AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #1 Del Skrevet 3. oktober 2023 Jeg fant en Clearblue digitaltest under rydding og tok den for moro skyld, og fikk bare 2-3 og jeg er 8+3. Bør jeg kontakte lege? Har bare testet med strimmeltester tidligere. Anonymkode: 152cd...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #2 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fant en Clearblue digitaltest under rydding og tok den for moro skyld, og fikk bare 2-3 og jeg er 8+3. Bør jeg kontakte lege? Har bare testet med strimmeltester tidligere. Anonymkode: 152cd...e7b Etter et visst nivå kan testene slå ut lavere på grunn av for høyt Hcg nivå i blodet, men jeg personlig hadde nok tatt en blodprøve bare for å sjekke at alt er som det skal, så slipper du tenke noe over det Anonymkode: 97859...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #3 Del Skrevet 3. oktober 2023 Ja det bør du. I uke 8/9 skal hcg-produksjonen være nærmest på sitt høyeste og det skal gi utslag på mer enn 2-3 ukers graviditet Anonymkode: d0b73...e47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #4 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Etter et visst nivå kan testene slå ut lavere på grunn av for høyt Hcg nivå i blodet, men jeg personlig hadde nok tatt en blodprøve bare for å sjekke at alt er som det skal, så slipper du tenke noe over det Anonymkode: 97859...291 Takk,fikk litt håp fra deg også Skal ringe lege og be om blodprøve. Anonymkode: 152cd...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #5 Del Skrevet 3. oktober 2023 Ja det bør du. Du skal ha fått 3+ når du passerte 6 uker Anonymkode: 773ea...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #6 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk,fikk litt håp fra deg også Skal ringe lege og be om blodprøve. Anonymkode: 152cd...e7b Det er et vanlig fenomen The hook effect. Kan for eksempel holde at du vanner ut urinen din så får du kanskje 3+. Så ikke mist håpet selv om du får kommentarer på at det ikke er et bra tegn. Det er en grunn til at man ikke skal teste etter et visst punkt. Testene kan bli svakere og skremme. Men igjen man skal ikke ta det for gitt at det også kan være at noe ikke er som det skal, og derfor hadde jeg bare tatt en blodprøve å få det bekreftet Anonymkode: 97859...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #7 Del Skrevet 4. oktober 2023 Det er ingen vits med blodprøve når du er så langt. Tidlig ultralyd gir svar, hcg er ikke så informativt mer i uke 8 Anonymkode: 86c3d...edf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #8 Del Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen vits med blodprøve når du er så langt. Tidlig ultralyd gir svar, hcg er ikke så informativt mer i uke 8 Anonymkode: 86c3d...edf Hcg blodprøve kan fremdeles gi godt innblikk i hva som skjer i uke 8.. Først etter uke 10 vil det stort sett kun vise eventuell nedgang mer enn hva en oppgang betyr. Men ja Tidlig UL vil gi gode svar når man er kommet så langt. Men det er altså fremdeles helt normalt og innenfor å sjekke hcg stigning også Anonymkode: 97c8f...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå