Gå til innhold

IVF privat, offentlig, ingenting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger råd. Vært prøver i 4 år. Har ikke eggløsning av meg selv, bruker letrozol. Oppnådd totalt 4 graviditeter med Letrozol, men mister alltid 4+5. Har hatt et forsøk på riksen, med to innsett, et fersk og et frys. Gravid på fersk, MA oppdaget uke 7, utvikling stoppet uke 5. Fryseforsøk negativt. Hele prosessen på riksen har vært frustrerende, tatt lang tid, de tar meg ikke på alvor, bryr seg ikke om at jeg mister osv. Vurderer derfor IVF privat, men på en annen side så blir jeg jo gravid, men mister. IVF privat er dyrt, men begynner å bli desperat. Samtidig føles det fælt å bruke så mye penger på noe jeg «klarer selv», men ikke klarer å fullføre. 

Hva ville dere gjort? IVF privat eller fortsatt på egenhånd?

Anonymkode: c3580...34f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ivf privat. Hvertfall en runde. Så vet du at du har prøvd alt :) 

Anonymkode: 997dc...da6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør legen om du har en autoimmun sykdom og om du kan få Prednisolon i tillegg. Sjekk også stoffskiftet ditt. Søk litt på nettet om dette så finner du fort ut om det er aktuelt for deg.

Anonymkode: 32a78...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Spør legen om du har en autoimmun sykdom og om du kan få Prednisolon i tillegg. Sjekk også stoffskiftet ditt. Søk litt på nettet om dette så finner du fort ut om det er aktuelt for deg.

Har sjekket stoffskifte. Har astma, og spurt tre ulike leger om prednisolon, men ingen vil gi meg dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt det i Danmark,  større muligheter der.

Anonymkode: 9b24d...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville selv vurdert å benytte annen klinikk enn riksen... 💔🙈 De er håpløse på alle områder ved ivf.. 

Anonymkode: b04bd...b29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

ville selv vurdert å benytte annen klinikk enn riksen... 💔🙈 De er håpløse på alle områder ved ivf.. 

Anonymkode: b04bd...b29

Ja, skal ikke tilbake dit! Selvom vi har egg på frys der.. orker ikke mer, er helt forferdelig hvor lite behjelpelige og forståelsesfulle de er. 6 mnd mellom hvert innsett også…

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sterkt anbefalt dere å prøve privat! ❤️De vil kunne forsøke å utrede evt. årsaker til at man mister rundt samme tidspunkt. Jeg har litt erfaring med begge (vi valgte å ikke gå videre med det offentlige av grunner som tid og mangel på individuell tilpasning).

Jeg har en autoimun sykdom og i det private prøvde vi ulike ting, bla prednisolon og litt andre typer follikkelstimulerende medisiner noe Ullevål var totalt imot. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (1 time siden):

Ville sterkt anbefalt dere å prøve privat! ❤️De vil kunne forsøke å utrede evt. årsaker til at man mister rundt samme tidspunkt. Jeg har litt erfaring med begge (vi valgte å ikke gå videre med det offentlige av grunner som tid og mangel på individuell tilpasning).

Jeg har en autoimun sykdom og i det private prøvde vi ulike ting, bla prednisolon og litt andre typer follikkelstimulerende medisiner noe Ullevål var totalt imot. 

Hvor høy dose Prednisolon gikk du på? Og hvilken autoimmun sykdom? Hvis du bil svare da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart prøvd privat! Det er ikke SÅ dyrt egentlig, og man får en helt annen oppfølging. 

Anonymkode: 83a0b...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville helt klart prøvd privat! Det er ikke SÅ dyrt egentlig, og man får en helt annen oppfølging. 

Anonymkode: 83a0b...87a

Det et dyrt hvis man trenger mer enn ett ivf forsøk jo. Ofte må man gjennom flere forsøk for at klinikkene skal treffe riktig på medisinering og uttak.

Vi endte opp med å bruke nærmere 300 000 tilsammen for forsøk ,  innsett og medisiner før vi endelig ble gravid. Det er mye penger 

Anonymkode: 13d6f...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, skal ikke tilbake dit! Selvom vi har egg på frys der.. orker ikke mer, er helt forferdelig hvor lite behjelpelige og forståelsesfulle de er. 6 mnd mellom hvert innsett også…

Vi gav opp riksen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det et dyrt hvis man trenger mer enn ett ivf forsøk jo. Ofte må man gjennom flere forsøk for at klinikkene skal treffe riktig på medisinering og uttak.

Vi endte opp med å bruke nærmere 300 000 tilsammen for forsøk ,  innsett og medisiner før vi endelig ble gravid. Det er mye penger 

Joda, det er penger, men da må man veie hva som er viktigst. 40.000kr for et forsøk er en ferietur ++ for mange. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, det er penger, men da må man veie hva som er viktigst. 40.000kr for et forsøk er en ferietur ++ for mange. 

Personlig har jeg ikke vært på ferie på kanskje 10 pga ikke råd.. folk har forskjellig økonomi og ting er dyrt. Mat, høye boligtenter, strøm osv.. og hvis man i tillegg sliter med å bli gravid og må ha ivf utgifter i tillegg...

Personlig måtte vi ta opp mye lån for å gå gjennom ivf hos privat klinikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Personlig har jeg ikke vært på ferie på kanskje 10 pga ikke råd.. folk har forskjellig økonomi og ting er dyrt. Mat, høye boligtenter, strøm osv.. og hvis man i tillegg sliter med å bli gravid og må ha ivf utgifter i tillegg...

Personlig måtte vi ta opp mye lån for å gå gjennom ivf hos privat klinikk

Eller spart opp penger? Du tar vel ikke opp penger du ikke kan betale tilbake? Jeg sier ikke alle kan gå privat, men hvis man har et alternativ, så får man det til å fungere selv om det er penger brukt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvor høy dose Prednisolon gikk du på? Og hvilken autoimmun sykdom? Hvis du bil svare da. 😊

Barneleddgikt. Første gangen med prednisolon gikk jeg på 20 mg fom uttak til to dager forbi innsett, deretter ned til 10 mg frem til testdato. Så skulle jeg ta 5 mg en uke etter evt. positiv test. Dette forsøket endte i kjemisk dessverre.

Neste forsøk trappet vi litt ned fra 20 mg til 10 da jeg ble ganske dårlig av «høy» dose. Dette forsøket endte i positiv test og jeg gikk på prednisolon ca 10 dager (7 dager og noen dager med gradvis nedtrapping).

Tre forsøk i det private kostet vel i overkant av 100 000,-. Det er mye penger så jeg vet vi er heldige som hadde denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Smågodt23 skrev (2 minutter siden):

Barneleddgikt. Første gangen med prednisolon gikk jeg på 20 mg fom uttak til to dager forbi innsett, deretter ned til 10 mg frem til testdato. Så skulle jeg ta 5 mg en uke etter evt. positiv test. Dette forsøket endte i kjemisk dessverre.

Neste forsøk trappet vi litt ned fra 20 mg til 10 da jeg ble ganske dårlig av «høy» dose. Dette forsøket endte i positiv test og jeg gikk på prednisolon ca 10 dager (7 dager og noen dager med gradvis nedtrapping).

Tre forsøk i det private kostet vel i overkant av 100 000,-. Det er mye penger så jeg vet vi er heldige som hadde denne muligheten.

Tusen takk for svar!

Jeg går på 10mg daglig nå, leddgikt ligger i familien og jeg har endometriose.

Har også betalt 100k privat + 20k i medisiner. Er gravid foreløpig, blodprøve på førstkommende fredag. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar!

Jeg går på 10mg daglig nå, leddgikt ligger i familien og jeg har endometriose.

Har også betalt 100k privat + 20k i medisiner. Er gravid foreløpig, blodprøve på førstkommende fredag. 😬

Oi, så spennende! Krysser fingrene! 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...