AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #1 Del Skrevet 5. oktober 2023 Hvordan hr dere opplevd spontanabort (dere som har), startet det med smerter og blødning? Var det sterke smerter, som menssmerter? har fått positiv test for første gang i hele mitt liv og jeg er nå 28 år. Er 5+5 idag og har en del murringer. Ikke vondt men ubehagelig. Ingen blødning. Er dette normalt? Jeg er kjempe engstelig for å miste når den først har satt seg såpass godt Anonymkode: 8902e...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #2 Del Skrevet 5. oktober 2023 Murringer tidlig i svangerskapet er vanlig tror jeg, i den forbindelse at livmoren vokser og «strekker» på seg. Har du bestilt time hos fastlege eller jordmor? Anbefaler å bestille en time der du kan få stille spørsmål om det du måtte lure på. Er helt grusomt å gå rundt å lure på hva som er normalt og ikke. Jeg hadde SA i sommer i uke 6. Startet med småblødninger, som varte en uke. Hadde ingen ubehag eller smerter i forbindelse med dette, før jeg plutselig fikk kraftig blødning og smertene kom intenst. Sterkere enn menssmerter, og som kom i «rier». Lykke til❤️ Anonymkode: e06a6...fd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #3 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Murringer tidlig i svangerskapet er vanlig tror jeg, i den forbindelse at livmoren vokser og «strekker» på seg. Har du bestilt time hos fastlege eller jordmor? Anbefaler å bestille en time der du kan få stille spørsmål om det du måtte lure på. Er helt grusomt å gå rundt å lure på hva som er normalt og ikke. Jeg hadde SA i sommer i uke 6. Startet med småblødninger, som varte en uke. Hadde ingen ubehag eller smerter i forbindelse med dette, før jeg plutselig fikk kraftig blødning og smertene kom intenst. Sterkere enn menssmerter, og som kom i «rier». Lykke til❤️ Anonymkode: e06a6...fd3 Jeg har fått time hos jordmor og skal ta blodprøver inkludert måle hcg stigning neste uke 🥺🤞🏻 huff trenger nok litt betryggende ord fra fagfolk Anonymkode: 8902e...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #4 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan hr dere opplevd spontanabort (dere som har), startet det med smerter og blødning? Var det sterke smerter, som menssmerter? har fått positiv test for første gang i hele mitt liv og jeg er nå 28 år. Er 5+5 idag og har en del murringer. Ikke vondt men ubehagelig. Ingen blødning. Er dette normalt? Jeg er kjempe engstelig for å miste når den først har satt seg såpass godt Anonymkode: 8902e...900 Jeg begynte bare helt plutselig å blø, uten smerter. Etter noen dager med blødning fikk jeg mens-lignende smerter og mistet alle symptomer omtrent over natten. Murringer er helt normalt, og positivt da det betyr at alt vokser der inne Anonymkode: 5af3e...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #5 Del Skrevet 5. oktober 2023 Menssmerter og stikking ned i underlivet er helt normalt ved tidlig graviditet. Det er hvis man blør brunt eller friskt man kan begynne bekymre seg for truende abort. Rosa sporblødninger er som regel bare pga slimhinnene i underlivet blir skjør av graviditet og blør lett. Akkurat som at man blør lett ved tannpuss pga skjøre slimhinner i munnen. Anonymkode: 687bd...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #6 Del Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått time hos jordmor og skal ta blodprøver inkludert måle hcg stigning neste uke 🥺🤞🏻 huff trenger nok litt betryggende ord fra fagfolk Anonymkode: 8902e...900 Fullstendig bortkastet å måle hcg stigning etter 6 uker. Ikke trenger du det heller. Du blør ikke. Søk på ligamentsmerter. Anonymkode: 687bd...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #7 Del Skrevet 5. oktober 2023 Alle mine SA (tre stk) begynte med blødning/spotting. Smertene kom senere. Håper på det beste for deg ❤️ Anonymkode: 0f437...81a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 5. oktober 2023 #8 Del Skrevet 5. oktober 2023 Mensen murringer, små stikkende ubehag er HELT vanlig tidlig i graviditeten, men kan føles skummelt. Mens symptomer og gravid symptomer er veldig like og man kan bli litt sprø av å ikke vite. Så lenge du ikke blør så er nok alt ok nå. Smertene har for meg kommet etter blødning har begynt. Men lurt av deg å få seg en time til sjekk neste uke så du får litt sjelero ❤️ Viktig å huske på også at småblødninger tidlig i svangerskapet IKKE nødvendigvis betyr noe negativt, men bør sjekkes opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #9 Del Skrevet 6. oktober 2023 Jeg hadde veldig mye murringer fra uke 4 og frem til uke 7. De var så ubehagelige at jeg flere kvelder bare lå på sofaen. Alt har sett fint ut på de to tidligultralydene jeg har vært på og nå bikker jeg straks uke 11😊 Hadde ikke murringer med de to barna jeg har, men det er flere år siden, så mulig kroppen min fungerte annerledes, til gjengjeld blødde jeg en del med de. Spontanaborten jeg har vært gjennom startet med spotting som økte for hver dag i over en måned, ingen smerter. Tror du kan ta det med ro❤️ Anonymkode: 0fe92...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå