AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jeg forbereder meg på at min kjære skal forlate denne verden, og tenker at jeg ønsker å lese et dikt ved kisten hans. Mitt favorittdikt er Auden sitt "Funeral Blues" eller "Stop all the clocks " som det også blir kalt. Det diktet er absolutt finest på engelsk, men jeg får meg ikke til å lese det høyt på engelsk. Finnes det andre dikt som beskriver dikt om kjærligheten mellom to mennesker, kjærligheten til naturen og at han kommer til å være rundt oss i naturen og ikke i jorden etter at han har gått bort? Takk for tips👌 Anonymkode: 798bf...98f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #2 Del Skrevet 8. oktober 2023 Se Trygve Skaug på instagram. Han skriver mange fine dikt. Kanskje finner du en tekst som passer. Anonymkode: 67d1d...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. oktober 2023 #3 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Finnes det andre dikt som beskriver dikt om kjærligheten mellom to mennesker, kjærligheten til naturen og at han kommer til å være rundt oss i naturen og ikke i jorden etter at han har gått bort? Kanskje Do Not Stand At My Grave And Weep passer? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Do_Not_Stand_at_My_Grave_and_Weep 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. oktober 2023 #4 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Her en norsk versjon av diktet Sitat Stå ikke ved min grav og gråt over meg. Jeg er ikke der, jeg sover ei. Resten av diktet finner du her: https://valkyriana.wordpress.com/dagens-dikt/ Endret 9. oktober 2023 av Perelandra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Del Skrevet 9. oktober 2023 Et fint dikt kan også være et vers av en fin sang ☺️ Anonymkode: 00b4a...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 9. oktober 2023 #6 Del Skrevet 9. oktober 2023 Mange fine tekster i Profeten av Kahil Gibran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå