Gå til innhold

Gi opp dating apper?

Fremhevede innlegg

Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

At markedet er ubalansert vil si at mange menn sliter med å få napp hos jevnbyrdige damer, og da kan man velge mellom sølibat eller sex med damer som man egentlig ikke er interessert i utover ligging. 

Det kan jo liksågodt gå den andre veien, at det er menn som søker på noen penere enn det hun kan få  kjærestemessig, så hun er uinterisert.

Har opplevd at menn som er mindre kjekke og mindre glupe enn de jeg har vært sammen med har prøvd seg. Å sett dem prøve seg på kvinner super pene, også sett dem snakke stygt om kvinner som også er penere enn dem, som ikke bra nok. Jeg tenkte mitt. 

Det er jo ikke sånn ar alle menn er realistiske og alle kvinner ikke er. Det er også så få kvinner på app, at det også er et stort problem for menn som er der. 

Anonymkode: a69fc...189

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo skikkelig manko på seriøse menn som er ute etter å finne en kjæreste, i alle aldre. Skjønner ikke helt? Når jeg var på datingsidene så var det svært få som ville ha forhold. Hvor er disse mennene du snakker om? 

Anonymkode: b393f...60a

Jeg vil tro at menn flest først og fremst ønsker fast forhold, i hvert fall når man er 30+, men det må være med den rette dama og så prøver man å ha sex med noen i mellomtiden.

De som vasser i damer kan sikkert være mer tilfreds med å grafse til seg det som byr seg, men jeg tror absolutt at mer ordinære menn egentlig sikter seg inn på fast forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Jeg vil tro at menn flest først og fremst ønsker fast forhold, i hvert fall når man er 30+, men det må være med den rette dama og så prøver man å ha sex med noen i mellomtiden.

De som vasser i damer kan sikkert være mer tilfreds med å grafse til seg det som byr seg, men jeg tror absolutt at mer ordinære menn egentlig sikter seg inn på fast forhold.

Jeg er kvinne som søker seriøse, oppegående menn i den alderen, og vil si meg uenig. Mennene i den alderen kommer ofte ut av lange forhold, og vil «ligge rundt» før de er villig til å slå seg til ro igjen. Det virker nesten som om de har en tidlig 40-årskrise. Ikke vet jeg om de lykkes med liggingen, men hverken jeg eller mine single venninner har «falt for fristelsen». Faktisk så sletter en etter en profilene på dating-apper og -sider, fordi det fremstår som om mennene der inne ikke er ute etter seriøse forhold. 

Anonymkode: c178f...07b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg søkte aktivt etter en potensiell partner på tinder og lignende, ikke ute etter noe "ons" osv. Prøvde i over 2 år på tinder og fikk omtrent aldri noen matcher, de få matchene jeg fikk var med damer som tydligvis hadde null interesse i meg og kommunikasjonen var så ensformig som du får det. Kvittet meg med alt av datingapper og håper jeg heller møter noen tilfeldig når jeg minst venter det. M27

Anonymkode: ea6b1...320

• Hjerte 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne som søker seriøse, oppegående menn i den alderen, og vil si meg uenig. Mennene i den alderen kommer ofte ut av lange forhold, og vil «ligge rundt» før de er villig til å slå seg til ro igjen. Det virker nesten som om de har en tidlig 40-årskrise. Ikke vet jeg om de lykkes med liggingen, men hverken jeg eller mine single venninner har «falt for fristelsen». Faktisk så sletter en etter en profilene på dating-apper og -sider, fordi det fremstår som om mennene der inne ikke er ute etter seriøse forhold. 

Det er massevis av menn i den alderen som ønsker forhold. Omtrent alle mine bekjente gjør det. Samtidig er det jo ikke sikkert de du vil ha, ønsker et forhold med akkurat deg.

Anonymkode: d93fc...963

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Charlene87 skrev (21 timer siden):

Er 36 og har ikke barn. Fått masse angst, etter all den datingen. Har hørt at man ikke skal gi opp, og det er masse fisker i havet. Men begynner å bli lei å høre det, lei av kjærlighetssorg, lei av å prøve. 

Så håper bare å møte noen på vanlige måten, men gidder heller ikke å stresse. 

Kjipt å høre! Har det noenlunde samme selv. Er 43år og er lei av å prøve. Jeg ble dumpet to ganger ifjor og jeg ble rett og slett skikkelig deprimert. Har funnet ut at jeg er høysensitiv og. Det hjelper ikke.

Det eneste jeg vil er å finne noen å elske og våkne opp med. Holde rundt, klemme. Intimitet. Burde kanskje komme meg inn på Tinder igjen men...jeg er redd for å bli dumpa igjen! Dating fungerer bare ikke for meg, jeg er for følsom for det 'spillet' der.

Men, man kan ikke gi opp heller! Eller hva @Charlene87 🤗 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ikke gi opp damer👍, mann 47

Endret av nordlys75
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Er rart for det er mange ensomme menn der ute, men virker som ingen damer vil ha dem, fordi dem er ikke perfekte. Virker som kjærligheten blant mennesker er blitt kald. Alt handler visst bare om sex, penger, makt, status. Å bry seg om hverandre, å vise nestekjærlighet, å gi omsorg, å hjelpe, å gi kjærlighet og vennlighet er blitt borte dessverre. 

Anonymkode: e67e9...68a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er massevis av menn i den alderen som ønsker forhold. Omtrent alle mine bekjente gjør det. Samtidig er det jo ikke sikkert de du vil ha, ønsker et forhold med akkurat deg.

Dine bekjente er kanskje blant de profilene som har null tekst og kun bilde?😊

Det er ikke bare meg som hadde «problem» med menn som vil ligge rundt, dette er erfaringer flere venninner av meg og sitter igjen med. Mennene forteller at de ikke er ute etter noe forpliktende, etter at vi har matchet. Tinder var et mislykket prøveprosjekt. Vi har logget av og går tilbake til virkeligheten, møter heldigvis hyggelige menn utenfor appene😊

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er rart for det er mange ensomme menn der ute, men virker som ingen damer vil ha dem, fordi dem er ikke perfekte. Virker som kjærligheten blant mennesker er blitt kald. Alt handler visst bare om sex, penger, makt, status. Å bry seg om hverandre, å vise nestekjærlighet, å gi omsorg, å hjelpe, å gi kjærlighet og vennlighet er blitt borte dessverre. 

Anonymkode: e67e9...68a

Gjerne utdyp hva du mener?  
Jeg kan ikke relatere til noe av det du skriver. Blant mine venner og venners kjærester eller x-kjærester så har det vært mye kjærlighet. Kjærlighet går begge veier, men jeg får inntrykk av at du mener at damer skal «ta seg av» mennene som «ingen vil ha», uten at de selv skal gjøre en innsats for noe som helst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan er disse bekjente av deg som søker forhold, og hva søker de? Så kan vi fortelle deg om du har rett eller ikke. Og er disse mennene på apper? Jeg vet nemlig nå etter å ha hoppet over til matchmaking, at jeg ikke har siktet for høyt. Heller for lavt, fordi menn som passer til meg ikke er på appene. 

Anonymkode: b393f...60a

• Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (17 timer siden):

De fleste menn som er ordinære og som ønsker et fast forhold er allerede i ett forhold.

Menn som er ordinære og som har det bra med seg selv og som lever gode liv forblir ikke single hvis de ønsker en kjæreste. Jeg tror veldig mange glemmer den delen av regnestykket.  Vi kvinnene som er ordinære og oppegående sitter igjen med restene og det forventes at vi skal ha restefest. Det gidder vi ikke. Da forblir vi heller single. 

• Nyttig 3
Skrevet
EvigSingel skrev (40 minutter siden):

De fleste menn som er ordinære og som ønsker et fast forhold er allerede i ett forhold.

Menn som er ordinære og som har det bra med seg selv og som lever gode liv forblir ikke single hvis de ønsker en kjæreste. Jeg tror veldig mange glemmer den delen av regnestykket.  Vi kvinnene som er ordinære og oppegående sitter igjen med restene og det forventes at vi skal ha restefest. Det gidder vi ikke. Da forblir vi heller single. 

Neppe. Jeg vet om veldig mange ordinære menn som ønsker et fast forhold, men som er single.

Hovedproblemet er at ordinære menn ikke er bra nok. Hvorfor nøye seg med en ordinær mann når pågangen fra mer attraktive menn er så stor? Problemet er bare at de mer attraktive mennene ikke er så ivrige på forhold med damene som må sies å være litt under deres standard, så da blir det gjerne bare sex og ikke noe mer.

Skrevet
norw skrev (30 minutter siden):

Neppe. Jeg vet om veldig mange ordinære menn som ønsker et fast forhold, men som er single.

Hovedproblemet er at ordinære menn ikke er bra nok. Hvorfor nøye seg med en ordinær mann når pågangen fra mer attraktive menn er så stor? Problemet er bare at de mer attraktive mennene ikke er så ivrige på forhold med damene som må sies å være litt under deres standard, så da blir det gjerne bare sex og ikke noe mer.

Kan det hende at de du ser på som ordinære menn ikke er det? At du ikke ser problemene hos dem som vi ser? At det du mener vi bør synes er bra nok egentlig ikke er bra nok? 

Hvordan er disse mennene som du kjenner som ønsker et fast forhold men som er single? Hva innehar de av kvaliteter som du mener at jeg og andre kvinner bør synes er bra nok? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 hours ago, EvigSingel said:

Er du klar over hvor frekt dette er?

Anonymkode: 35a51...b4a

Skrevet
On 10/8/2023 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Burde kanskje prioritert bedre mens du fortsatt var yngre og på toppen, istedet for nå å begynne å bli desperat og få dårlig tid. Dette er konsekvensen av tidligere valg, dine valg.

Anonymkode: 5b3ed...963

Så svart hvitt er det ikke. Jeg fikk samboer «på toppen» som 20 og var med han i 11 år, fikk et barn og skulle egentlig gifte oss. Livet skjer, det er ikke garantert at man forblir sammen selv om man finner hverandre som ung. Nå er jeg 33 og har tatt godt vare på utseende og er egentlig like ettertraktet som før, skorter ikke på tilbudene for å si det slik og kunne vært i forhold når som helst hvis jeg ville det. Har ts møtt en haug dårlige menn eller menn hun ikke hadde kjemi med er det mye bedre at hun har vært singel og ventet på den rette, det står det (selv)respekt av.

Anonymkode: 4d7b4...a75

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest AnonymkvinneViken
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så svart hvitt er det ikke. Jeg fikk samboer «på toppen» som 20 og var med han i 11 år, fikk et barn og skulle egentlig gifte oss. Livet skjer, det er ikke garantert at man forblir sammen selv om man finner hverandre som ung. Nå er jeg 33 og har tatt godt vare på utseende og er egentlig like ettertraktet som før, skorter ikke på tilbudene for å si det slik og kunne vært i forhold når som helst hvis jeg ville det. Har ts møtt en haug dårlige menn eller menn hun ikke hadde kjemi med er det mye bedre at hun har vært singel og ventet på den rette, det står det (selv)respekt av.

Enig i dette. Ble singel rett før jeg fylte 37 år (13 år langt forhold) og er nå på markedet noen måneder før jeg blir 39. Har datet et fåtall menn og ikke vært intim hittil. Tenker over hodet ikke at jeg har for høy alder til å finne meg ny kjæreste, selv om noen evt. måtte mene dette 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er du klar over hvor frekt dette er?

Anonymkode: 35a51...b4a

Hvorfor er det frekt? 

Hvorfor mener du at kvinner som har gjort en innsats med seg selv skal ta til takke med menn som ikke har det bra med seg selv? Er det vi som skal komme inn å fikse et samfunsproblem fordi vi er ressursterke mens de ikke er?  

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymkvinneViken said:

Enig i dette. Ble singel rett før jeg fylte 37 år (13 år langt forhold) og er nå på markedet noen måneder før jeg blir 39. Har datet et fåtall menn og ikke vært intim hittil. Tenker over hodet ikke at jeg har for høy alder til å finne meg ny kjæreste, selv om noen evt. måtte mene dette 😅

Det har du rett i 😊 Er en alenemor i klassen til barna våre som er 42 som jeg er litt venninne med, hun har flere menn som melder interesse og det er hun selv som har satt stopper for forhold fordi hun er litt brent etter barnefar som er ute av bildet. Folk glemmer at vi blir eldre enn før, 30-årene er ikke lenger middelaldrende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
EvigSingel skrev (2 timer siden):

Jeg synes dette er interessant.  Vil det ikke helt eller delvis virke begge veier? De beste, og de som vil nok, er allerede i et forhold?  Og er det mer restefest for det ene kjønn enn det andre?  Hvordan blir det ordinære, oppegående igjen av bare det ene kjønn, og ikke det andre?  Er det demografi og tallmateriale,  eller er 90 % av kvinnene oppegående, og bare 80% av mannfolka det? 

Jeg har så mange spørsmål. 

Anonymkode: d8f24...b8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes dette er interessant.  Vil det ikke helt eller delvis virke begge veier? De beste, og de som vil nok, er allerede i et forhold?  Og er det mer restefest for det ene kjønn enn det andre?  Hvordan blir det ordinære, oppegående igjen av bare det ene kjønn, og ikke det andre?  Er det demografi og tallmateriale,  eller er 90 % av kvinnene oppegående, og bare 80% av mannfolka det? 

Jeg har så mange spørsmål. 

Anonymkode: d8f24...b8e

Min personlige tanke er at kvinner har blitt pushet mer til selvstendighet og god selvfølelse siden 70 tallet. Vi er vokst opp med foreldre som var bevisst på at nå skulle jentene opp og frem. Mens guttene ble litt glemt.  Dette er nok også hvorfor mange menn mener at likestillingen har gått for langt og at ting var bedre før, fordi det var enklere for dem da. Vi trengte de mer og forventet ikke like mye av dem. Vi var flinke til å tilpasse oss for å bli likt og valgt. I dag gidder vi ikke det. Vi trenger ikke menn på samme måte som før og for oss er det en bonus. De få mennene som ikke er usikre på seg selv, som har vokst opp i trygge hjem hvor de ble sett og verdsatt går også raskt inn i sunne og trygge relasjoner. 

Men dette er som sagt bare min personlige tanke. Hvis du googler "Hvorfor er det flere single kvinner enn menn" kommer det opp mye interessant. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...