Gå til innhold

Eggløsning og spiseforstyrrelse.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og samboer ønsker barn. Jeg har siden sommer ifjor hatt anoreksi, som har gjort at jeg har gått over 1 år uten mens og eggløsning. Endelig er kroppen på bane igjen og jeg har ventet lenge på eggløsning for prøving. Jeg tok en eggløsningstest på fredag som kom ut veldig positiv! Samme Lør, Søn, Man og idag Tirsdag. Vi har hatt samleie alle dager. Så jeg lurer på hvor lenge viser man positiv eggløsning? Og når man har økt LH over 4 dager, når er det sannsynelig at eggløsningen har vært? :-)

Anonymkode: be021...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En eggløsning test vil vise deg at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. Så det kan være at kroppen din prøver men ikke får det til. Har du pcos el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

En eggløsning test vil vise deg at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje. Så det kan være at kroppen din prøver men ikke får det til. Har du pcos el?

Ikke pcos. Okei, takk for svar. Da vet jeg ikke sikkert om det faktisk har skjedd en eggløsning med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være falsk positiv - husk også at eggløsningstester kun er positiv hvis streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken hvis du bruker strips.

Anonymkode: 7a070...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være falsk positiv - husk også at eggløsningstester kun er positiv hvis streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken hvis du bruker strips.

Anonymkode: 7a070...213

De har vært 110% positive. T streken har vært veldig mye sterkere enn kontrollstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei! Jeg og samboer ønsker barn. Jeg har siden sommer ifjor hatt anoreksi, som har gjort at jeg har gått over 1 år uten mens og eggløsning. Endelig er kroppen på bane igjen og jeg har ventet lenge på eggløsning for prøving. Jeg tok en eggløsningstest på fredag som kom ut veldig positiv! Samme Lør, Søn, Man og idag Tirsdag. Vi har hatt samleie alle dager. Så jeg lurer på hvor lenge viser man positiv eggløsning? Og når man har økt LH over 4 dager, når er det sannsynelig at eggløsningen har vært? 🙂

Du har aktiv anoreksi og prøver å få barn?

Anonymkode: cf37b...c85

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har hatt positiv test så mange dager er du gjerne alt gravid. De reagerer på graviditet også. Ta en graviditetstest og oppdater tråden!

Anonymkode: 9ef01...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har aktiv anoreksi og prøver å få barn?

Nei. Hvis du leser så er kroppen på bane igjen og jeg er normalvektig. Fikk hjelp (går enda i hjelp) og vekten er tilbake til normalt, sammen med spising/næring. Gjerne svar på det jeg spør om 👍🏻

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har hatt positiv test så mange dager er du gjerne alt gravid. De reagerer på graviditet også. Ta en graviditetstest og oppdater tråden!

Tok en graviditetstest for omtrent 1,5 uke siden som kom negativ - har nok ikke hatt egløsning siden😅 men kan ta en imorgen tidlig for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svak positiv strek på graviditetstest! Nå på kveldsurin hvor jeg tisset for typ 1t siden. Kan den være falsk?

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svak positiv strek på graviditetstest! Nå på kveldsurin hvor jeg tisset for typ 1t siden. Kan den være falsk?

Den er nok ikke falsk🤭 Det er nok derfor du har testet positivt så mange dager. Gratulerer så mye! Bare tiss på ny og prøv igjen om du har flere tester og er usikker. Jeg vil tro du slår ut på all urin, når eggløsningtesten slo ut.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den er nok ikke falsk🤭 Det er nok derfor du har testet positivt så mange dager. Gratulerer så mye! Bare tiss på ny og prøv igjen om du har flere tester og er usikker. Jeg vil tro du slår ut på all urin, når eggløsningtesten slo ut.

Åh så spennende! Jeg tar ny test på morgenurin imorgen 🫶🏼 tusen takk!!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Hvis du leser så er kroppen på bane igjen og jeg er normalvektig. Fikk hjelp (går enda i hjelp) og vekten er tilbake til normalt, sammen med spising/næring. Gjerne svar på det jeg spør om 👍🏻

At kroppen er i bane er ikke ensbetydende med frisk og det var ingenting i hi som klart skrek frisk. Derfor spurte jeg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mye råd å gi, men vil bare si gratulerer. Ikke bare fordi dere har bestemt dere å bli 3, eller at det går den rette veien med eggløsning, men at du har klart å stå i det å bli bedre fra en spiseforstyrrelse. Det å stå i den beintøffe behandlingen og attpåtil komme ut av det med mål som du ønsker står det stor kudos til. Gratulerer 😊

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rullgardinen skrev (8 timer siden):

Har ikke så mye råd å gi, men vil bare si gratulerer. Ikke bare fordi dere har bestemt dere å bli 3, eller at det går den rette veien med eggløsning, men at du har klart å stå i det å bli bedre fra en spiseforstyrrelse. Det å stå i den beintøffe behandlingen og attpåtil komme ut av det med mål som du ønsker står det stor kudos til. Gratulerer 😊

Åh det var veldig fine ord! Tusen , tusen takk. Vært veldig tøft og føler man aldri bli helt kvitt en spiseforstyrrelse, men har alle midler rundt meg for å håndtere den så godt jeg kan og gi kroppen det den trenger - veldig tøff behandling men jeg har klart det 😊 helt klart at barn har vært en stor motivasjon for å klare dette. Igjen, takk for fine ord ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofakona skrev (1 time siden):

Har du fått tatt ny test?:)

Litt sterkere strek idag 🥳 så da krysser jeg fingrene for at denne sitter 🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

At kroppen er i bane er ikke ensbetydende med frisk og det var ingenting i hi som klart skrek frisk. Derfor spurte jeg.

En spiseforstyrrelse blir man ikke nødvendigvis 100% kvitt - tankene er alltid der - er hvordan man håndterer dem som har noe å si. Det er jo mer en psykisk sykdom enn noe annet. Barn har vært en stor motivasjon 😊 men jeg spiser og har et sunt forhold til mat per idag, og ikke "aktiv" anoreksi som du kalte det nå 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Når det blir synlig strek på graviditetstesten innen fristen, så er du gravid 😊

Og angående spiseforstyrrelsen, så vil jeg bare si at en kan bli helt frisk. Men det er vanlig at det tar tid før tanker og følelser henger helt med. Jeg var også tilbake på banen når det gjaldt det fysiske en stund før jeg var helt kvitt problemene mentalt, men jeg fikk ikke noen tilbakefall. Det er over ti år siden nå, jeg har to barn og har et godt forhold til både kropp og mat. Svangerskap og endringene i kroppen kan være triggende for noen. Men for meg var det motsatt, det aller siste som var igjen av komplekser forsvant da kroppen bar fram liv. Det høres litt ut som en klisje, men jeg kjenner til flere som tidligere har hatt alvorlige spiseforstyrrelser, som har hatt et bedre forhold til kroppen etter at de fikk barn. Og noen som opplevde det motsatte, så en skal jo være oppmerksom.

Beklager, det var mye du ikke spurte om. Jeg ville bare si at det ofte går veldig fint. Og godt jobba! ❤️

Anonymkode: ae5f5...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt sterkere strek idag 🥳 så da krysser jeg fingrene for at denne sitter 🤞🏻

Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...