AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Del Skrevet 10. oktober 2023 Har tenkt å ta slike tester, men flere jeg kjenner sier at det er det verste de har vært gjennom 😨 Er det virkelig slik, eller prøver de bare å skremme meg? Anonymkode: 34d11...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Del Skrevet 10. oktober 2023 Det blir hva du gjør det til 🤣 men ja, meningen er jo å teste maks, så selvfølgelig må du presse deg om du er opptatt av å få best mulig resultat. Og det er du sikkert, om du velger å ta denne testen som voksen. Jeg tok en slik test i et forskningsprosjekt gjennom skolen da jeg gikk på videregående, og mens mange av oss gjorde et mer eller mindre halvhjertet forsøk (de prøvde likevel å presse oss), var det andre som endte opp med å bli grønne i trynet etter maska og maks innsats 😅 Kan ikke si at jeg fikk noen traumer av det, og vurderte faktisk å ta en ny test da jeg begynte å løpe i voksen alder. Har du lyst, så er det bare å gjøre det! Anonymkode: 2dea3...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ut på tur! Skrevet 11. oktober 2023 #3 Del Skrevet 11. oktober 2023 Det er ubehagelig de siste minuttene, man skal jo pushe seg skikkelig Men absolutt ikke noe å grue seg så veldig til, synes jeg i alle fall. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #4 Del Skrevet 11. oktober 2023 Er jo bare snakk om noen minutter hvor du må psyke deg opp for å holde ut. Så ikke noe å være redd for. Har du født, så kan du jo tenke på det mens du holder på og trøste det med at dette er ganske mye lettere Anonymkode: 8c8b6...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 13. oktober 2023 #5 Del Skrevet 13. oktober 2023 Har tatt flere i forskjellige settinger. Den verste jeg tok var da vi skulle simulere det å være sykelig overvektig og hva det gjør med kondisjonen. Husker ikke hvor mange kilo jeg bar på til slutt, men laktaten var oppi 17 på den siste målingen der. Så det er jo litt vondt, men det er ikke noe farlig. Ikke noe å være redd for. Likevel får du sannsynligvis bedre utbytte av testen om du har vært gjennom det å presse deg litt før du skal ta den. Hvorfor ikke bare hoppe på ei mølle, varme godt opp i 20 minutter, sette stigning til 10 % og deretter øke hastigheten hvert 30 sekund helt til du virkelig må kjempe, og så prøve å holde så lenge du klarer der? Da er du nok tett opp mot "smerten" du vil oppleve under en slik test 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 13. oktober 2023 #6 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg har tatt laktattest. Det er slettes ikke noe pes. Du skal jo ikke presse deg på noen som helst måte. Når man løper på terskel så er det jo akkurat det som er poenget, at det er et krysningspunkt FØR man får "melkesyre" som man sier på folkemunne. Det er det krysningspunktet man skal finne ved en laktattest. Man får noen stikk i fingeren dann og vann for å måle mens man løper. Når det gjelder VO2 max-test så er det ubehagelig i noen sekunder når pulsen er som høyest. Jeg har ikke tatt en slik med maske, men har presset meg til det maksimale på mølle med fagperson til stede. Så laktattest og VO2 max-test er to forskjellige tester. Den ene er ikke noe verken vondt eller ubehagelig, mens den andre må man jobbe litt ekstra for. Uansett, det ubehagelige går fort over og varer ikke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå