mereo Skrevet 4. oktober 2023 #21 Del Skrevet 4. oktober 2023 Jeg synes ikke det er gøy å trene. Men jeg trener fordi jeg har godt av det fysisk og psykisk. 30 min 3 ganger i uka, går en tur inni mellom. Skulle jeg vente til jeg ble motivert til det hadde jeg gått ut på dato før motivasjonen kom, det er bare å gjøre det. Men som andre nevner så hjelper det på at man opplever mestring og progresjon. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. oktober 2023 #22 Del Skrevet 6. oktober 2023 exictence skrev (På 2.10.2023 den 14.55): Jeg trener ikke Takk for unyttig opplysning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6. oktober 2023 #23 Del Skrevet 6. oktober 2023 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Takk for unyttig opplysning. Ikke noe å takke for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 6. oktober 2023 #24 Del Skrevet 6. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 14.46): Hei. Jeg er en dame på 36 år som aldri har trent noe særlig. Kun turer i skog og mark noen ganger i måneden. Nå har jeg ikke gått tur på 1 år. Jeg har ikke motivasjon og er mildt deprimert. Jeg skjønner jo at jeg må få inn en rutine her. Alle trener vel? Kroppen min kommer til å bli syk om ikke. Men hvordan starte? Hvordan klare å holde på motivasjon? Hvordan bli gla i å trene? Jeg har prøvd mange ganger før når jeg var yngre men aldri klart å holdt på noe... Anonymkode: d733e...83b Jeg pleide å trene mye, deretter ble jeg deprimert, fikk en ryggskade og anoreks, iog trente ikke på en del år. Det var absolutt ikke morsomt å begynne igjen og å se hvor svak jeg var - teor ikke enganj jeg klarte å ta 5 knebøy på rad da. Jeg måtte ta fokus helt bort fra det, så jeg kunne ikke bruke youtube-videoer når jeg startet - bare bøker, da de fokuserte på teknikk, men ikke mengde vekt (kan begynne med noe så enkelt som VGS-pensumbok i gym). Meeeen: det finnes jo mange ulike treningsformer, og det er viktig å finne noe man liker. For å ikke miste motivasjonen trente jeg sakte i starten, eller over kortere tid - TI minutter med trening måtte jeg jo klare. Trente hjemme. Var mange repetisjoner i starten og fokus på teknikk. Begynte etter en tid med vekter også. Etter hvert ble depresjonen bedre - det var nok en del ting som spilte inn, men for noen hjelper trening veldig, da medisiner ikke er nok. Etter hvert ble det youtube-videoer og gruppetrening, og jeg trente regelmessig, hver andre dag i sikkert 7 år før jeg ble gravid. Måtte trene meg opp etter dét óg, som sugde minst like mye som første gang, men da hadde jeg et litt bedre utgangspunkt. Generelt synes jeg tening gjør veldig mye for helsa, hodet, kroppen, humøret mitt, og derfor fortsetter jeg. Det gjør meg glad å se hva kroppen kan få til. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #25 Del Skrevet 6. oktober 2023 Å trene er for meg EGENTID, avkobling, stressdempende, you name it. Jeg jogger/ løper 3 ganger i uken, og går turer ca 3 dager i uken. det har blitt min store lidenskap. Følelsen av å være svett og sliten etter en løpetur kan ikke beskrives, nesten som følelsen etter god sex🙈😉 start med gåturer hver dag.. Det gjør såå godt for hodet og kropp. Anonymkode: 471d0...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 6. oktober 2023 #26 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Finn en type trening du synes er gøy, er jo mange forskjellige måter å trene på Endret 6. oktober 2023 av Lurven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #27 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 14.46): Hei. Jeg er en dame på 36 år som aldri har trent noe særlig. Kun turer i skog og mark noen ganger i måneden. Nå har jeg ikke gått tur på 1 år. Jeg har ikke motivasjon og er mildt deprimert. Jeg skjønner jo at jeg må få inn en rutine her. Alle trener vel? Kroppen min kommer til å bli syk om ikke. Men hvordan starte? Hvordan klare å holde på motivasjon? Hvordan bli gla i å trene? Jeg har prøvd mange ganger før når jeg var yngre men aldri klart å holdt på noe... Anonymkode: d733e...83b jeg har heller aldri vært glad i å trene, men jeg har nå klart å finne glede i fysisk aktivitet noen ganger i livet. Ved en anledning greidde jeg å trene meg opp til å jogge en time i strekk ved å bruke et treningsprogram som var bygget over lesten "jogg 100 meter, gå 200 meter, jogg 100 meter" osv. Det hadde veldig lav terskel, og var motiverende. Jeg har også hatt stor glede av NTNUS tidseffektive og ukompliserte treningsprogram som heter CERG. En venninne som var for deprimert til å trene kom seg i gang ved å gå ut døra i det hun sto og gikk i, og så gikk hun rett frem i 15 minutter, før hun snudde og gikk hjem. Etterhvert ble hun motivert til å legge litt mer innsats i det. Babysteps er nøkkelen. Anonymkode: d1e66...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. oktober 2023 #28 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 15.46): Hei. Jeg er en dame på 36 år som aldri har trent noe særlig. Kun turer i skog og mark noen ganger i måneden. Nå har jeg ikke gått tur på 1 år. Jeg har ikke motivasjon og er mildt deprimert. Jeg skjønner jo at jeg må få inn en rutine her. Alle trener vel? Kroppen min kommer til å bli syk om ikke. Men hvordan starte? Hvordan klare å holde på motivasjon? Hvordan bli gla i å trene? Jeg har prøvd mange ganger før når jeg var yngre men aldri klart å holdt på noe... Anonymkode: d733e...83b Alle trener ikke. Jeg trener aldri, går til butikken gjennom en skog hver dag tur-retur. Bader med barna 2-3G i uken. Går mye på fjellet og andre steder, får på pogo jakt med barna m m. En trenger ikke trene om en er litt aktiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #29 Del Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 17.33): For å få endorfiner, godfølelsen, må du gjerne litt opp i puls, så da passer nok hardere trening bedre. For å motivere litt til tur, gjør noe annet samtidig. Gå med en venninne og skravle, eller hør på podcast eller lydbok. Anonymkode: b1f95...337 da jeg var deprimert, og ikke trente, skulle det ikke mer til enn en 15 minutters gåtur før jeg merket tydelig i kroppen at det skjedde noe med humøret, og det tolker jeg som endorfiner. Så jeg synes du skal være veldig forsiktig med å fastslå at det bare er hardere trening som har den effekten, for det er en utrolig demotiverende ting å si til dem som trenger å vite at de små skrittene kan gjøre stor forskjell. Anonymkode: d1e66...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #30 Del Skrevet 14. oktober 2023 For det første: Ikke tren hardt! Ihvertfall ikke planlegg å trene hardt i begynnelsen. Det kommer bare til å øke dørstokkmila. Du kan kun trene hardt hvis du midt i en rolig økt plutselig får veldig lyst til å spurte opp en bakke for eksempel. For det andre: Gjør det lystbetont: Hør på favorittmusikk, podkast, bare være ute når det er sol, ta med en venn. Omgås andre som har den livsstilen du vil ha. Det smitter veldig over tid. Anonymkode: c50b7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #31 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg trener ikke, men jeg går mye i hverdagen, jeg gjør mye. Men jeg har hatt perioder jeg har trent, og da må man tvinge seg de første gangene men så kommer man inn i det og kjenner faktisk på et behov og lyst til å trene etterhvert. Men så kommer jeg jo like lett ut av det igjen etter en ferie eller noe. Men poenget er at du ikke kan vente på at lysten kommer, du må bare gjøre. Hjemmetrening har hjulpet meg, dørstokkmila blir kortere. Man trenger ikke tenke på å pakke bagen og snøre joggeskoene og begynne å kjenne på om man egentlig har lyst, om man egentlig er litt slapp, har litt vondt i magen eller noe. Du kan bare binge Farmen eller Grenseløs kjærlighet eller noe, og smatidig deise ned på romaskinen eller tredemølla, så ble det kanskje i fem minutter en dag og femti en annen, det er ikke så farlig. Ikke gjør det til en stor greie som man må mentalt forberede seg til. Bare gjør det. Anonymkode: 9af69...feb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå