jo det er for mye å forlange. Snakk om å ha manglende respekt. Anonymkode: bb746...8c8 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #35 Skrevet 12. oktober 2023 Surt eple bites. Jeg måtte erstatte to tapte gymbagger ifjor, gymsko koster litt. Anonymkode: 5ea00...c0d
Belima Skrevet 12. oktober 2023 #36 Skrevet 12. oktober 2023 Mitt barnebarn ble frastjålet nesten alle sine klær fra garderoben når de hadde svømming. Han var ikke den eneste som mistet mye den dagen. Han fikk beholde trusa si. Selv i en sånn situasjon er ikke skolen pliktig til å erstatte noe som helst. Etter denne hendelsen ble garderoben låst!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #37 Skrevet 13. oktober 2023 Du må nok betale selv. Når det er sagt, er det jo litt rart om som lærer ikke tar et lite overblikk før man går fra et sted for å sjekke at det ikke ligger igjen noe. Anonymkode: 9401c...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #38 Skrevet 13. oktober 2023 Synes du skolen skal dekke tap av alle votter, luer, innesko etc også?🤷♀️😉 Anonymkode: e1dda...274 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #39 Skrevet 13. oktober 2023 Ok at skolen ikke dekker jakken og at de ikke fikk med seg at den ble gått fra. Samtidig overrasker det meg litt at man som voksen i 2023 i stopper opp å tar et overblikk på at det ikke ligger søppel igjen. Da vil man forhåpentligvis samtidig se om annet ligger igjjen. Anonymkode: 91d6a...93f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #40 Skrevet 13. oktober 2023 "Fikk lov" å ta av seg jakka? Det regulerer vel barnet selv, når det er 6 år. Varm = jakke av, kald = jakke på. Dersom dere sjekket kort tid etterpå, så ville jeg tenkt at noen har funnet jakken og tatt den med seg et sted. Går ut ifra at jakken er merket med navn? Da vil den muligens være mulig å finne igjen, du kan jo forsøke å etterlyse den blant trinnets foreldre. Og lete i kriker og kroker på skolen, der den kan ligge. Anonymkode: 476c8...998
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå