AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #41 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 20.40): Hvordan rekker du det ved siden av jobb? I dag løp jeg noe over to timer i skogen, i tillegg til litt smågåing (men har en stillesittende jobb), og fikk litt over 20.000 skritt. Anonymkode: 61878...21c Tur før jobb. Går eller sykler til jobb. På jobb sitter jeg kun i lunsjen, ellers beveger jeg meg hele tida. Går eller sykler hjem fra jobb. Langtur med hunden etter jobb (minimum 2 timer). Husarbeid. Kveldstur. Anonymkode: 1e0a1...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. oktober 2023 #42 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg går i snitt 10.000 per dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #43 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har en stillesittende jobb, og for å komme opp mot de anbefalte 10000 skritt på en dag må jeg ut å gå ca 5,5-6 km etter jobb. Dette har jeg ikke verken ork eller mulighet til mange dager, spesielt i mørketiden, og ligger derfor de siste 12 mnd på et snitt på 58 600 pr uke. Dette er helt innafor for min del. I tillegg sykler jeg endel på sommeren, og trener styrke på vinteren. Dette gir lite skritt , men spesielt styrketreningen gjør at jeg kan fungere i en stillesittende kontorjobb. Anonymkode: e7012...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #44 Del Skrevet 29. oktober 2023 Altså, det er vel under anbefalingene. Men vi vet jo at mange ikke når disse heller, så vil gjette at du er ganske på snittet? Samtidig spørs det jo veldig om du gjør andre aktiviteter? Sykler du til jobb, f.eks.? Her er en fin artikkel om temaet: Hvor mange skritt bør vi gå hver dag? (forskning.no) Selv tikker jeg mer enn 40 000 skritt hver dag. I helgene ofte 50 000 hver dag. Dette inkluderer da skrittene jeg får av trening (jogging, ellipse osv.), som jeg stort sett gjør hver dag. Trikset er eller å ikke ha bil. Jeg går alltid dit jeg skal, og legger gjerne til noen "bonus-turer". Skal også sies at jeg ikke har barn osv., så jeg har mye tid. Anonymkode: cae20...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #45 Del Skrevet 5. november 2023 Ja, det er definitivt mye å gå nesten femti tusen skritt på en uke! Det tilsvarer omtrent 10 000 skritt per dag, og det er en flott måte å holde seg aktiv og oppnå anbefalt daglig aktivitetsnivå. Anonymkode: 31dea...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 5. november 2023 #46 Del Skrevet 5. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 20.34): på en uke? Anonymkode: 170cf...b3c På en uke? Nei. Det er for lite. Man skal gå 10K minst om dagen. MEN det er mye mer enn Ola Nordmann. Så du er flink!! Endret 5. november 2023 av Mamajune11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå