Gå til innhold

Verdens beste OG lasagne OG mer til . . . . .


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen som har oppskriften på den ?

JA, og sjokolademousse-kake..! (er litt kravstor i dag.....)

Og om noen har en oppskrift / fremgangsmåte på å lage lasagne fra bunn av ? Med den originale italienske lasagne-oste-sausen....

(vi pleier stort sett å ha basispakka fra Knorr og den er helt kurant, men skulle gjerne prøvd en "ordentlig en" også...)

Takk og takk . . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Lasanje:

du trenger :

-1 box hermetiske tomater

-1 løk

-kjøttdeig 500g

-ca 50g smør/magarin

-3-4ss hvetemel

-revet ost

-pasta plater

-2 fedd hvitløk

Krydder jeg bruker i kjøttdeigen er (krydder er jo smak og behag så hva du vil bruke er opptil deg) :

-1 ss grillkrydder

-2 ts salt

-1 ts pepper

-hvitløks pulver

-2 ss basilikum

-2 ss organo

-1ss timian

-1 ts cilli pulver

dette til setter jeg etter kjøttdeigen er brunet og sammen med dette til sette jeg løken som jeg har hakket opp

lar det frese et par minutter før jeg tilsetter de hermetiske tomatene (om du har kjøpt hele tomater som er hærmetisk så klipp dem opp i boxen før du har dem i kjøttdeigen) la dette koke til sausen er ferdig

ostesaus:

lag en tykk hvit saus ha i presset hvitløk eller hvitløks pulver etter hva du liker smak til med salt og pepper....ha i revet ost til sausen er som tynn seig grøt.....

(vet det høres ut som masse krydder hær men det vil ikke smake slik pga ostesausen vil nøytralisere mye av krydderet.....)

la lasjanjen stå i ovnen ved 200 grader i ca 3 kvater

skal se om jeg finner oppskriften min på hverdens beste,og kommer tilbake med den hvist jeg finner den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den beste lasagnen, synes vi, er den du legger et lag med cottae cheese udner osten, det blir så saftig.

eller så blir det enda bedre med hjemmelaget pastaplater og kjøttsaus som har putret i 4 timer. Lasagen, sjanpignong og spinat. Men smaken er som baken så du kan liksom bruke alt. Husk bare en tomat basert saus og en hvit saus, pastaplater og cottagechees.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke har fått oppskrift på Verdens beste.....her kommer en.

200 gr. margarin

200 gr. sukker røres hvitt og porøst

8 eggeplommer - en av gangen

6sps. melk

200 gr. hvetemel

2 ts. bakepulver

Kle langpannen med bakepapir og bre deigen utover.

Marengs

8 eggehviter

400 gr. sukker

pisk hvitene stiv, ha i sukker litt etter litt mens du rører hele tiden, rør til den er så stiv at du kan skjære i den.

Bre dette utover kaken og dryss på 200 gr. hakkede mandler

Stekes ca. 45 min ved 160 gr.

Fyll

2,5 dl. fløte piskes og blandes med en pk. vaniljekrem ( jeg pleier å bruke den ferdige vaniljekremen)

del kaken i to og ha kremen imellom.

Lykke til :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...