Gå til innhold

Har du duk på stuebordet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke en eneste duk noe sted.  Mistenker at det snart gjør et inntog igjen.  Det skal jo tjenes penger på interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vedder på at alle som ikke har duk eller brikke har sånt hjem med bare hvitt/grått i alt interiør, det som ofte blir kalt møbelkatalogstue 😉

Anonymkode: e846a...4ee

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du duk på stuebordet? Er det vanlig å ha det om man er under 70 år?

Anonymkode: 9b6d4...cf4

Jeg bruker kun spisebrikker, som jeg bytter ut etter sesong og humør. Men de fleste venninnene mine mellom 30 og 40 har duk eller løper på stuebordet.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Burde kanskje laget en egen tråd for dette, men hva har dere av blomster? Ildtopp forbinder jeg med bestemor, men har dere noen tips til blomster eller stæsj som er fint i potte eller i vinduskarmen?

Anonymkode: 9b6d4...cf4

Jeg har fredslilje, elefantfot, calatha, peperomia, grønnrenner og svigermorstunge. Jeg liker at det erbhovedsaklig grønne planter, men detver også viktig for megvat de er lettstelte og kattevennlige

Anonymkode: dd035...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke på stuebordet. Bruker duk på spisebordet når vi har gjester, ellers så bruker vi brikker. 

Anonymkode: 549bb...793

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lys og fin tekstilvoksduk på spisebordet. Med tre små barn hadde bordet vært ødelagt forlengst uten duk. Noen ganger bruker vi gjennomsiktig duk over en fin hvit eller beige duk. 

Anonymkode: 2dc4d...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en løper på stuebordet og har svarte spisebrikker på kjøkkenbordet.

Anonymkode: 50b19...2f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker kun spisebrikker, som jeg bytter ut etter sesong og humør. Men de fleste venninnene mine mellom 30 og 40 har duk eller løper på stuebordet.

Jeg har fredslilje, elefantfot, calatha, peperomia, grønnrenner og svigermorstunge. Jeg liker at det erbhovedsaklig grønne planter, men detver også viktig for megvat de er lettstelte og kattevennlige

Anonymkode: dd035...969

Jeg har orkideer stort sett.

Er veldig glad i høstfarger også så kanskje pynte opp litt med det.

Anonymkode: 9b6d4...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har ikke noe med alder og gjøre er jo hva man selv ønsker

jeg syns det er fint med duk men har det ikke siden det blir så fort søla på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, noen ganger, duk, løper, brikker - det varierer på samme måte som putene og gardinene i takt men årstiden og pynten ellers.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (39 minutter siden):

Har ikke en eneste duk noe sted.  Mistenker at det snart gjør et inntog igjen.  Det skal jo tjenes penger på interiør. 

det tror jeg og. Da jeg var nyetablert på tidlig 2000-tall var det vanlig med duker og løpere, men så forsvant det helt, og plutselig ble akkurat denne tråden vanlig på KG. Har sett den flere ganger før, og flirer litt for meg selv, for vi som har levd litt har erfart at det stemmer veldig godt at moten går i 20-årsbølger, så duken er nok rett rundt hjørnet, og da kommer alle de som disser duk nå, til å stå fremst i shoppekøen.

Anonymkode: 29516...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid en form for duk på spisebord, stuebord og på alle skap/skjenker. Er ikke halvveis til 70 en gang. 

Anonymkode: 4afdc...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på studebordet, men jeg har to små runde bord, og ikke et salongbord, så det er rett og slett ikke plass. På spisebordet har jeg alltid løper eller duk, samt pynt, alt etter årstid og anledning.

Anonymkode: cf2b9...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldekkende duk har vi kun når det skal være selskap, bruker brikke/løper gjerne med ett lysfat/potte m.blomst oppå.

Brukte riktignok heldekkende voksduk på kjøkken/spisebord når barna var små og kunne finne på å slå kopper/fat/bestikk nedi bordplaten. Pluss at de plutselig skulle male/fargelegge, leke med kitt osv

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Burde kanskje laget en egen tråd for dette, men hva har dere av blomster? Ildtopp forbinder jeg med bestemor, men har dere noen tips til blomster eller stæsj som er fint i potte eller i vinduskarmen?

Anonymkode: 9b6d4...cf4

Det er vanskelig å finne riktblomstrende planter som varer like lenge som ildtopp/orkideer, akkurat nå finnes alpefiol på markedet (den blir mer som en langvarig bukett å regne i holdbarhet om du ikke har det kjølig inne) også har azalea kommet i friske rosafarger (om du er flink til å vanne, den må dyppes 2-3ganger pr uke) Så om du ikke liker ildtopp så godt så er det sikkert best å gå for grønnplanter som har farger i bladverket i stedet. F.eks kongebegonia, og om du søker i slektene kalanchöe og peperomia så finner du mange fine planter der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke jeg har sett noen ha duk på stuebordet siden 90-tallet😅

Anonymkode: 2205e...220

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har faktisk ingen dukar. 

Gift tobarnsmor med villa.

Anonymkode: 98022...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...