AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #1 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jeg har alltid noen hvite kuler/nupper i huden i ansiktet. Jeg har forstått det slik at dette er tilstoppede porer. Det blir flere av dem rundt mensen, og da kan jeg også få litt kviser, men hovedproblemet syns jeg er at det alltid er noen der. Jeg renser huden og smører med det jeg tror er gode, men ikke for fete, kremer. Tar også jevnlig leirmaske, som har effekt, men bare kortvarig. Noen som har slitt med dette og har noen gode tips? Begynner å bli lei av å ha tenåringshud, i negativ forstand, langt opp i 30-årene. Anonymkode: e2aa7...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 8. oktober 2023 #2 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jevnlig eksfoliering med BHA (salicylsyre) kan bidra til å å løse opp talg i porene og forebygge tilstopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Del Skrevet 9. oktober 2023 Roci skrev (15 timer siden): Jevnlig eksfoliering med BHA (salicylsyre) kan bidra til å å løse opp talg i porene og forebygge tilstopping. Takk for tipset! Kan du anbefale et spesifikt produkt? Ts Anonymkode: e2aa7...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. oktober 2023 #4 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tipset! Kan du anbefale et spesifikt produkt? Ts Anonymkode: e2aa7...4cd Det finnes mange gode produkter på markedet, men en god og rimelig en er The Ordinary BHA 2% Anhydrous Solution. Den har en oljeliknende konsistens, så hvis du foretrekker et mer tyntflytende produkt, kan du f.eks. forsøke The Inkey List Beta Hydroxy Acid Serum. Skin Perfecting 2% BHA Liquid fra Paulas Choice er et annet produkt du kan vurdere. BHA bør brukes om kvelden, og husk å begynne gradvis. I starten er det tilstrekkelig med 1 kveld i uka. Det er som regel ikke nødvendig å eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka. Det kan også ta litt tid før du ser resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Del Skrevet 9. oktober 2023 Jeg har god erfaring med salisylsyre. Bruker pads fra Zo health. Anonymkode: 73904...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Del Skrevet 9. oktober 2023 Takk igjen, dere! Sikkert dumt spørsmål, men eksfoliering har jeg alltid trodd var en form for skrubbing, men produktene det linkes til ser det ut som om bare skal være på (over natten?) Jeg er vandt til at ansiktsmasker stivner og skal skyldes vekk ganske umiddelbart etter det. Ts Anonymkode: e2aa7...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9. oktober 2023 #7 Del Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk igjen, dere! Sikkert dumt spørsmål, men eksfoliering har jeg alltid trodd var en form for skrubbing, men produktene det linkes til ser det ut som om bare skal være på (over natten?) Jeg er vandt til at ansiktsmasker stivner og skal skyldes vekk ganske umiddelbart etter det. Ts Anonymkode: e2aa7...4cd Trenger ikke være skrubb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #8 Del Skrevet 9. oktober 2023 Cosrx aha whitehead. Fantastisk produkt fra Korea. Selges på nett, sten og strøm, vita, hm. Cosrx har mange bra produkter. Anonymkode: fe8fa...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. oktober 2023 #9 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Takk igjen, dere! Sikkert dumt spørsmål, men eksfoliering har jeg alltid trodd var en form for skrubbing, men produktene det linkes til ser det ut som om bare skal være på (over natten?) Jeg er vandt til at ansiktsmasker stivner og skal skyldes vekk ganske umiddelbart etter det. Ts Anonymkode: e2aa7...4cd Ja, du har helt rett, men man skiller mellom fysisk eksfoliering (skrubbing) og kjemisk eksfoliering (syrer). Skrubbing virker bare på hudverflaten og kan være ganske røft mot huden. Syrer virker også lengre ned i huden og har andre gunstige effekter, flere av dem er f.eks. antiinflammatoriske, noen bidrar til å stimulere hudens fuktbalanse osv. Syrer virker ved å løse opp bindemiddelet (keratinet) som "limer" døde hudceller sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå