Gå til innhold

2-3 på Clearblue i uke 8

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant en Clearblue digitaltest under rydding og tok den for moro skyld, og fikk bare 2-3 og jeg er 8+3. Bør jeg kontakte lege? 

Har bare testet med strimmeltester tidligere.

Anonymkode: 152cd...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fant en Clearblue digitaltest under rydding og tok den for moro skyld, og fikk bare 2-3 og jeg er 8+3. Bør jeg kontakte lege? 

Har bare testet med strimmeltester tidligere.

Etter et visst nivå kan testene slå ut lavere på grunn av for høyt Hcg nivå i blodet, men jeg personlig hadde nok tatt en blodprøve bare for å sjekke at alt er som det skal, så slipper du tenke noe over det :) 

Anonymkode: 97859...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bør du. I uke 8/9 skal hcg-produksjonen være nærmest på sitt høyeste og det skal gi utslag på mer enn 2-3 ukers graviditet 

Anonymkode: d0b73...e47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Etter et visst nivå kan testene slå ut lavere på grunn av for høyt Hcg nivå i blodet, men jeg personlig hadde nok tatt en blodprøve bare for å sjekke at alt er som det skal, så slipper du tenke noe over det :) 

Takk,fikk litt håp fra deg også :) Skal ringe lege og be om blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bør du. Du skal ha fått 3+ når du passerte 6 uker

Anonymkode: 773ea...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk,fikk litt håp fra deg også :) Skal ringe lege og be om blodprøve.

Det er et vanlig fenomen :) The hook effect. Kan for eksempel holde at du vanner ut urinen din så får du kanskje 3+. 

Så ikke mist håpet selv om du får kommentarer på at det ikke er et bra tegn. Det er en grunn til at man ikke skal teste etter et visst punkt. Testene kan bli svakere og skremme. 

Men igjen man skal ikke ta det for gitt at det også kan være at noe ikke er som det skal, og derfor hadde jeg bare tatt en blodprøve å få det bekreftet :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen vits med blodprøve når du er så langt. Tidlig ultralyd gir svar, hcg er ikke så informativt mer i uke 8

Anonymkode: 86c3d...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen vits med blodprøve når du er så langt. Tidlig ultralyd gir svar, hcg er ikke så informativt mer i uke 8

Anonymkode: 86c3d...edf

Hcg blodprøve kan fremdeles gi godt innblikk i hva som skjer i uke 8.. Først etter uke 10 vil det stort sett kun vise eventuell nedgang mer enn hva en oppgang betyr. Men ja Tidlig UL vil gi gode svar når man er kommet så langt. Men det er altså fremdeles helt normalt og innenfor å sjekke hcg stigning også 

Anonymkode: 97c8f...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...