AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #361 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skrev da ikke at jeg var god eller synsk? Så dette skjønte jeg ingenting av. Jeg syntes bare det hørtes fornuftig ut av din eks-svigerfar ikke å ha gitt penger til deg når du var sammen med sønnen hans når det faktisk ble brudd mellom dere i ettertid. Han hadde ikke vært rik hvis han hadde gitt pengene til alle barnas blivende ekser. Anonymkode: 8be72...663 Snakker du til meg? Jeg og barnefar er fortsatt sammen og har det kjempefint. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #362 Del Skrevet 8. oktober 2023 1 minutt siden, Drizzt said: Det går helt fint å ha barn i 20-årene. Men man må vente med å kjøpe bolig til man har økonomi til det. Mange må vente opp til 30-årene før de har råd. Helt enig, jeg mente bare at dersom de ønsker barn i en ung alder, før de har fått råd til en stor bolig, så er det et valg de har tatt. Kan ikke forvente at svigerfar finansierer valget slik at de får både i pose og sekk. Anonymkode: 8be72...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #363 Del Skrevet 8. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Snakker du til meg? Jeg og barnefar er fortsatt sammen og har det kjempefint. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Du skrev noe helt annet: «Jeg kjenner det igjen fra en ekkel eks-"svigerfar" jeg hadde selv engang.» Hvis du fortsatt er sammen med barnefar så er vel ikke svigerfar en ekssvigerfar? Anonymkode: 8be72...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #364 Del Skrevet 8. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Du skrev noe helt annet: «Jeg kjenner det igjen fra en ekkel eks-"svigerfar" jeg hadde selv engang.» Hvis du fortsatt er sammen med barnefar så er vel ikke svigerfar en ekssvigerfar? Anonymkode: 8be72...663 Nei, jeg skrev til en annen som skrev om sin ekssvigerfar. Anonymkode: 8be72...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #365 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev da ikke at jeg var god eller synsk? Så dette skjønte jeg ingenting av. Jeg syntes bare det hørtes fornuftig ut av din eks-svigerfar ikke å ha gitt penger til deg når du var sammen med sønnen hans når det faktisk ble brudd mellom dere i ettertid. Han hadde ikke vært rik hvis han hadde gitt pengene til alle barnas blivende ekser. Anonymkode: 8be72...663 Slutt å snu det mot meg og lat som at du er "uskyldig" i svara dine. Du svarer på en nedlatende tone. "Svigerdatter" osv. Og skriver som om du vet hele bakgrunnen for historien. Rart du går til personangrep når du ikke kjenner meg engang. Du fant vel din like i han jeg prata om tydeligvis. På seg selv kjenner man andre. Anonymkode: 15b1e...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2023 #366 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig, jeg mente bare at dersom de ønsker barn i en ung alder, før de har fått råd til en stor bolig, så er det et valg de har tatt. Kan ikke forvente at svigerfar finansierer valget slik at de får både i pose og sekk. Anonymkode: 8be72...663 Jo da, helt klart. Det er dyrt å ha barn, men enda dyrere å eie egen bolig hvis man ikke har råd til det. De har fått barn, men de kunne ha ventet med boligkjøp til de har økonomien til det. Eller kjøpt et sted de har råd til og da mener jeg uten at økonomien blir så trang at svigerdatter sikler etter svigerfars penger. Jeg vil forstå hvis svigerfar tok initiativ og sa ''dere får kjøpe dere en leilighet, jeg kan hjelpe dere med forskudd på arv med følgende beløp'', men når svigerfar ikke ser ut til å ha tatt initiativ å hjelpe dem med boligkjøp, må de vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 8. oktober 2023 #367 Del Skrevet 8. oktober 2023 Du er urimelig, mener jeg. Det er svigerfars penger og han som velger. Det er helt opp til han om han vil gi penger til dere. Min svigermor og hennes mann er også "rike", men det har aldri falt meg inn å forvente at det skal dryppe penger på oss fra de. Og det skal også sies at svigermor er en ganske god og grei svigermor på andre måter, sett bort fra penger. Jeg kan forstå at dere føler at dere har det trangt økonomisk pga lån og gjeld. Vi har selv vært der, men selv da så forventet vi aldri å få penger fra svigermor og mannen hennes. Har svigerfar et godt forhold til deg og mannen din? Har dere jevnlig kontakt? Det spiller jo også en rolle i forhold til dette. Vi var like tidlig ute som dere med boliglån og barn. Vi hadde det trangt økonomisk, med 3 barn og, til og med. Vi bodde i en treromsleilighet. Barna delte soverom. Sånn var det i noen år (hvor vi måtte snu på hver krone for å få det til å gå rundt), til vi fikk bedre råd og kunne flytte til en litt større leilighet. Likevel så fikk vi ingen penger fra svigermor og mannen hennes. Det er jo noe om å klare seg selv og stå på egne ben, spesielt når man velger å flytte ut og får barn. Ja, det er tøft, men jeg mener at man ikke skal forvente noe som helst fra sine "rike" slektninger. Det blir i mine øyne feil, uansett hvordan man vrir og vender på det. Tilbyr de seg å hjelpe, så blir det noe annet. Vi fikk ingen økonomisk hjelp fra mine foreldre heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #368 Del Skrevet 8. oktober 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Slutt å snu det mot meg og lat som at du er "uskyldig" i svara dine. Du svarer på en nedlatende tone. "Svigerdatter" osv. Og skriver som om du vet hele bakgrunnen for historien. Rart du går til personangrep når du ikke kjenner meg engang. Du fant vel din like i han jeg prata om tydeligvis. På seg selv kjenner man andre. Anonymkode: 15b1e...508 Det var du som brukte hermetegn da du skrev om «svigerfar». Anonymkode: 8be72...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #369 Del Skrevet 8. oktober 2023 Drizzt skrev (8 minutter siden): Jo da, helt klart. Det er dyrt å ha barn, men enda dyrere å eie egen bolig hvis man ikke har råd til det. De har fått barn, men de kunne ha ventet med boligkjøp til de har økonomien til det. Eller kjøpt et sted de har råd til og da mener jeg uten at økonomien blir så trang at svigerdatter sikler etter svigerfars penger. Jeg vil forstå hvis svigerfar tok initiativ og sa ''dere får kjøpe dere en leilighet, jeg kan hjelpe dere med forskudd på arv med følgende beløp'', men når svigerfar ikke ser ut til å ha tatt initiativ å hjelpe dem med boligkjøp, må de vente. Vente med å kjøpe leilighet? Hva skulle det vært godt for? Ikke særlig økonomisk smart å betale leie til andre i mange år. Ville heller ikke fått oppfylt husdrømmen raskere ved å leie i årevis til. Økonomien hadde også vært trang selv om vi leide. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #370 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner at du bor på en planet hvor oppdragelse mangler. 👍 så lenge de skal slite i 50 år først, så får de et "godt liv". Folk som har barn og tjener 5 mill i året, men ikke gir noe, de er ufyselige. Anonymkode: 15b1e...508 TS og ektemannen er begge unge, de har begge høyere utdanning og fulltidsjobber. De har barn og bolig og er friske. Hva er det som er så blodig tøft og grusomt med denne situasjonen? Anonymkode: 955d4...f35 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #371 Del Skrevet 8. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Vente med å kjøpe leilighet? Hva skulle det vært godt for? Ikke særlig økonomisk smart å betale leie til andre i mange år. Ville heller ikke fått oppfylt husdrømmen raskere ved å leie i årevis til. Økonomien hadde også vært trang selv om vi leide. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Ingen sier at dere ikke skal få barn eller kjøpe leilighet i 20-årene. Bare at du ikke kan forvente å få dette finansiert av svigerfar. Dette er valg du og samboeren din er voksne nok til å ta selv og da må dere også betale for det selv. Anonymkode: 8be72...663 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2023 #372 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vente med å kjøpe leilighet? Hva skulle det vært godt for? Ikke særlig økonomisk smart å betale leie til andre i mange år. Ville heller ikke fått oppfylt husdrømmen raskere ved å leie i årevis til. Økonomien hadde også vært trang selv om vi leide. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Ja, vente med å kjøpe fram til man har økonomi til det. Er det særlig økonomisk smart å vente på svigerfar fordi dere har lånt over evne og har veldig dårlig økonomi nå? Dere kan fint leie mye billigere enn å eie litt utenfor pressområdene. Med god planlegging og økt inntekt kan dere også spare raskere til å ha råd til egen bolig uten at det ødelegger økonomien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #373 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var du som brukte hermetegn da du skrev om «svigerfar». Anonymkode: 8be72...663 《Ekkel» fordi han ikke ville gi penger til en «svigerdatter» som nå er en sur og bitter eks? Høres ut som en fornuftig mann… DINE ORD. Personangrep. Anonymkode: 15b1e...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 18. oktober 2023 #374 Del Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 7.10.2023 den 19.15): Det er ikke vanskelig å få gjestelisten mindre, man inviterer bare nærmeste venner og nærmeste familie. Er det giftermålet som er viktigst, eller bryllupet? Anonymkode: 41b32...dfb Blir fort 100+ gjester med nærmeste familie og venner til 2 mennesker. Har man flere søsken som alle har langvarige partnere og flere barn, så er det fort rundt 30 stk bare der. Så har man kanskje skilte foreldre og steforeldre med barn og barnebarn også. Så er det jo ofte 4 sett med besteforeldre. Tanter/onkler og fettere/kusiner regnes som regel som nær familie. Hvor mange nære venner man har er jo individuelt - noen har bare et par venner man anser som nære, imens andre har en stor kameratgjeng som man har gått igjennom barndom, ungdom og starten på voksenlivet sammen med. Vår første gjesteliste var på 250 stk, uten noen flere enn nevnt over (og alle mine besteforeldre er døde - mannen derimot hadde oldeforeldre i livet). Vi måtte kutte ut nesten alle søskenbarn, noen onkler/tanter og mange nære venner som vi gjerne ville hatt til stede for å dele en av de viktigste dagene i livene våre. Det var da et tåpelig spørsmål. Giftemålet er åpenbart viktigst, men det betyr ikke at ikke bryllupet er viktig. Mye i livet som er viktig selv om det ikke er det viktigste ... Bryllupet er en dag man som regel husker på og mimrer om resten av livet, forteller barnebarna om, og det er ofte bryllupsbildene som fremdeles blir sett på etter ens død. For noen virker det kanskje som sløsing å bruke flere hundre tusen på én kveld, men slik jeg ser det, bruker man det ikke kun på den ene kvelden - man bruker det på en helt spesiell opplevelse, som man kan glede seg over hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #375 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 22.29): Jeg synes det er litt rart. Er jeg helt urimelig? Vi er en ung familie i 20-årene med et lite barn. Vi har masse studie- og boliglån og har det veldig trangt økonomisk tross full jobb og bra utdanning. Har selvfølgelig ikke luftet tankene mine til mannen min. Men hva tenker dere? Anonymkode: 9b8a2...585 Faren min er rik. Søsteren min er god for 50 mill+. Jeg har en vanlig jobb, tjener 600k i året, har toppet boliglån, har pusset opp rønna vi kjøpte for noen år siden og har tre barn som jeg forsørger sammen med mannen min. Vi har ikke fått noe av de rike i vår familie, derimot har vi blitt hjulpet av min mann sin familie som er helt vanlige folk. Anonymkode: cf84e...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #376 Del Skrevet 19. oktober 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Faren min er rik. Søsteren min er god for 50 mill+. Jeg har en vanlig jobb, tjener 600k i året, har toppet boliglån, har pusset opp rønna vi kjøpte for noen år siden og har tre barn som jeg forsørger sammen med mannen min. Vi har ikke fått noe av de rike i vår familie, derimot har vi blitt hjulpet av min mann sin familie som er helt vanlige folk. Anonymkode: cf84e...2cb Hvorfor skulle søsteren din «hjelpe» deg? Du er voksen og har en normal lønn. Jeg hadde blitt forbannet hvis mine søsken behandlet meg som en tigger når jeg klarte meg fint selv. Foreldre er det mer naturlig å få hjelp av (selv om man ikke kan forvente noe før de dør). Men ikke søsken. 50m i dag er bare nok til en fin enebolig og en hytte hvis hun bor i Oslo. Anonymkode: 8be72...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå