Gå til innhold

Jeg er mann, og min søster har valgt meg som forlover

Mannen1234

Anbefalte innlegg

Hei alle fine damer.

jeg trenger noen gode råd fra dere. Min søster skal gifte seg neste år (sensommer), hun har da valgt meg som sin forlover (ja jeg er mann på snart 50 år) Vi er veldig nærme hverandre, jeg tar dette virkelig som er ære, og jeg vil absolutt ikke skuffe henne. 
Det jeg trenger råd og hjelp til, er å forberede alt dette for en dame som fortjener alt i verden. Hvor begynner jeg? Utdrikningslag? Kjole? Hva annet trenger hun hjelp til? 
Det er nå under et år til de skal gifte seg, og jeg vil at hun skal kose seg i hele prosessen. Jeg vil gjøre alt for hun skal ha det best mulig.

jeg trenger virkelig råd fra dere fine damer.

Alle svar mottas med takker og klemmer.

• Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, her tror jeg du kanskje for letthets skyld skal forsøke å alliere deg med noen av hennes venninner for litt hjelp 🙂 Tror nok at du klarer det helt fint, men det kan være ting med et bryllup som en mann ikke naturlig tenker på, og da kan det være greit å ha noen av hennes venninner som sparringspartnere 🙂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin person du virker å være, forstår at søsteren din vil ha deg som forlover ❤️

Jeg kan ikke så mye om bryllup, så rådene skal andre folk få gi deg 😊

Anonymkode: be87c...df9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har allerede tenkt på det, så det vil jeg gjøre. Det er et godt råd, og takk for det😊.

Hva ville dere satt pris på bortsett fra dette? Hva skal til for at dere får en spesiell følelse i en sånn prosess?

jeg er en ganske enkel mann, men jeg gjør alt for min søster. Og jeg vil veldig gjerne at hun sitter igjen med den følelsen når hun er gift.

jeg setter stor pris på alle svar, og tusen takk for det.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Midnattsol skrev (14 minutter siden):

Hehe, her tror jeg du kanskje for letthets skyld skal forsøke å alliere deg med noen av hennes venninner for litt hjelp 🙂 Tror nok at du klarer det helt fint, men det kan være ting med et bryllup som en mann ikke naturlig tenker på, og da kan det være greit å ha noen av hennes venninner som sparringspartnere 🙂 

Svaret var til deg da, er ikke så vant med sånne tråder jeg☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For en fin person du virker å være, forstår at søsteren din vil ha deg som forlover ❤️

Jeg kan ikke så mye om bryllup, så rådene skal andre folk få gi deg 😊

Anonymkode: be87c...df9

Jeg ønsker alle råd, gode eller dårlige. Hva ville du ønsket deg selv, Hvis du skulle giftet deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde satt pris på at du, som min forlover, snakket med meg og spurte hva jeg ønsket av deg. Om jeg ønsket utdrikningslag og hva jeg i så fall ønsket for dagen. 

Anonymkode: 606e3...b20

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde satt pris på at du, som min forlover, snakket med meg og spurte hva jeg ønsket av deg. Om jeg ønsket utdrikningslag og hva jeg i så fall ønsket for dagen. 

Det samme tenker jeg, bruden vet bedre enn oss på kg hva hun ønsker. Noen (som jeg) ville aldri ha ønsket noe utdrikningslag i det hele tatt, andre vil ha hæla i taket og politimenn utkledt som strippere. 

Anonymkode: d644b...395

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar, ja jeg har allerede gjort det. Og hun er klar på tale og meninger. Men jeg har allikevel lyst til å overraske henne på alle måte som hun ikke regner med. Det er da jeg trenger gode råd fra dere fine damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det samme tenker jeg, bruden vet bedre enn oss på kg hva hun ønsker. Noen (som jeg) ville aldri ha ønsket noe utdrikningslag i det hele tatt, andre vil ha hæla i taket og politimenn utkledt som strippere. 

Her så blir det nok en blanding av det du nevner her. Men det viktigste er at hun får den dagen hun ønsker seg fra meg. Jeg ønsker bare forslag eller drømmer fra dere damer når det gjelder hele prosessen før man gifter seg. Og jeg er evig takknemlig for alt som kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en mann som forlover da jeg giftet meg, og han klarte oppgaven ypperlig. Var voksen da jeg giftet meg.

Jeg var ingen bridezilla som trengte hjelp til kjole og slikt, og pynt og bordsetting var slikt som min mann tok seg av. Men han sørget for å si at jeg var ved mine fulle fem i forlovererklæringen, var en god venn i hverdagen slik som vanlig og overrasket meg med en kveld ute med venner hvor vi åt på en Gastropub, dro på Escape Room og på et lokalt bryggeri etterpå. Den kvelden planla han med mannen min. 

Prat med henne og ikke minst, prat med den hun skal gifte seg med. Vedkommende har nok noen gode ideer.

Anonymkode: 21f7a...7ad

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først har hatt en forventningsavklaring, og du vet hva hun ønsker og hvordan hun ser for seg dagen/dagene, kan du begynne å tenke på å overgå forventningene. Hvordan du kan gjøre det, kommer jo litt an på henne. Noen liker overraskelser, andre ikke. Noen setter pris på "store gestures", andre synes det blir kleint. 

Er det i forberedelsene du vil finne på noe ekstra? Eller på bryllupsdagen? Eller i forbindelse med utdrikningslaget? Det er lettere å hjelpe med ideer hvis du er litt mer konkret. :) 

Jeg hadde også min bror som forlover, men vi hadde ikke et tradisjonelt bryllup med kirke og sånn, det var ikke så mange oppgaver for ham egentlig.  

Anonymkode: 692fa...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/6/2023 at 11:10 PM, Mannen1234 said:

Her så blir det nok en blanding av det du nevner her. Men det viktigste er at hun får den dagen hun ønsker seg fra meg. Jeg ønsker bare forslag eller drømmer fra dere damer når det gjelder hele prosessen før man gifter seg. Og jeg er evig takknemlig for alt som kommer:)

Dra for all del ikke inn noen stripper med mindre du VET hun ønsker seg det, og at det er greit for mannen. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2023 at 10:42 PM, Mannen1234 said:

Ja jeg har allerede tenkt på det, så det vil jeg gjøre. Det er et godt råd, og takk for det😊.

Hva ville dere satt pris på bortsett fra dette? Hva skal til for at dere får en spesiell følelse i en sånn prosess?

jeg er en ganske enkel mann, men jeg gjør alt for min søster. Og jeg vil veldig gjerne at hun sitter igjen med den følelsen når hun er gift.

jeg setter stor pris på alle svar, og tusen takk for det.

Spør henne hva hun ønsker. Der varierer veldig hva som ønsked

Anonymkode: ff6af...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2023 at 11:04 PM, Mannen1234 said:

Tusen takk for svar, ja jeg har allerede gjort det. Og hun er klar på tale og meninger. Men jeg har allikevel lyst til å overraske henne på alle måte som hun ikke regner med. Det er da jeg trenger gode råd fra dere fine damer.

Men da må du nesten si hva som er hennes uttalte formeninger. Så kan vi drodle basert på det

Anonymkode: ff6af...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk av at brudeparet selv står fir det meste i forkant av bryllupet.

Si i fra at hun må gjerne gi beskjed om det er noe konkret hun ønsker hjelp til. Det kan være å lage invitasjoner, bordkort, velge meny, bestille frisør osv. 

Du kan godt spørre om hun har noen ønsker for utdrikningslaget. F.eks om hun vil ha en ordentlig fest eller ha det helt enkelt. Og gjerne liste opp hvem hun ønsker skal delta. Du kan også høre med venninnene om de har noen passende forslag til aktiviteter. 

Anonymkode: 35947...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som andre sier her høre med henne. 

Det som er mer generelt er jo at hun har noen å snakke om tingene med, andre enn sin tilkommende. Mulig hun trenger hjelp med valg av ulike ting, fra bordkort og pynt, til bordsetting og bekledning. Noe diy kan også komme opp som pynt, favorboks/pose osv. Godt å ha noen å sparre med når stresset kommer. 

Jeg hadde sjekket nøye med hva hun evt ønsker med et utdrikningslag. Der er folk ekstremt ulike, og hun er gjerne en mer voksen brud med tanke på din alder også? Det trenger ikke ha noe å si, men kan ha noe å både generelt og med utdrikningslag spesielt. 

Du høres ut som en som virkelig vil din søster det beste, og en utrolig fin fyr 🥰🥰 

Dette kommer til å gå helt fint, bare først snakk med søster om forventninger og behov, også ta det litt deretter. 

Masse lykke til 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg hadde ingen behov eller forventninger til min forlover da jeg giftet meg, annet enn å signere på noen papirer og holde brudebuketten de to minuttene ringpåsettingen tok, og å gi meg beskjed hvis jeg hadde leppestift på tenna eller dopapir under skoa.

Vi (mannen og jeg) planla alt selv, ordnet alt det praktiske selv. Utdrikningslag hadde jeg ikke noe ønske om, egentlig, men vi var en tre-fire damer som gikk ut og spiste uka før bryllupet, det var jo ikke noe å ordne annet å bare bestemme tid og sted.

Hun hodt en kort tale i bryllupet, da, det var fint.

Anonymkode: 4aa62...67a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du tar dette som en ære og ønsker å gi søsteren din den beste opplevelsen. Som forlover er det mange ting du kan hjelpe henne med. Du kan starte med å planlegge utdrikningslaget, enten det er en morsom aktivitet eller en avslappende spa-dag. Du kan også hjelpe henne med å finne den perfekte brudekjolen ved å bli med på shopping og gi ærlige meninger. I tillegg kan du støtte henne gjennom hele planleggingsprosessen, være en lyttende øre og hjelpe til med organiseringen av bryllupet. Husk at det viktigste er å være der for henne og sørge for at hun har det beste mulig. Du er en fantastisk bror!

Anonymkode: 25ff5...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...