AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #21 Del Skrevet 3. oktober 2023 Det er flaut å forvente at han deler penger med deg. Anonymkode: 8a58e...ac2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #22 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså.. Jeg er delt. På en side så tenker jeg at man ikke kan forvente at foreldre skal gi barn penger, bare fordi de er "velstående". Samtidig så er det jo rart at det ikke drypper litt på familien sin om man sitter så godt i det. Spesielt når de er unge og i etableringsfasen... det burde jo være fint å hjelpe til, økonomisk på en eller annen måte.. Her er vi i samme situasjon, vi spinker og må snu hver krone. Svigermor snakker (skryter) stadig om at hun byttet stekeovnen sin, kun fordi den gamle ikke matchet den nye kjøkkeninnredning. De sitter godt i det.. Anonymkode: c3e90...580 Ja, det er det jeg også synes er litt merkelig. Det er skikkelig, skikkelig dritt å være i etableringsfasen i 2023. Hadde vi fått litt kapital nå, ville det vært ekstremt nyttig for oss egentlig resten av livet. Kanskje vi har godt betalte lederjobber selv når vi er 45+, men det er jo nå vi sliter økonomisk. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #23 Del Skrevet 3. oktober 2023 Hvorfor skulle det dryppe på dere? Det kommer sikkert litt arv en gang i fremtiden, men mens man lever må jo folk få disponere pengene sine selv. Anonymkode: 28de5...1d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #24 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er det jeg også synes er litt merkelig. Det er skikkelig, skikkelig dritt å være i etableringsfasen i 2023. Hadde vi fått litt kapital nå, ville det vært ekstremt nyttig for oss egentlig resten av livet. Kanskje vi har godt betalte lederjobber selv når vi er 45+, men det er jo nå vi sliter økonomisk. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Jeg spør igjen: hva ville vært bra nok for deg? Anonymkode: b10b0...9e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #25 Del Skrevet 3. oktober 2023 Rike som har jobbet for pengene er lykkeligere enn rike som har arvet alt. Antar det samme gjelder de som har jobbet seg ut av fattigdom for egen maskin versus de som ble reddet ut. De førstnevnte føler seg sterkere og er mer robuste for fremtidige problemer mens de sistnevnte behøvde ikke å endre eventuelle uvaner som gjør at de fort havner på glattisen på nytt. Kanskje svigerfar praktiserer tough love/tøff kjærlighet for å herde dere. Anonymkode: 9887d...1de 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #26 Del Skrevet 3. oktober 2023 Forventer du det samme fra dine foreldre? Anonymkode: 6f076...767 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #27 Del Skrevet 3. oktober 2023 Jeg tenker at man har forsørget barna i mange år, og at de flyttet hjemmefra med kunnskaper for å klare seg selv. Være voksne med ansvaret for eget liv. At barna ser på foreldres økonomisk ståsted og har forventninger å få noe pga det syns jeg er ganske usmakelig. Vi begynte også på 0, har opparbeidet oss alt selv. Jeg syns det er helt logisk at man kjøper brukt når man ikke har råd til nytt, bo trangt og at ferie er luksus når man nettopp har kjøpt første bolig. Ts, du burde absolutt frigjøre deg fra tanken at det skal dryppe noe til dere stadig vekk. Dere er unge og med mindre dere sulter er det ikke behov for det. Anonymkode: f31a7...008 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #28 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at man har forsørget barna i mange år, og at de flyttet hjemmefra med kunnskaper for å klare seg selv. Være voksne med ansvaret for eget liv. At barna ser på foreldres økonomisk ståsted og har forventninger å få noe pga det syns jeg er ganske usmakelig. Vi begynte også på 0, har opparbeidet oss alt selv. Jeg syns det er helt logisk at man kjøper brukt når man ikke har råd til nytt, bo trangt og at ferie er luksus når man nettopp har kjøpt første bolig. Ts, du burde absolutt frigjøre deg fra tanken at det skal dryppe noe til dere stadig vekk. Dere er unge og med mindre dere sulter er det ikke behov for det. Anonymkode: f31a7...008 Er så dritt lei av denne argumentasjonen mot oss unge!! Mange av dere eldre har så lite bakkekontakt at det er helt sykt. Det er beintøft å være i etableringsfasen akkurat nå. Det handler ikke om å ville «leve i luksus» eller dra på flotte ferier. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #29 Del Skrevet 3. oktober 2023 Hva har du med din svigerfars inntekt å gjøre? Anonymkode: 52f55...aa2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #30 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er så dritt lei av denne argumentasjonen mot oss unge!! Mange av dere eldre har så lite bakkekontakt at det er helt sykt. Det er beintøft å være i etableringsfasen akkurat nå. Det handler ikke om å ville «leve i luksus» eller dra på flotte ferier. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Det har vært tøft for alle i etablerfasen gjennom alle år. Gå til din mor eller far og spør om å få penger av de. Anonymkode: 52f55...aa2 21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #31 Del Skrevet 3. oktober 2023 Gjerrig. Jeg hadde fått mer glede av å dele pengene mine mens jeg var i live enn å etterlate en stor arv når jeg var død. Det ville vært naturlig å hjelpe mine barn med penger hvis jeg var velstående Anonymkode: fffe8...328 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #32 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er så dritt lei av denne argumentasjonen mot oss unge!! Mange av dere eldre har så lite bakkekontakt at det er helt sykt. Det er beintøft å være i etableringsfasen akkurat nå. Det handler ikke om å ville «leve i luksus» eller dra på flotte ferier. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Det er tøft å etablere seg. Tøft å kjøpe hus. Tøft å få barn. Det er ingen menneskerett eller plikt. Hvorfor hjelper ikke foreldrene dine dere? Anonymkode: b10b0...9e7 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #33 Del Skrevet 3. oktober 2023 Tjen dine egne penger, og ikke forvent at andre skal bruke sine penger på deg. Anonymkode: a4a04...cbc 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #34 Del Skrevet 3. oktober 2023 katties skrev (13 minutter siden): Mulig han er rik, men gjerrig. Er mange millionærer som ikke donerer til noen form for veldedighet. Man skal altså ikke forvente noe av han (man har jo ikke krav på noe), men selvfølgelig sier handlingene til en person noe om personen. Har du virkelig oversikt over hva alle millionærer/milliardærer bruker pengene sine på? Og oversikt over alle veldedige formål og donasjoner de mottar? Du vet kanskje ikke at det også er relativt vanlig å donere anonymt eller å be om at navnet ikke offentliggjøres ved større donasjoner? Anonymkode: 41b32...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #35 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er det jeg også synes er litt merkelig. Det er skikkelig, skikkelig dritt å være i etableringsfasen i 2023. Hadde vi fått litt kapital nå, ville det vært ekstremt nyttig for oss egentlig resten av livet. Kanskje vi har godt betalte lederjobber selv når vi er 45+, men det er jo nå vi sliter økonomisk. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 At sønnen hans kanskje burde få litt penger er nå en ting, men synes ikke du kan forvente få noe. Anonymkode: 6d0d7...f29 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #36 Del Skrevet 3. oktober 2023 Jeg fikk penger av mine foreldre da vi var i 20 årene. Spurte aldri om hjelp, men de ønsket det selv, og jeg er veldig takknemlig for det. Nå er de gamle og er avhengig av praktisk hjelp fra oss. Har også en sønn som nå er i 20 årene. Han spør heller aldri om penger, og er i full jobb, men jeg synes det er koselig å kan gi han litt nå som jeg har god råd. Synes det er så rart at foreldre liksom skal lære barna sine en lekse ved å ikke hjelpe dem økonomisk om man kan det. Vi ble verken mindre arbeidsomme eller luksusdyr av hjelpen vi fikk. Anonymkode: 4fad0...4e6 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #37 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er tøft å etablere seg. Tøft å kjøpe hus. Tøft å få barn. Det er ingen menneskerett eller plikt. Hvorfor hjelper ikke foreldrene dine dere? Anonymkode: b10b0...9e7 De har faktisk hjulpet oss med egenkapital slik at vi såvidt kom oss inn på boligmarkedet i en liten leilighet. Selv om de har mye mindre å rutte med. Det har vært veldig, veldig hjelpsomt for oss! Jeg er ekstremt takknemlig for det. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #38 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har faktisk hjulpet oss med egenkapital slik at vi såvidt kom oss inn på boligmarkedet i en liten leilighet. Selv om de har mye mindre å rutte med. Det har vært veldig, veldig hjelpsomt for oss! Jeg er ekstremt takknemlig for det. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Så bra da. Da har dere fått hjelp. Hva mer ønsker du av penger? Du svarer ikke på dette bevisst. Hva skulle dryppet over på deg? Anonymkode: b10b0...9e7 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #39 Del Skrevet 3. oktober 2023 Jeg vet ikke hvordan han tenker, men jeg syns det er rart han ikke hjelper dere litt. Mine svigerforeldre er ikke rike, men vi har fått bil (en eldre modell) og vi fikk 200 000 i egenkapital til bolig når vi kjøpte. Vi får og større beløp innimellom, 5000-10.000 til runde dager. Jeg vet i alle fall at jeg skal hjelpe barna mine, så mye jeg bare kan, når de skal etablere seg. Jeg sparer til alle mine, og gleder meg til å kunne hjelpe dem litt med å kjøpe bolig. Tenk så gøy å kunne fortelle dem at vi har spart egenkapital dem, fra de var bittesmå! Anonymkode: 1af2b...f91 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 3. oktober 2023 #40 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg forventer ingenting, men er litt undrende til at han ikke tilbyr. Derfor lufter jeg dette anonymt på internett. Ville aldri uttrykt forventningen andre steder enn her.😂 Jeg tipper han har en inntekt på 5 millioner i året. Ts Anonymkode: 9b8a2...585 Hvis svigerfar har en inntekt på 5 millioner i året, og dere er unge i etableringsfasen med problemer, så skjønner jeg at det går an å stille spørsmål om hvorfor det ikke drypper noe på dere. Tror ikke dere forventer mye, men litt liksom. Et lite bidrag eller en hjelpende hånd her og der. For har man 420 000,- i måneden i bruttolønn og sikkert en velstående formue så gjør det ingenting om noen få tusenlapper forsvinner ut til nær familie her og der. Det går iallfall an å være ekstra raus under bursdag, jul o.l. Utover det kan man heller ikke forvente noe. Man kan ikke forlange raushet, og rausheten må skje på hans premisser. Har han ikke dette i seg så er det gjerrig, men det er fint lite dere kan gjøre med det. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå