Gå til innhold

Eneste i gjengen som ikke ble invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et drøyt år siden giftet en studievenn av oss seg. Han og mannen min var i samme gjeng under studiene, har vært på masse kompisturer i etterkant og gjengen har en chat de fortsatt bruker til å holde kontakt og prate preik. Da vi giftet oss ble både han og hans daværende kjæreste (nå kone) invitert i vårt bryllup. 

Men da studievennen vår giftet seg fikk mannen min en invitasjon til bryllupet på Facebook som han plutselig ikke kunne finne igjen. Jeg tror også det var en gruppe for utdrikningslaget som han heller ikke var med i, men bare hørte snakk om. Gjengen chattet om både bryllup og utdrikningslag, men mannen min synes det var vanskelig å ta opp at han i hvert fall tilsynelatende ikke var invitert lenger. Var det en glipp at han plutselig ikke var invitert lenger? Hva om det ikke var det? Han ville ikke at jeg skulle blande meg inn, så da gjorde jeg ikke det, men jeg tenker fortsatt på det og har lurt litt på om det er fin måte jeg kan ta det opp med studievennen vår på for å rydde opp i relasjonen.

Ærlig talt synes jeg det er et skikkelig dick move hvis det ikke var en glipp og må innrømme at jeg er sur på studievennen vår fordi jeg så at mannen min ble så lei seg for å bli utelatt.

Kontekst: Vi var først i gjengen til å gifte oss og få barn. Vi hadde heller ikke kunnet dra i bryllupet deres, men det er liksom noe med det å være den eneste i gjengen som blir utelatt uten noen forklaring, det er ukult.

Bør jeg ta det opp med studievennen? Er det i så fall noen som har forslag til en ok måte å gjøre det på?

Anonymkode: 73525...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig gjort er min første tanke. Kan han ikke høre med brudgommen selv da. Det verste som kan skje er at han får en forklaring på hvorfor han ikke ble invitert…

Anonymkode: 142f5...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at bryllupet var for et år siden… forstår godt at dette er vanskelig å glemme. Men mannen din bør være den som tar det opp, ikke du.

Anonymkode: 142f5...d16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortsatt jevnlig kontakt med dem? Blir dere invitert til dem nå i ettertid?

Hvis dere har kontakt og blir invitert i forskjellige sammenhenger nå etterpå, ville jeg ha ymtet frempå ved en passende anledning om at dere stusset over at mannen din ikke ble invitert den gangen. Lurt på om det var noe som lå bak, eller om det var en forglemmelse. Siden mannen din ikke har lyst til å ta det opp, kunne du nevnt det i all fortrolighet mens du snakket med studievennen eller kona.

Men hvis dere omtrent har mistet kontakten med dem i etterkant, ligger det vel i kortene at dere er blitt kuttet ut av en eller annen grunn. Dårlig gjort, og sikkert ikke noe tap at de ikke er venner lenger om det er tilfelle.

Anonymkode: 86638...1b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din stakkars lille hjelpeløse mann fikk en invitasjon som «forsvant», og deretter foretok han seg absolutt ingenting for å finne ut av om det var en glipp. Da kan det bekjentskap ikke ha vært veldig viktig for din man til å begynne med. 

 

 

Anonymkode: 2513c...079

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han ble tilsynelatende invitert og har ikke svart? Så dårlig venn han er

Anonymkode: 0309d...6d6

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å komme drassende med det et år etterpå er bare merkelig. Mannen din skulle tatt det opp med kameraten sin der og da («hei! Jeg finner ikke igjen det Facebook-arrangementet, kunne du sendt meg en link?») 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt jeg, om han var såpass nær og eneste utelatt ville jeg synes det var veldig merkelig. Svaret jeg hadde fått hadde avgjort om vi hadde hatt noe videre kontakt eller ikke også, ikke alle man trenger og ha i livet sitt. Selv om dere har fått barn, så kunne mannen ha dratt i bryllupet mener nå jeg. Var hans studievenn. Man må ikke være med sammen hver gang om ting i livet gjør at det ikke passer. Både jeg og mannen her har vært i bryllup både som par, men også hver for oss. 
 

Anonymkode: 0c2fb...0a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er et bol, i nettet? At det faktisk er noe feil med nettet? Det kan skje. Ikke bli paranoid grunnet slike greier. Det er kleint å spørre om slike greier. Bare ta dere en hyggelig kveld ute selv den dagen, og tenk på alt dere slipper å delta på via bryllupet. Stress med kjole, dress etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Var det en glipp at han plutselig ikke var invitert lenger?

Anonymkode: 73525...6d1

Det var det muligens, men det er jo for sent å komme drassende med dette et år etter bryllupet. Og det var dessuten mannen din, og ikke du, som burde spurt.

Dersom mannen din fremdeles lurer på dette, kan han jo nevne det i en bisetning siden han og denne kompisen tydeligvis har kontakt.

Endret av Momma
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han fikk en invitasjon, men "fant det ikke igjen" senere.

Da skulle han gitt beskjed om dette.

"Invitasjonen har blitt borte"

 

Anonymkode: 038f6...7ff

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre om jeg blir invitert i bryllup og/eller utdrikningslag. Men jeg har vært i noen bryllup. Jeg tenker bare det er et økonomisk spørsmål, og tenker ikke noe på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke en tråd om dette for lenge siden, skrevet av denne mannen som ikke ble invitert? Han fant ut grunnen da (som var dårlig såvidt jeg husker)...

Anonymkode: c6696...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som med vilje ikke inviterer kun noen få med vilje, for å være ondskapsfulle. Det er jo seriøst fjernt, de fleste fokuserer positivt på seg selv. Det er jo en diagnose om de bruker sitt eget bryllup til splitt og hersk.  Noen ganger er en en av de en ønsker å ha der, andre ganger er tilknytningen blitt skjøvet på. Det er ikke noe å spekulere på, det er kun en fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

For et drøyt år siden giftet en studievenn av oss seg. Han og mannen min var i samme gjeng under studiene, har vært på masse kompisturer i etterkant og gjengen har en chat de fortsatt bruker til å holde kontakt og prate preik. Da vi giftet oss ble både han og hans daværende kjæreste (nå kone) invitert i vårt bryllup. 

Men da studievennen vår giftet seg fikk mannen min en invitasjon til bryllupet på Facebook som han plutselig ikke kunne finne igjen. Jeg tror også det var en gruppe for utdrikningslaget som han heller ikke var med i, men bare hørte snakk om. Gjengen chattet om både bryllup og utdrikningslag, men mannen min synes det var vanskelig å ta opp at han i hvert fall tilsynelatende ikke var invitert lenger. Var det en glipp at han plutselig ikke var invitert lenger? Hva om det ikke var det? Han ville ikke at jeg skulle blande meg inn, så da gjorde jeg ikke det, men jeg tenker fortsatt på det og har lurt litt på om det er fin måte jeg kan ta det opp med studievennen vår på for å rydde opp i relasjonen.

Ærlig talt synes jeg det er et skikkelig dick move hvis det ikke var en glipp og må innrømme at jeg er sur på studievennen vår fordi jeg så at mannen min ble så lei seg for å bli utelatt.

Kontekst: Vi var først i gjengen til å gifte oss og få barn. Vi hadde heller ikke kunnet dra i bryllupet deres, men det er liksom noe med det å være den eneste i gjengen som blir utelatt uten noen forklaring, det er ukult.

Bør jeg ta det opp med studievennen? Er det i så fall noen som har forslag til en ok måte å gjøre det på?

Anonymkode: 73525...6d1

Tenker såfall at han burde spurt når det skjedde å ikke så lenge etterpå. Invitasjonen forsvant plutselig, så lurte på om det var jeg som ikke fant den igjen eller om dere fant ut det var for mange i bryllupet. 

Men helt enig i at det er merkelig av de å invitere noen så fjerne invitasjonen. 

Om mannen din tenker mye på det enda så kan jo han spør. 

Anonymkode: 17316...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Underlig at TS oppretter en tråd, blir stilt spørsmål rundt temaet, men er sporløst borte...

 

 

Anonymkode: 86638...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Underlig at TS oppretter en tråd, blir stilt spørsmål rundt temaet, men er sporløst borte...

 

 

Anonymkode: 86638...1b9

Hun dukker vel opp igjen om et år … 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig normalt å etterspørre svar fra folk om de kommer eller ikke, hvor dere ikke ble spurt om noe svar så vil jeg si at da var dere ikke invitert. Også veldig rart at man ikke for spørsmål om hvorfor man ikke var i bryllupet eller utdrikningslaget, folk flest merker jo fort om nære venner ikke er til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Enig i at mannen min burde spurt da det var mer aktuelt (som jeg oppfordret han til å gjøre), men hva skulle jeg gjort, tvunget ham? Det er hans valg.

Han har godtatt at han (tilsynelatende) ikke ble invitert, men jeg tenker jo at det sannsynligvis var en glipp som (på daværende tidspunkt) hadde vært lett å fikse, men som nå "forkludrer" relasjonen, fordi vi er usikre på hva som egentlig skjedde.

Ja, et bryllup er bare en fest, og vi hadde ikke tenkt oss dit (kolliderte med termindato), men det er liksom noe symbolsk ved det.

Grunnen til at jeg vurderer å ta det opp er at jeg synes det er leit at mannen min går rundt og tror han ble ekskludert hvis det bare var en glipp, for jeg vet han kommer aldri til å gjøre det selv. Og hvis jeg kan gjøre noe for at noen jeg elsker skal ha det bra og det koster meg lite, så gjør jeg det. Kommer nok til å snike det inn i en bisetning på tomannshånd ved neste anledning, som noen foreslo 🙂 

Også mulig han/vi ikke ble invitert, men da synes jeg det er et dick move å først invitere, trekke tilbake invitasjonen og så gni planene om bryllup/utdrikningslag inn i trynet hans etterpå. Og hvis sistnevnte er tilfelle så er han bare en drittsekk man kan kutte kontakten med. Bare greit å finne ut av det istedenfor å kutte alle bånd pga en misforståelse.

Skal poste oppdatering her når jeg har gjort det, kanskje om et år, kanskje aldri 😉

Takk for svar, folkens, alltid underholdende her på KG!

Anonymkode: 73525...6d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...