Gå til innhold

Bekymret for nydelig venninne..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Interessant.

Her har vi en mann som bryr seg om en god venn, og gir uttrykk for bekymring og omsorg for vennen, som er en kvinne.

Hva skjer? Flere innlegg gjør nærmest narr av ham og håner ham. Han er «sjalu», han er dum som skriver «alfahann», han er «merkelig», han er en «white knight» (det passer vel egentlig ikke helt her).

Er det rart menn ikke kan dele følelser og snakke om mellommenneskelige forhold, når de blir latterliggjort og hånet? Vi trenger at menn bryr seg om hverandre og sin krets, vi trenger at de snakker, filosoferer og diskuterer seg gjennom det. Reflekterer over f eks hvordan de og kompisene forholder seg til veldig vakre kvinner. Eller alt annet!

Menn som tenker og snakker åpent, blir bedre menn! Da tar de kanskje ikke volden fatt når det krøller seg i eget liv heller.

Anonymkode: 2973d...73c

👆 This. 👏👏👏

Svarene i denne tråden underbygger teorien om at flertallet i befolkningen er mer eller mindre tilbakestående. 

Er det galt at en mann deler en bekymring om en god venn? 

Jeg skjønner godt bruken av uttrykket "alfa hann", men vil presisere at det ofte brukes ironisk. Bråkjekke damemagneter som er dominante i sosiale sammenhenger er sjelden ekte alfahanner. Ofte er de feige og stikker når ting blir utfordrende. Selv ser jeg meg overhodet ikke som en sånn type, men min tidligere samboer sa en gang at hun mente jeg var en alfa fordi jeg var "prinsippfast, ukuelig, overbærende med andre og alltid er opptatt av 'flokken' min og ikke meg selv". Jeg sier ikke jeg er enig, men det finnes ulike perspektiver, tydeligvis. 

Så til hun neket som holder narr av TS og mener kona hans ikke har skutt gullfuglen, så er det godt mulig at det er nettopp det hun har. 

Men til TS synes jeg det er viktig å spørre om det er noen grunn til å tro at venninna ikke klarer å ta vare på seg selv? Hvis hun får hjertet sitt knust et par ganger så er det læring og livet går videre. Pass på å ikke bli overbeskyttende her. 

Endret av BobTheNoob
Uteglemt presisering
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? 15 år? 

Voksne kvinner har overlevd noen tiår som kvinne. Mest sannsynlig har hun bygget opp nok livserfaring til å ta helt greie valg for seg selv. De fleste menn er da helt ok folk. 

Anonymkode: c9d3c...44c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Har du prøvd fortelle henne at du mener hun har så dårlig dømmekraft at hun bør forbli evig singel?

Anonymkode: d302e...ff8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alfahanner og vakre, forsvarsløse damer? 😂 

Til orientering: Pene damer er ikke automatisk hjernedøde bimboer.

Anonymkode: 81a90...d4a

Mange evner ikke å vurdere hvilke menn det er verdt å satse på. Absolutt en interessant problemstilling.

• Nyttig 1
Skrevet

Interessant.

Her har vi en mann som bryr seg om en god venn, og gir uttrykk for bekymring og omsorg for vennen, som er en kvinne.

Hva skjer? Flere innlegg gjør nærmest narr av ham og håner ham. Han er «sjalu», han er dum som skriver «alfahann», han er «merkelig», han er en «white knight» (det passer vel egentlig ikke helt her).

Er det rart menn ikke kan dele følelser og snakke om mellommenneskelige forhold, når de blir latterliggjort og hånet? Vi trenger at menn bryr seg om hverandre og sin krets, vi trenger at de snakker, filosoferer og diskuterer seg gjennom det. Reflekterer over f eks hvordan de og kompisene forholder seg til veldig vakre kvinner. Eller alt annet!

Menn som tenker og snakker åpent, blir bedre menn! Da tar de kanskje ikke volden fatt når det krøller seg i eget liv heller.

Anonymkode: 2973d...73c

👆👏

Mye rart i denne tråden, mildt sagt. Vet ikke hvor mange som troller, men litt urovekkende å se responsen disse innleggene får.

• Nyttig 1
Skrevet

Dating er ikke bare bare da, dette med dating..også folk som er pene går på trynet og har dårlige erfaringer. 

TS du kan si at hun må passe seg for menn som:

• Lovebomber. Det vil si at på første date så skal de kjøpe hytte sammen. De skryter og det er ikke måte på hvor storkar de er. ( dette er menn som vil ha sex, og egentlig ikke bryr seg om henne )
  • Snakker bare om seg selv. jabba går om jobben og alt de går til og prosjekter og planer og ingen nysgjerrighet om HENNE. Dette er selvopptatte menn med skjøre egoer som ikke er gode i forhold. Mange slike menn går etter pene damer bare for å ha noen som er pen å vise frem. 

Anonymkode: 532cc...3d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke alltid det er en fordel å være så vakker som kvinne tenker jeg. Tror det hadde vært litt enklere som kvinne å være litt mindre pen, fordi du da unngår kanskje alle de flotteste mennene som har sjans på alle damer. Og disse mennene benytter seg som regel av at de er på toppen av næringskjeden. Og de fineste damene biter dessverre ofte på, og det er jo trist. 

Ikke si dette til henne da, godt mulig hun plutselig ikke lenge er så god venn med deg da. Da forstår hun jo at du forhåndsdømmer henne ( og alle kvinner du synes er pene) Og det er ganske trangsynt.

Anonymkode: 532cc...3d2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor tror du ikke at din pene venninne klarer å beskytte seg selv fra disse kåte, fæle mennene egentlig? Er hun ikke oppegående?

Hun har nok erfaring med menn, ser du. Dette går bra.

Anonymkode: 6ee72...d56

Akkurat det vet vi jo at damer er veldig dårlige på. De faller stadig for menn som bare er ute etter sex, og de blir sammen med voldelige menn alle advarer dem om.

• Nyttig 1
Skrevet

Min erfaring er at de peneste jentene ligger minst rundt. De finner seg oftere forhold eller holder seg single-single. 

• Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (13 minutter siden):

👆👏

Mye rart i denne tråden, mildt sagt. Vet ikke hvor mange som troller, men litt urovekkende å se responsen disse innleggene får.

Ja, blir litt trist av å lese alle “pigger ut” svar. Men samtidig visste jeg at en legger hode ut for halshogging her på kg med et slikt innlegg😅

Anonymkode: 9fcee...e93

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi hun nå skal ut og date menn igjen.
Hun ser utrolig pen ut. Jeg selv er mann og er så heldig at jeg har en fanatstisk vakker og snill kone selv. Så min venninne er uaktuell for meg, bare til info.
Men jeg er såpass glad i henne at jeg er bekymret for henne nå når hun skal ut blant alle alfahannene der ute. Er redd for at hun er for pen og naivt blir slukt av menn som kun er ute etter en ting. Pule.

Så her er min teori:
Det er ikke alltid det er en fordel å være så vakker som kvinne tenker jeg. Tror det hadde vært litt enklere som kvinne å være litt mindre pen, fordi du da unngår kanskje alle de flotteste mennene som har sjans på alle damer. Og disse mennene benytter seg som regel av at de er på toppen av næringskjeden. Og de fineste damene biter dessverre ofte på, og det er jo trist. 
Og jeg blir bare trist hvis min trofaste og gode venninne blir utsatt for dette, håper selvsagt hun finner en bra kar. Men usikker på om det finnes bra alfahanner der ute.

Hva tenker dere, fine damer der ute? Har jeg et poeng?😊

Anonymkode: 9fcee...e93

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Mon tro om det finnes noen bra alfahanner der ute ja. 🤣🤣

Anonymkode: e745d...1b3

• Nyttig 1
Skrevet

Litt kjipt for venninnen din at du anser henne som naiv, ute av stand til å ta gode valg for seg selv. Jeg hadde blitt fornærmet om noen hadde trodd det om meg. Helt vanlig å gå på noen smeller når man dater, det kan vi alle gjøre, men det betyr ikke at man er dum og naiv av den grunn. 

Man trenger heller ikke å være særlig pen for å møte menn som kun er ute etter sex. Det er ganske utbredt. Og dette er kvinner fullstendig klar over, særlig etter en viss alder.

Og hva om venninnen din også bare ønsker korte seksuelle forhold med enkelte av de hun møter? Vi er tross alt seksuelle vesner vi også. 

Anonymkode: 92363...9e5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ha ha ha. For en latterlig «bekymring». Eller sier du at denne venninnen din ikke har andre kvaliteter enn å være pen? Hvis hun er en totalt naiv «dum og deilig» bimbo så kan jeg være enig i at hun kan være utsatt for å bli brukt. Men i så fall vil det jo heller ikke hjelpe å advare henne.

Er hun mer enn bare pen? I så fall tilhører hun det sjiktet som kan velge på aller øverste hylle selv. De (vi) mister ikke hodet av litt oppmerksomhet, for det er vi så vant til. Tipper hun er mer vant til å takle livet som vakker kvinne enn hva du er, TS. (Og vet du hva, de fleste menn ønsker seg faktisk en partner når den rette dukker opp). 

Tenkte du kanskje at du skulle ta på deg en slags pappa-rolle og vurdere alle dater/friere for henne…?
Disse «bekymringene» dine virker litt creepy. Just saying.

Anonymkode: 6b715...5b0

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har også en utrolig vakker studie venninne. Jeg likte henne som person helt fra begynnelse, hun har et stort hjerte og er et fantastisk menneske tvers gjennom. Smart er hun også, vi går et krevende studieløp. Vi har blitt veldig gode venner etter hvert, Hun er singel og hun får selvfølgelig mye oppmerksomhet fra menn. Vi er blitt enige om at hun ikke kan bli sammen med noen uten min "godkjennelse" kanskje dere kan inngå en slik "avtale".  

Anonymkode: cf9dd...37c

Skrevet

Oppsummert: Betahann bekymrer seg for at alfahunn skal finne seg en alfahann.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Rundbrennere ser vanligvis helt ordinær ut og ødelegger alt fra lite attraktive damer, til pene damer. De tar rubbel og bit. Veldig kjekke menn etablerer seg som regel med en veldig pene damer og får veldig pene barn. Så hun kan jo bare sikte seg inn på de virkelig pene mennene.

Anonymkode: fead8...470

• Liker 4
Skrevet

Eksen min sa akkurat det samme etter samlivsbrudd, det var gjennomgående gjennom hele forholdet at menn stirret og prøvde seg, selv kollegene hans kunne bli litt ekle i fylla og vennene hans drev alltid på å sa at han må passe godt på meg. Så da brudd var et faktum hadde han angst og sa jeg kommer til å bli spist opp der ute. 
Og han viste seg å få rett, fordi jeg bare hadde vært med han i mange år var jeg naiv og hadde ikke lært meg å sile ut emosjonelt utilgjengelig menn, menn som ville ligge og stikke av, menn som hadde stalkertendenser og sykelig sjalusi osv. Det var en sinnsyk periode i livet mitt når jeg ser tilbake og jeg har grått mye for å si det slik.
Men nå føler jeg meg erfaren og ganske uovervinnelig egentlig, har fått litt ødelagt tilknytningsmønster og blitt veldig unnvikende, men til gjengjeld er det jeg som styrer showet og har det mye mer gøy med dating nå som jeg har mest av makten.

Anonymkode: 36249...7fe

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Eksen min sa akkurat det samme etter samlivsbrudd, det var gjennomgående gjennom hele forholdet at menn stirret og prøvde seg, selv kollegene hans kunne bli litt ekle i fylla og vennene hans drev alltid på å sa at han må passe godt på meg. Så da brudd var et faktum hadde han angst og sa jeg kommer til å bli spist opp der ute. 
Og han viste seg å få rett, fordi jeg bare hadde vært med han i mange år var jeg naiv og hadde ikke lært meg å sile ut emosjonelt utilgjengelig menn, menn som ville ligge og stikke av, menn som hadde stalkertendenser og sykelig sjalusi osv. Det var en sinnsyk periode i livet mitt når jeg ser tilbake og jeg har grått mye for å si det slik.
Men nå føler jeg meg erfaren og ganske uovervinnelig egentlig, har fått litt ødelagt tilknytningsmønster og blitt veldig unnvikende, men til gjengjeld er det jeg som styrer showet og har det mye mer gøy med dating nå som jeg har mest av makten.

Anonymkode: 36249...7fe

Noen er naive og dumme og ukritiske, ja, men det har ingenting med utseende å gjøre. Vil nesten si tvert i mot, da de fleste pene er ganske vant til oppmerksomhet.

• Nyttig 3
Skrevet
Sykkelkopp skrev (4 timer siden):

Akkurat det vet vi jo at damer er veldig dårlige på. De faller stadig for menn som bare er ute etter sex, og de blir sammen med voldelige menn alle advarer dem om.

Ingen advarte meg om min voldelige ex, hadde gjerne sett at noen sa noe -men de eneste som visste var redde og manipulerte selv. 

Anonymkode: 1cb59...0e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk bestemt meg for å ikke bli sammen med noen uten at de går godt sammen med vennene mine. Det har blitt et viktig poeng etter å ha opplevd mye dritt. 

Anonymkode: 1cb59...0e6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...