Gå til innhold

Mannen min vil ikke være med videre i prosessen

Kjsl

Anbefalte innlegg

Beloved skrev (8 timer siden):

Hvis han allerede har 2 barn som ikke bor sammen med dere, så er han vel ikke så begeistret for unger sånn generelt, ellers hadde dere vel hatt 50/50. Så jeg ville funnet meg en mer barnekjær mann, og tatt det derfra. 

Er vel heller at de er voksne og har flyttet hjemmefra. Mannen er nok rundt 50 og TS rundt 35-40.

Anonymkode: ea16c...4fe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen,

Takk for flere gode innspill og perspektiver 😊

Dette er en veldig vanskelig situasjon både for meg og mannen min. Årsaken til at han ikke vil mer er nok sammensatt. Dette har vært en slitsom prosess emosjonelt for oss begge. Som flere av dere sier, har han jo barn fra før, og dette gjør utvilsomt noe med motivasjonen hans til å strekke seg ekstra langt. Det betyr jo mer for meg som ikke har barn fra før. Barna hans er store og flyttet hjemmefra. Jeg er 40 år, så det er dessverre ikke noe alternativ å vente lenge… Tiden er ikke akkurat på min side.

Vi skal forsøke å falle litt til ro og komme oss igjen etter siste mislykkede forsøk. Så vil tiden vise hva som er riktig for meg og for oss fremover.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår mannen som har voksne barn og som etterkvart forstår at baby og alt det medfører egentlig er litt slitsomt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart når han alt har voksne barn og du er 40. Det er veldig sent å begynne med barn for begge to og det er jo fryktelig kostbart når du er for gammel til offentlig behandling. Adopsjon gir litt mer mening enn å gamble penger på Ivf som gir null garanti for barn.

Anonymkode: bd3d6...a48

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo ikke så rart når han alt har voksne barn og du er 40. Det er veldig sent å begynne med barn for begge to og det er jo fryktelig kostbart når du er for gammel til offentlig behandling. Adopsjon gir litt mer mening enn å gamble penger på Ivf som gir null garanti for barn.

Tror ikke du vet så mye om adopsjon.

Man er ikke garantert noe som helst, aller minst er man garantert et barn som ikke har store mentale skader eller som er adoptert bort på skikkelig og godt vis.

Anonymkode: db48d...96d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det advares om å date menn som allerede har barn OG menn som er eldre, men gjort er gjort og spist er spist. Nå må du vurdere om det er verdt å gå fra mannen og muligens klare å få barn. Vanskelig valg. Adopsjon er vel vel så greit som andre sine egg?

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjsl skrev (12 timer siden):

Hei alle sammen,

Takk for flere gode innspill og perspektiver 😊

Dette er en veldig vanskelig situasjon både for meg og mannen min. Årsaken til at han ikke vil mer er nok sammensatt. Dette har vært en slitsom prosess emosjonelt for oss begge. Som flere av dere sier, har han jo barn fra før, og dette gjør utvilsomt noe med motivasjonen hans til å strekke seg ekstra langt. Det betyr jo mer for meg som ikke har barn fra før. Barna hans er store og flyttet hjemmefra. Jeg er 40 år, så det er dessverre ikke noe alternativ å vente lenge… Tiden er ikke akkurat på min side.

Vi skal forsøke å falle litt til ro og komme oss igjen etter siste mislykkede forsøk. Så vil tiden vise hva som er riktig for meg og for oss fremover.

Jeg tenker man kan gi det noen uker, la det synke og ta det opp igjen når man er litt ute av «øyeblikkets hete». Kanskje det gir dere begge litt perspektiv og ro til å tenke!

Anonymkode: 383fc...8c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De er for gamle til å få adoptere. 

Anonymkode: f28d3...b9d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vanskelig situasjon, forstår godt at du er skuffet❤️ 

Dere som foreslår at hun skal prøve videre alene: eggdonasjon OG sæddonasjon samtidig er ikke lov i Norge. Så hun er avhengig av å ha med mannen dersom de går for eggdonasjon. Med mindre hun har råd til å reise utenlands….. 

Hva med å reise på en liten ferie og pleie forholdet litt, så slappet av og snakket ordentlig om hva dette betyr for deg?

Anonymkode: 94493...40d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, TS.

Ser det kommer inn noen kjipe (og lite intelligente) svar her. Vil bare sende deg en god og støttende klem🤗

Vi  damer på 40+ har like stor rett til å ønske oss en familie som en på 25-30. Om vi vil prøve IVF for å skape en familie, hvor mye penger vi vil bruke på det, eller om vi foretrekker eggdonasjon i utlandet er helt opp til oss selv å avgjøre. Heldigvis😊

Jeg har vært i dine sko, og vil fortsette å backe deg i denne tråden. Ønsker deg alt godt❤️

Anonymkode: 4730a...54b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Lauritz
5 minutter siden, AnonymBruker said:

🤗Vi  damer på 40+ har like stor rett til å ønske oss en familie som en på 25-30. Om vi vil prøve IVF for å skape en familie, hvor mye penger vi vil bruke på det, eller om vi foretrekker eggdonasjon i utlandet er helt opp til oss selv å avgjøre. Heldigvis

❤️

Selvfølgelig har dere rett til å ønske det, på samme måte som at menn på 40+ har rett til å ønske å bli fotballproff. 

Et annet spørsmål er om det er så lurt å basere sin egen lykke og livskvalitet på om det blir noe av, og å ofre så veldig mye av penger, tid og tårer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Utrolig vanskelig situasjon, forstår godt at du er skuffet❤️ 

Dere som foreslår at hun skal prøve videre alene: eggdonasjon OG sæddonasjon samtidig er ikke lov i Norge. Så hun er avhengig av å ha med mannen dersom de går for eggdonasjon. Med mindre hun har råd til å reise utenlands….. 

Hva med å reise på en liten ferie og pleie forholdet litt, så slappet av og snakket ordentlig om hva dette betyr for deg?

Anonymkode: 94493...40d

Jeg foreslo eggdonasjon, og vurderer det selv som singel. Fullt klar over at man må utenlands, og tenkte virkelig ikke at jeg trengte å opplyse om det da dette er noe de fleste vet. 

ALLE vet at IVF og eggdonasjon er dyrt, så det trenger du ikke å utdype dette. Hvis du er så bekymret for økonomien til TS bør du ikke oppfordre til unødvendig forbruk i form av ferietur.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onkel Lauritz skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig har dere rett til å ønske det, på samme måte som at menn på 40+ har rett til å ønske å bli fotballproff. 

Et annet spørsmål er om det er så lurt å basere sin egen lykke og livskvalitet på om det blir noe av, og å ofre så veldig mye av penger, tid og tårer på det.

Tror det er langt større sjanse for å bli mor som 40-åring enn fotballproff😅 Men kom gjerne tilbake med statistikk som tilsier noe annet. 

Kan bare svare for meg selv på spørsmålet ditt; tror jeg kan få et rikt liv som barnløs, men ønsker ikke å sitte som 50-åring og angre på at jeg ikke forsøkte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dersom en god venninne var i samme situasjon som TS, og betrodde seg til deg under fire øyne, ville du ha svart like kaldt og ufølsomt? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 9.40):

Hei igjen, TS.

Ser det kommer inn noen kjipe (og lite intelligente) svar her. Vil bare sende deg en god og støttende klem🤗

Vi  damer på 40+ har like stor rett til å ønske oss en familie som en på 25-30. Om vi vil prøve IVF for å skape en familie, hvor mye penger vi vil bruke på det, eller om vi foretrekker eggdonasjon i utlandet er helt opp til oss selv å avgjøre. Heldigvis😊

Jeg har vært i dine sko, og vil fortsette å backe deg i denne tråden. Ønsker deg alt godt❤️

Tusen takk for støtte ❤️

Det er en vanskelig vurdering jeg står overfor og folk vurderer det ulikt. Og ikke alle løsninger er riktig for alle. Men som du sier er vi i dag så heldig å ha mange valgmuligheter 😊 Det er jeg takknemlig for!

Ønsker deg alt godt også 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff dette må være tøft ts. Utgangspunktet deres er så forskjellig. Det er lettere å gi seg når man allerede har barn enn om man er ufrivillig barnløs. Her må du nesten snakke med mannen din, og samtidig tenke over hva du innerst inne ønsker.

Hadde du klart å leve med 

Anonymkode: ac75f...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops trykket for fort …… fortsettelse…..

Hadde du klart å leve med avgjørelsen om å gi deg nå? Hvis ønsket om barnet er større bør du kanskje revurdere forholdet om mannen ikke er villig til å ta det et steg videre. For all del man må respektere at han kanskje ikke ønsker å gå videre med donasjon, men da er spørsmålet hva du ønsker med livet ditt. 

Lykke til ☀️ dette er ikke en lett situasjon å være i.

Anonymkode: ac75f...ab2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til må en bare innse at en ventet altfor lenge.  Det tror jeg mannen din har innsett.

Anonymkode: 9521d...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker du mannen? Jeg har så stor forståelse for hans vurdering og valg her. Han føler nok at dere HAR prøvd nå. Og det har dere virkelig🤍 Menn er ofte flinkere til å rasjonalisere og forholde seg til tall i slike situasjoner. Det er veldig lite sannsynlig at du blir gravid. Kanskje han vil nyte å være sammen med deg, ikke kaste bort flere år på denne emosjonelle berg og dalbanen. Personlig ville jeg kun ha biologiske barn, så å bruke donorer hadde vært uaktuelt for meg også. Det er en personlig og intim mening, men ikke noe jeg kan noe for. Kanskje mannen din har det på samme måte? 
Ja, han har allerede barn, men jeg syns ikke det skal brukes mot ham her. Man kan jo snu på det, og si hvorfor startet ikke du prosessen i 20-årene dersom det var såå viktig? Sånn kan man jo ikke tenke nå.

Hvor lenge har dere vært sammen egentlig? Var du involvert i barna hans da de var yngre? Det er noe med å begynne healingsprossessen også, livet blir ikke alltid perfekt og sånn vi ønsker. Men man må ta ansvar for livet sitt og ikke grave seg ned heller. Løfte blikket og fylle livet med andre ting. Se på det som en sorg, evt ta noen timer hos psykolog for å bearbeide dette. Vi er jo mange som har måttet innrette seg etter tilfeldigheter og livssorger. Jeg ville hvertfall aldri gått fra min mann som jeg elsker, dersom han tok ansvar og satte en strek der dere er i prosessen nå.

Anonymkode: 12aaf...bf3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...