Gå til innhold

Hvilke eggløsningstester anbefaler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd å bli gravid siden april, så nå tenkte jeg å prøve eggløsningstester for å se om vi i det hele tatt treffer. Er det noen merker som er bedre enn andre? Og når bør man ha samleie i forhold til positiv eggløsningstest? 

Anonymkode: 31be7...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er veldig fornøgd med babyplan sine. Funker tipptopp for meg og om du bestiller ein del i slengen så koster det ikkje *så* mykje. Krever litt planlegging da du må vente på postgang, men verdt det etter eit par sykluser. 

Anonymkode: 19ebb...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest erfaring med babyplan og Meny sine strimmeltester (makesure). Prisen er det samme og for meg er sistnevnte enklest siden Meny er nærbutikken og jeg slipper å vente på posten.

Anonymkode: a6ab2...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil ha noe som er super-enkwlt å bruke (men koster litt), så har Clearblue en fertilitetsmonitor man ofte kan ginne brukt på finn og bare kjøpe teststrips til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! 
Når bør man ha samleie i forhold til positiv eggløsningstest? Samme dag eller dagen etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for tips! 
Når bør man ha samleie i forhold til positiv eggløsningstest? Samme dag eller dagen etter? 

Vi pleier å gjør det begge dagene for å vær ærlig, noen ganger så begynner vi når testene begynner å bli sterke.

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk for tips! 

Samme dag. Når du får peak (den sterkeste streken du får) på EL-test er det som regel ca et døgn til EL. Det er best sjanser å bli gravid ved samleie dagen før EL, og sædcellene er da garantert i live og klar til EL når dere har samleie dagen før EL (så fremt mannen har normal sædkvalitet). 

Anonymkode: a6ab2...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyplan sine funket aldri på meg. Fikk aldri positiv test. Mens Make Sure funket kjempebra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veksler mellom babyplan og de fra Apotek1. Synes jeg får i overkant sterke streker med babyplan, der Apotek1 har litt svakere streker. Vet ikke hva som er mest nøyaktig men babyplan er ihvertfall rimelige. :)

Anonymkode: 0ea15...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd babyplan, make sure, rfsu og apotek 1 sine.. Så langt mest fornøyd med make sure og rfsu- eller clearblue digital. 

Anonymkode: 99155...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...