Gå til innhold

Mange kjemiske graviditeter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nå min 4. kjemiske + hatt 1 MA. Noen som har opplevd mange kjemiske og senere opplevd at det går bra? Har prøvd både progesteron og albyl-e. 
Og hva er årsaken til mange kjemiske? Hvor skjer feilen? Blir ikke lett gravid heller, vært prøver i 4 år, så det er ikke det at kroppen min er veldig mottakelig heller

Anonymkode: ef60f...575

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (57 minutter siden):

Kjemisk er vel at egget er "dårlig" altså syk..så kroppen frastøter det

Så alle eggene mine er syke?😳 de var visst topp kvalitet ved ivf…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har nå min 4. kjemiske + hatt 1 MA. Noen som har opplevd mange kjemiske og senere opplevd at det går bra? Har prøvd både progesteron og albyl-e. 
Og hva er årsaken til mange kjemiske? Hvor skjer feilen? Blir ikke lett gravid heller, vært prøver i 4 år, så det er ikke det at kroppen min er veldig mottakelig heller

Jepp. Og jeg fikk progynova og progesteron. satt på første forsøk med det. Mulig jeg rett og slett hadde lite østrogen ettersom lav amh og begynnende overgangsalder (37)

Anonymkode: b6c54...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så alle eggene mine er syke?😳 de var visst topp kvalitet ved ivf…

Neida. Kan også være at kroppen ikke har optimale forhold for at egget fester seg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida. Kan også være at kroppen ikke har optimale forhold for at egget fester seg

Huff føles så håpløst. Kommer alltid til 4+5. Samme med MA’en så antok de at det hadde stoppet på det tidspunktet, bare at hcg steg til 8000. Ellers har jeg aldri hatt hcg høyere enn 27. MA’en med IVF

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan b.la. Være at det er noe genetisk galt med embryoene/eggene de ikke kan se eller teste for, selvom embryoene evt ser bra ut. Er dessverre mye de ikke vet eller kan finne ut av. Jeg har hatt 4 kjemiske selv og er «uforklarlig» barnløs, alle tester (inkl. Endometrietest til tyskland) er normale. 

Anonymkode: 9e284...2ed

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan b.la. Være at det er noe genetisk galt med embryoene/eggene de ikke kan se eller teste for, selvom embryoene evt ser bra ut. Er dessverre mye de ikke vet eller kan finne ut av. Jeg har hatt 4 kjemiske selv og er «uforklarlig» barnløs, alle tester (inkl. Endometrietest til tyskland) er normale. 

Det er så vondt. Gleden blir så stor, men så innmari kortvarig 💔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4 stk i løpet av ett år. Så kom det en syklus hvor jeg tilfeldigvis stod på prednisolon for noe annet, og da holdt den. Fikk avtalt med fertilitetslege at jeg skulle fortsette på prednisolon til uke 10+0 siden det var første gang på et år at jeg kom meg forbi 5+0. Resultatet er en 6 måneder gammel baby som sover i senga si nå ☺️

Anonymkode: 6fbdd...f83

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde 4 stk i løpet av ett år. Så kom det en syklus hvor jeg tilfeldigvis stod på prednisolon for noe annet, og da holdt den. Fikk avtalt med fertilitetslege at jeg skulle fortsette på prednisolon til uke 10+0 siden det var første gang på et år at jeg kom meg forbi 5+0. Resultatet er en 6 måneder gammel baby som sover i senga si nå ☺️

Takk for at du delte ❤️ har foreslått dette for tre ulike leger, men ingen vil gi meg dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjemisk i januar og februar, negativ test i mars og april, ny kjemisk i mai - gravid i juni. Ikke fått noe hjelp, bare «vanlige» prøvere. Er halvveis nå, og svangerskapet har vært helt uproblematisk! Gynekologen mente at mine kjemiske kunne komme av at kroppen min har strevd litt med å komme igang med eggløsning etter at jeg sluttet på prevensjon. 

Anonymkode: f1b9e...794

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for at du delte ❤️ har foreslått dette for tre ulike leger, men ingen vil gi meg dette..

Jeg vet… de er ikke særlig villige til å skrive ut prednisolon 😔

Det var helt tilfeldig at jeg stod på en litt lengre lavdosekur for bihulene den syklusen hvor det gikk bra. Og jeg turte ikke slutte da jeg ble frisk, derav avtalen med fertilitetslegen. Forklarte jo at det var første gang på et år at den positive testen ikke ble negativ igjen. Det skal sies at jeg hadde brukt progesteron 10 av de siste 12 syklusene, vært gjennom IVF osv. Så tror ikke legen turte annet enn å høre på den desperate dama. 

Håper du får hjelpen du trenger sånn at det holder i mål ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så vondt. Gleden blir så stor, men så innmari kortvarig 💔

Vet, gidder nesten ikke håpe mer. Jeg er også som deg som itillegg sliter med å bli gravid og de få gangene i skuddåret jeg blir det mister jeg rett før uke 5. Sist gang (første IVF insett) gikk jeg på 10 mg prednisolon, 800mg progesteron og blodfortynnende uten at det hjalp noe. Det som er løsningen for noen er ikke løsningen for alle, noe som også er kjipt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvilke dose gikk du på da? 

Anonymkode: 60b8b...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 timer siden):

Kjemisk er vel at egget er "dårlig" altså syk..så kroppen frastøter det

Nei kjemisk er ikke ensbetydende at eggene er dårlig. Da burde man jo i teorien ikke kunne oppnå kjemisk graviditet ved ivf f.eks.  

Ved kjemisk så har egget gjerne streifet slimhinnen, men ikke festet seg skikkelig og faller fra. I all teori og praksis så er en graviditet betegnet som en kjemisk graviditer frem til passert uke 6, uavhengig om det da ender i en SA eller barn. Men når det ikke oppstår graviditet, men positiv test og deretter går til grunne innen kort tid kalles det kjemisk fordi det gir utslag på tester men forsvinner igjen. Det har ikke noe med egget kvalitet å gjøre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet, gidder nesten ikke håpe mer. Jeg er også som deg som itillegg sliter med å bli gravid og de få gangene i skuddåret jeg blir det mister jeg rett før uke 5. Sist gang (første IVF insett) gikk jeg på 10 mg prednisolon, 800mg progesteron og blodfortynnende uten at det hjalp noe. Det som er løsningen for noen er ikke løsningen for alle, noe som også er kjipt. 

Det er «godt» å se at man ikke er alene, men er veldig lei meg på dine vegne ❤️ Håper det går bra for oss en gang ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Årsaken til kjemisk er like ukjent som årsaken til SA og MA. Det kan skyldes feil med embryo, det kan skyldes slimhinner, forhold i livmor, andre ting i kroppen som gjør at kroppen er mottagelig, hormonubalanse mm. Eller bare ren uflaks. Det er dessverre så mye mer enn befruktning som skal til for at en varig graviditet oppstår ❤️ 

Hadde de vist årsaken til en kortvarig kjemisk graviditet som går til grunne før den har begynt skikkelig eller SA/MA ville de nok kunne hatt helt andre behandlings alternativ. 

Mange flere har kjemisk graviditet enn de vet om, samme med tidlig SA. Men vi som prøver blir jo så klart mer klar over det for vi aktivt prøver ❤️ Kroppen og biologien vil bare ikke samarbeide for noen av oss 🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...