Gå til innhold

Pride and Prejudice

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men de har jo P&P(BBC-serien) på Platekompaniet til 99,-!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror nok filmen hadde vært bedre for min del om Lizzy hadde vært spilt av en annen enn Keira Knightly, liker overhode ikke henne. (Hun har to ansiktutrykk og trør hun er veldig søt...)

Bilde og fotograferingsmessig var filmen fantastisk, men mye av hadlingen var kuttet vekk og nyansene kom dårlig frem i forholdt til boken. Anbefaler ALLE å se BBC sin serie, den er fantastisk!! Mer dramatisk og med et bredere persongalleri slik at alle konflikter og vanskeligheter kommer frem. Dessuten blir tidsperspektivet for kort i filmen. 1-2-3 så var de sammen, ikke så lett egentlig nei!

Helt enig. Keira Knightly er en lettvekter i forhold til denne rollen. Likte filmen godt, men den kan ikke måle seg med BBC-serien.

En liten detalj som kom tydeligere fram i filmen er statusforskjellene på Bennets og "de fine", i serien ser de nesten jevnbyrdige ut i bolig og klær og sånt. Her var de mer "bondske" og av en annen klasse, som de er ment å være

Skrevet
Men de har jo P&P(BBC-serien) på Platekompaniet til 99,-!!

Men den er utsolgt - og da hjelper det ikke at den er billig...

Skrevet
Men den er utsolgt - og da hjelper det ikke at den er billig...

De hadde haugevis av den DVD'en på Oslo City for tre dager siden, men du bor kanskje ikke i Oslo... jo, den står som utsolgt på platekompaniet.no... hmm...rart.

Skrevet (endret)

Den var ikke så billig da jeg kjøpte min for eh, 3 år siden.

Hvis den er å oppdrive tror jeg jammen jeg skal kjøpe noen og gi bort! Jeg bor jo i byen og har anledning til å sjekke noen filialer.

Endret av Lizzie
Gjest King James II
Skrevet

Vel jeg vil eller anbefale at dere leser boken for den er mye bedre en både filmen og mini serien som gikk på BBC..Selv om filmen er bra men Mini serien på BBC er bedre men når man har lest boken blir både filmen og mini serien dårlig.

det mener nå jeg

Skrevet

jeg skal se filmen i dag, gleder meg :hoppe:

Men Colin Firth vil nok alltid være mr. Darcy for meg. Sukk... Spørs om jeg ikke må gå til innkjøp av den serien...

Har lest boka også :)

Skrevet
Vel jeg vil eller anbefale at dere leser boken for den er mye bedre en både filmen og mini serien som gikk på BBC..Selv om filmen er bra men Mini serien på BBC er bedre men når man har lest boken blir både filmen og mini serien dårlig.

det mener nå jeg

Har lest boken mange ganger jeg, men alt til sin tid. Jeg syns ikke at serien er dårlig selvom jeg har lest boken. Den er annerledes - og et annet medium.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet (endret)

Jeg synes filmen var herlig. Likevel var det noe som ikke stemte helt hundre prosent - foreksempel det som noen nevner over her, nemlig at familen ikke stod frem som mer typisk bonde-aktige. De virket "rikere". Liker Keira godt, men hun er litt for "spinkel for rollen synes jeg.

Men det er en film jeg er glad for at jeg gikk og så.

Endret av ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg synes filmen var herlig. Likevel var det noe som ikke stemte helt hundre prosent - foreksempel det som noen nevner over her, nemlig at familen ikke stod frem som mer typisk bonde-aktige. De virket "rikere". Liker Keira godt, men hun er litt for "spinkel for rollen synes jeg.

Men det er en film jeg er glad for at jeg gikk og så.

Hvorfor skulle de fremstå som mer bondeaktige? De er da ikke bønder. Både benettfamilien og Darcy tilhører samme klasse, selv formuene er helt forskjellige.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

SEr nå at hun over synes omvendt av meg :) Likevel synes jeg ikke de fremstod slik jeg hadde forestillt meg det etter boken...

Skrevet

De har serien både på Play og DVDStrax dersom noen sliter med abstinenser.

Det går fremdeles an å kjøpe serien på Platekompaniet, så jeg antar de sender den ut så snart de har fått inn nytt lager. Dumt at det ikke står noe om hvor lang tid det tar før de får inn nye utgaver.

Skrevet (endret)
£12,82 syns jeg var helt greit. Jeg har så enormt god erfaring med Amazon både når det gjelder levering og service at det skal mye til å få meg bort derfra. At de har den for £14,99 på play er vel da heller ikke noe kronargument...

Vi kan enes om at det kan lønne seg å sjekke begge?

Forskjellen mellom Amazon og Play er at du betaler ikke frakt med Play. Jeg har brukt Amazon like mye som Play (handler MYE), og min konklusjon; Play er definitivt best. Men når prisen er bedre iberegnet frakt hos Amazon, kan det hende jeg kjøper der, hvis jeg bare skal ha en vare. Hvis jeg kjøper flere varer kjøper jeg alltid hos Play fordi Play sender forsendingene hver for seg, mens Amazon sender alt i ett, og da kan det bli blant annet dyrere i tollen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Forskjellen mellom Amazon og Play er at du betaler ikke frakt med Play. Jeg har brukt Amazon like mye som Play (handler MYE), og min konklusjon; Play er definitivt best. Men når prisen er bedre iberegnet frakt hos Amazon, kan det hende jeg kjøper der, hvis jeg bare skal ha en vare. Hvis jeg kjøper flere varer kjøper jeg alltid hos Play fordi Play sender forsendingene hver for seg, mens Amazon sender alt i ett, og da kan det bli blant annet dyrere i tollen.

Så hvis man bestiller si 5 dvd'er på play, så blir de sendt hver for seg? I såfall kan jeg begynne å bestille litt flere filmer av gangen...

Skrevet
Så hvis man bestiller si 5 dvd'er på play, så blir de sendt hver for seg? I såfall kan jeg begynne å bestille litt flere filmer av gangen...

Ja, det gjør de. ;)

Skrevet

Det er et godt argument.

Det er fint å ha flere steder å velge mellom. Da kan man til enhver tid velge det billigste!

(12,82 var for øvrig inkludert porto det også.)

Skrevet
(12,82 var for øvrig inkludert porto det også.)

Jeg vet, så i dette tilfellet hadde jeg nok valgt Amazon.co.uk. ;)

Skrevet

Satt å så på Stolthet og Fordom på dvd en kveld etter jeg kom hjem fra seinvakt på jobben. Greide ikke å slutte å se den, så jeg la meg 04.15 på natta :ler:

Lånte den bort til kollega. Hun hadde også begynt noe seint. Hun la seg klokka tre.

Så ser man den, så ikke begynn for seint :) det blir som ei god bok, du greier ikke å legge den fra deg.

Skrevet

Som sagt så likte jeg filmen kjempegodt. Men nå har jeg kjøpt inn serien også, og skal kose meg med den en natt jeg har tid.

Men uansett så syns jeg at filmen Sense and Sensibility med bla. Emma Thompsons er hakket bedre. (men det kan jo ha noe med skuespillerene å gjøre også)

Skrevet

Så ferdig siste episode av P&P igår! Hva skal jeg gjøre nå!! det skulle vært maaaaaaaaange flere episoder! Ting gikk litt for kjapt synes jeg....men det var vel ikke så mye dating på den tida der..hehe.... det var vel mest et par flakkende blikk, en samtale med far og vips så var det giftermål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...