AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #41 Skrevet 10. oktober 2023 EvigSingel skrev (51 minutter siden): Hvis du googler "Hvorfor er det flere single kvinner enn menn" kommer det opp mye interessant. Er ikke det et litt underlig spørsmål? Første steg er vel å sjekke om påstanden stemmer? Det interessante er vel spørsmålet om hvorfor det er flere "oppegående", noe som er litt mer subjektivt. Anonymkode: d8f24...b8e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #42 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes dette er interessant. Vil det ikke helt eller delvis virke begge veier? De beste, og de som vil nok, er allerede i et forhold? Og er det mer restefest for det ene kjønn enn det andre? Hvordan blir det ordinære, oppegående igjen av bare det ene kjønn, og ikke det andre? Er det demografi og tallmateriale, eller er 90 % av kvinnene oppegående, og bare 80% av mannfolka det? Jeg har så mange spørsmål. Anonymkode: d8f24...b8e Mange gode spørsmål, men jeg tror du glemmer noe. Hvor stor andel av single ønsker forhold? Og hvor mange av de igjen befinner seg på datingapper? Vi vet at det er flere kvinner enn menn som trives med å være singel. Vi vet og at medlemsmassen på feks apper som tinder ikke består av like deler menn og kvinner, men flesteparten er menn. I tillegg vet vi at det er flere kvinner som tar utdanning enn menn. Vi vet og at de med utdanning lever sunnere og lenger enn de uten, og vi vet også at det er flere overvektige menn enn kvinner. Like barn leker best. Eller for å spør på en annen måte; hvordan vurderes de ulike forskjellene når man snakker om markedsverdi (eller restefest)? Det er med andre ord flere slanke, sunne kvinner med utdanning enn tilsvarende menn. Da har kvinnene valget om å velge blant menn som ikke er slanke, sunne og med utdanning eller forbli single. (Utdanning gjør ikke et menneske automatisk oppegående, men det er ingen tvil om at det er en prosentvis større andel av oppegående mennesker blant de med utdanning enn det er oppegående menn i potten uten utdanning. ) Anonymkode: c178f...07b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #43 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 13.37): Anbefaler Matchmaking. Jeg ble tipset om det her inne og har meldt meg inn i Venus & Mars og Matchme Matchmaking. Venus & Mars var gratis (jeg er kvinne) men jeg ble litt skuffa over kvalitetene på mennene. Kvaliteten på mennene hos Matchme ble jeg positivt overrasket over. Menn som ikke er på datingsider, er seriøse og har livet på stell. Det kostet en god del, men jeg synes det var verdt pengene. Anonymkode: b393f...60a Er jo tragisk egentlig, at man skal måtte betale 30-40.000 kroner for at noen som baserer hva du klikker av på et skjema skal finne "riktige" folk til deg. Det betyr jo atter en gang at de "rikeste" plukker hva de vil ha. Nå var ikke dette ment negativt mot at du har gjort dette for om det fungerer for deg og du var villig til å betale en god del penger - så hell og lykke til deg 🙂 Anonymkode: b62bf...1a4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #44 Skrevet 10. oktober 2023 On 10/9/2023 at 3:35 PM, AnonymBruker said: Det er jo skikkelig manko på seriøse menn som er ute etter å finne en kjæreste, i alle aldre. Skjønner ikke helt? Når jeg var på datingsidene så var det svært få som ville ha forhold. Hvor er disse mennene du snakker om? Anonymkode: b393f...60a Her! Jeg er en slank mann som er i god form og med livet i vater. Ser etter en tilsvarende kvinne. Har prøvd meg noen ganger på diverse nettbaserte løsninger, men opplevde ikke at det var noen interesse for akkurat meg der. Jeg så kun etter noe seriøst, da jeg har null interesse for å ligge med noen jeg ikke kan se for meg et forhold med. Inntil videre har jeg fjernet appene, og fokuserer heller på andre ting. Terskelen for å finne noen opplevdes som for høy. Anonymkode: fd452...9a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #45 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange gode spørsmål, men jeg tror du glemmer noe. Hvor stor andel av single ønsker forhold? Og hvor mange av de igjen befinner seg på datingapper? Vi vet at det er flere kvinner enn menn som trives med å være singel. Jeg glemte vel ingenting, ettersom jeg ikke gjorde et forsøk på å lage en komplett liste med spørsmål. Det lar seg vel heller ikke gjøre. Du ramser også opp ting vi "vet", uten at vi nødvendigvis vet hvor mye vekta vipper, hvordan det slår ut på årsklassene, geografisk etc. Jeg tror disse spørsmålene er temmelig komplekse, og ingenting skjer i et vakuum. Den generelle samfunnsutviklingen har gjort mye rart. Anonymkode: d8f24...b8e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #46 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er jo tragisk egentlig, at man skal måtte betale 30-40.000 kroner for at noen som baserer hva du klikker av på et skjema skal finne "riktige" folk til deg. Det betyr jo atter en gang at de "rikeste" plukker hva de vil ha. Nå var ikke dette ment negativt mot at du har gjort dette for om det fungerer for deg og du var villig til å betale en god del penger - så hell og lykke til deg 🙂 Anonymkode: b62bf...1a4 Jeg betalte 17.500 kroner for et 3 måneders medlemskap. Det tilsier ca 5.800 kroner pr måned. Istedenfor å bruke 1500 kroner i uken på middager, utepils, kafe besøk, eventer og annet for å møte noen, så valgte jeg å bruke de samme pengene på å få tilgang til flotte menn som matchet meg direkte. Uten å måtte gjøre noe innsats selv. Jeg betalte heller ingenting før de hadde noen konkrete matcher til meg som jeg fikk litt info om. Så jeg visste at jeg var garantert å bli introdusert til noen før jeg betalte. Anonymkode: b393f...60a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #47 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg betalte 17.500 kroner for et 3 måneders medlemskap. Det tilsier ca 5.800 kroner pr måned. Istedenfor å bruke 1500 kroner i uken på middager, utepils, kafe besøk, eventer og annet for å møte noen, så valgte jeg å bruke de samme pengene på å få tilgang til flotte menn som matchet meg direkte. Uten å måtte gjøre noe innsats selv. Jeg betalte heller ingenting før de hadde noen konkrete matcher til meg som jeg fikk litt info om. Så jeg visste at jeg var garantert å bli introdusert til noen før jeg betalte. Anonymkode: b393f...60a Ble det mann? Om så, føler du at disse er menn du ikke hadde kunne møtt eller fullt for ute i friheten? Tenker på alt noen kan bruke 17500 på som kan føre til å møte noen. Anonymkode: a69fc...189 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #48 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble det mann? Om så, føler du at disse er menn du ikke hadde kunne møtt eller fullt for ute i friheten? Tenker på alt noen kan bruke 17500 på som kan føre til å møte noen. Anonymkode: a69fc...189 Meldte meg inn i slutten av forrige måned. Blitt introdusert til 3 menn så langt. 2 av disse har jeg vært på date med og en av disse to skal jeg møte igjen denne uken. Har også blitt satt opp for å bli introdusert til en ny mann neste uke. Det er mye man kan bruke 17.500 som kan føre til at man møter noen, men her visste jeg at jeg ville få noe igjen for pengene før jeg betalte. For meg som har brukt mye tid på å lete selv og som har vært på haugevis av dårlige dater, er det en lettelse å kunne vite at jeg kun vil møte flotte menn som innehar det jeg ser etter. Så er det kjemien det står på, ikke noe annet. Anonymkode: b393f...60a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #49 Skrevet 10. oktober 2023 Antar det ikke bare er meg som tror (eller skjønner) at innleggene om matchmaking-selskap er reklame? Anonymkode: c178f...07b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #50 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Meldte meg inn i slutten av forrige måned. Blitt introdusert til 3 menn så langt. 2 av disse har jeg vært på date med og en av disse to skal jeg møte igjen denne uken. Har også blitt satt opp for å bli introdusert til en ny mann neste uke. Det er mye man kan bruke 17.500 som kan føre til at man møter noen, men her visste jeg at jeg ville få noe igjen for pengene før jeg betalte. For meg som har brukt mye tid på å lete selv og som har vært på haugevis av dårlige dater, er det en lettelse å kunne vite at jeg kun vil møte flotte menn som innehar det jeg ser etter. Så er det kjemien det står på, ikke noe annet. Anonymkode: b393f...60a Håper det fører til noe, for dette er mye penger om det ikke blir noe. Ikke la deg lure for lenge, for syns selv det var lite action for så mye penger. Bare 2 dater? For 17500. Hadde du brukt de 17500 så har du fått mer en dater, du kunne ha fått en eller flere reiser, spørs hvor hen, vet ting er dyrt. Du kunne fått koselige kafé besøk, og mange andre minner. Du måtte ha sjekket opp menn, er ikke alle som syns det er så spennede. Kanskje føler du at disse er en type karer du ikke ville fått tilgang til å møte andre steder? Håper kjemien stemmer snart 😊 Anonymkode: a69fc...189
norw Skrevet 10. oktober 2023 #51 Skrevet 10. oktober 2023 EvigSingel skrev (11 timer siden): Kan det hende at de du ser på som ordinære menn ikke er det? At du ikke ser problemene hos dem som vi ser? At det du mener vi bør synes er bra nok egentlig ikke er bra nok? Hvordan er disse mennene som du kjenner som ønsker et fast forhold men som er single? Hva innehar de av kvaliteter som du mener at jeg og andre kvinner bør synes er bra nok? Ålreite karer uten åpenbare negative sider. Kjenner (til) også noen som det er mer forståelig at er single.
Charlene87 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #52 Skrevet 10. oktober 2023 Serafin skrev (På 9.10.2023 den 1.59): Hvorfor skulle du være redd for å være alene? Bedre å være alene og fri enn å være fanget i et dårlig forhold som du angrer bittert på. Jeg vil heller være alene enn å være i et c dårlig forhold. Det jeg håper på er å finne en en god mann som jeg kan ha en bra forhold med! 1 1
Charlene87 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #53 Skrevet 10. oktober 2023 DeLorean skrev (På 9.10.2023 den 17.41): Kjipt å høre! Har det noenlunde samme selv. Er 43år og er lei av å prøve. Jeg ble dumpet to ganger ifjor og jeg ble rett og slett skikkelig deprimert. Har funnet ut at jeg er høysensitiv og. Det hjelper ikke. Det eneste jeg vil er å finne noen å elske og våkne opp med. Holde rundt, klemme. Intimitet. Burde kanskje komme meg inn på Tinder igjen men...jeg er redd for å bli dumpa igjen! Dating fungerer bare ikke for meg, jeg er for følsom for det 'spillet' der. Men, man kan ikke gi opp heller! Eller hva @Charlene87 🤗 Takk, men det er lissom bergenset hvor mye man gidder. At det er nesten bedre enn å være alene. Har har kjærlighetssorg gang på gang og det går utover livskvaliteten min. Jeg er følsom jeg også., har brukt mye penger på phykolog og coaching. Det har absolutt hjulpet, men det er forsatt vanskelig. Det er ikke sikkert man blir lykkelig med en mann heller. Spesielt hvis man velger feil mann. Vet jeg begynner å bli negativ, men har tenkt å leve et liv alene. Og har lest flere artikler at single barnløse kvinner er de lykkstigste. Så lenge de har et godt nettverk så er du ikke alene. Det sitter vel i hodet at man må ha en mann.. 1 5
Charlene87 Skrevet 10. oktober 2023 Forfatter #54 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 19.22): Er rart for det er mange ensomme menn der ute, men virker som ingen damer vil ha dem, fordi dem er ikke perfekte. Virker som kjærligheten blant mennesker er blitt kald. Alt handler visst bare om sex, penger, makt, status. Å bry seg om hverandre, å vise nestekjærlighet, å gi omsorg, å hjelpe, å gi kjærlighet og vennlighet er blitt borte dessverre. Anonymkode: e67e9...68a Han siste jeg likte jobbet som bartender og jeg tjente mer enn han, han snorket og var veldig tynn. Det endte med at han som dumpet meg. Han ønsket ikkenoe forhold etter 3 måneder med dating. Han var langt i fra perfekt. Jeg elsket han for personligheten. Han sa at det ikke var noe galt med meg, bare noe han fant ut over tid.. 😕 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #55 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Antar det ikke bare er meg som tror (eller skjønner) at innleggene om matchmaking-selskap er reklame? Anonymkode: c178f...07b haha ja jeg burde nok fått betalt for reklame, men jeg er bare så entusiastisk fordi dette er det definitivt beste jeg har gjort for meg selv. Jeg har brukt masse tid på datingsider og apper og det har vært emosjonelt tøft. Jeg er bare så takknemelig. Anonymkode: b393f...60a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #56 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Håper det fører til noe, for dette er mye penger om det ikke blir noe. Ikke la deg lure for lenge, for syns selv det var lite action for så mye penger. Bare 2 dater? For 17500. Hadde du brukt de 17500 så har du fått mer en dater, du kunne ha fått en eller flere reiser, spørs hvor hen, vet ting er dyrt. Du kunne fått koselige kafé besøk, og mange andre minner. Du måtte ha sjekket opp menn, er ikke alle som syns det er så spennede. Kanskje føler du at disse er en type karer du ikke ville fått tilgang til å møte andre steder? Håper kjemien stemmer snart 😊 Anonymkode: a69fc...189 Ja det er nettopp det. Jeg føler at disse karene ville jeg ikke kunne møtt ellers. Anonymkode: b393f...60a
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #57 Skrevet 15 timer siden Charlene87 skrev (På 10.10.2023 den 23.38): Han siste jeg likte jobbet som bartender og jeg tjente mer enn han, han snorket og var veldig tynn. Det endte med at han som dumpet meg. Han ønsket ikkenoe forhold etter 3 måneder med dating. Han var langt i fra perfekt. Jeg elsket han for personligheten. Han sa at det ikke var noe galt med meg, bare noe han fant ut over tid.. 😕 Ordna det seg for deg til slutt? ❤️ Anonymkode: 8e6eb...6da
Gratis Skrevet 15 timer siden #58 Skrevet 15 timer siden (endret) Charlene87 skrev (På 8.10.2023 den 19.29): Har datet så mye på facebook dating og Happn, men finner veldig få som er ute etter en romantisk forhold. Har bare masse dårlig erfaringer,og etter å ha lest her på Kg så er det ikke bare meg. Har begynt å dra på åra, og er redd for å bli alene. Er åpen for kjærlighet i det virkelige liv, og håper jeg kan finne noen på den gamle måten. Tenker også at jeg kan bli alene, men tenker også at skjer det så skjer det. Noen andre som har det sånn? Fjernet, da tråden var steingammel.😁 Endret 14 timer siden av Gratis
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #59 Skrevet 14 timer siden Problemet er at du bruker datingapper hvor du kun finner menn som ikke har lykkes på mer oppegående app'er. Bruk normale apper; Tinder, Raya, Hinge etc. AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 15.35): Det er jo skikkelig manko på seriøse menn som er ute etter å finne en kjæreste, i alle aldre. Skjønner ikke helt? Når jeg var på datingsidene så var det svært få som ville ha forhold. Hvor er disse mennene du snakker om? Anonymkode: b393f...60a Det der er jo bare feil. Grunnen til at du sier dette er nettopp av samme årsak som personen du siterte sier. Det kommer av mennene du selv velger å gå for. De er ikke interessert i forhold MED DEG. Fordi du velger bort de jevnbyrdige som faktisk er interessert i deg fordi du tror du kan få han som er et par knepp bedre enn deg og i beste fall kun interessert i noe casual med deg fordi han vet han kan få bedre damer til forhold. Anonymkode: ade1e...abe
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #60 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 19.44): Har opplevd det samme selv. Tinder har vært så vanskelig for meg, men har møtt i underkant av 10 menn. Vært singel siden 2021 og blir 39 🫣. Har 2 barn på deltid. Tror du stiller litt bedre enn meg pga. at du ikke har barn fra før og 3 år yngre også.. Jeg håper også å møte en mann i en naturlig setting utenfor nettet. Vet bare ikke hvor det skulle vært ennå. Anonymkode: d8049...f99 På tur, trening, utested! Anonymkode: 70c26...094
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå