Gå til innhold

Eggløsningstest som aldri blir postiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, har noen av dere erfaring med eggløsningstest som aldri blir positive? Jeg tester meg hver dag til mensen kommer og ikke en dag blir den litt mørkere en gang. I starten av syklusen rett etter mensen er den mørkest(men ikke mørk nok til å få positiv) også blir den nesten usynlig utover i syklusen. Noen med samme erfaring? Kroppstemperaturen er også helt på bærtur.

Anonymkode: e5c13...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hei, har noen av dere erfaring med eggløsningstest som aldri blir positive? Jeg tester meg hver dag til mensen kommer og ikke en dag blir den litt mørkere en gang. I starten av syklusen rett etter mensen er den mørkest(men ikke mørk nok til å få positiv) også blir den nesten usynlig utover i syklusen. Noen med samme erfaring? Kroppstemperaturen er også helt på bærtur.

Hvor ofte kommer mensen? Er den regelmessig ? 

Anonymkode: ec812...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kommer hver måned med variasjon på 1-3 dager utenom de to siste syklusene. Da hadde jeg 7 dager for seint mensen også 3 dager for seint mensen, og aner ikke hva som skjedde de to syklusene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta progesteronblodprøve 7 dager før forventet menstruasjon. Det vil fortelle om du har hatt EL. 

Anonymkode: f76be...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legetime idag og skal spørre om å få ta noen prøver. Jeg har tidligere hatt en innvendig ultralyd og da kunne gynekologen se at det var en egg som var på vei til å slippes innen 1-2 dager, og ho anbefalte meg ikke å teste meg med eggløsningstester og heler se etter symptomer som slim osv. Jeg hadde noe jeg mistenker var kjemisk graviditet forrige syklus, kan det gi store komplikasjoner mtp syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (8 minutter siden):

Du temper? Kan du vise skjema?

Tempet denne syklus og starte på syklus dag 10. altså 4 dager etter siste mensen dag. 

IMG_7054.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange som aldri får utslag på EL tester, men som likevel har regelmessig eggløsning og oppnår graviditet. Viktig å huske også at EL tester bare er en indikasjon på at kroppen hormonmessig er klar for EL. 

Hvis du temper, og har stabil lengde på syklusene kan du regne deg tilbake for å se når EL eventuelt har vært i tidligere sykluser og med det ha ett estimat på når EL skjer i din syklus. 

Anonymkode: 2b695...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tempet denne syklus og starte på syklus dag 10. altså 4 dager etter siste mensen dag. 

IMG_7054.png

Ser ut som eggløsning dip 2 oktober:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (7 minutter siden):

Ser ut som eggløsning dip 2 oktober:)

Betyr det at eggløsning har vært? Er ny på å ta temperatur og har ikke lest meg opp enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betyr det at eggløsning har vært? Er ny på å ta temperatur og har ikke lest meg opp enda

Ja mener det..nå skal ta temperaturen stige og holde seg opp enten til mens eller gravid. Tar du Temperaturen sanne tid hver dag før du står opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Ja mener det..nå skal ta temperaturen stige og holde seg opp enten til mens eller gravid. Tar du Temperaturen sanne tid hver dag før du står opp?

Nei jeg gjør ikke det, og har lest at jeg burde starte med det. Kan stå opp alt fra 6-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri klart å få positiv eggløsningstest. Blodprøver viste at jeg hadde eggløsning, og gynekologen sa det var veldig rart. Ble da heller ikke gravid, men fikk det til slutt til i pp17, 2. PP på letrozol.

Anonymkode: aa37f...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri klart å få positiv eggløsningstest. Blodprøver viste at jeg hadde eggløsning, og gynekologen sa det var veldig rart. Ble da heller ikke gravid, men fikk det til slutt til i pp17, 2. PP på letrozol.

Vet du hvorfor du ikke fikk positiv test? Er redd jeg har pcos eller noe annet som gjør at jeg ikke får positiv test 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hvorfor du ikke fikk positiv test? Er redd jeg har pcos eller noe annet som gjør at jeg ikke får positiv test 

Nei, aner ikke. Gynekologen sa bare at det var rart. Men jeg leser jo at noen mener at eggløsningsvinduet kan være veldig smalt, og at man gjerne må teste mange ganger hver dag. Det kan jo være noe i det. Jeg klarte bare morgen og kveld. Det ble for belastende å drikke lite og ikke tisse store deler av dagen.

Har man PCOS med sjelden eggløsning er det vel ikke vanlig å ha jevn menstruasjon Helmer tror jeg. Gynekologen var veldig opphengt i at jeg hadde regelmessig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, aner ikke. Gynekologen sa bare at det var rart. Men jeg leser jo at noen mener at eggløsningsvinduet kan være veldig smalt, og at man gjerne må teste mange ganger hver dag. Det kan jo være noe i det. Jeg klarte bare morgen og kveld. Det ble for belastende å drikke lite og ikke tisse store deler av dagen.

Har man PCOS med sjelden eggløsning er det vel ikke vanlig å ha jevn menstruasjon Helmer tror jeg. Gynekologen var veldig opphengt i at jeg hadde regelmessig mens.

*heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke se noen el i forbindelse med tempene dine. Vil råde deg til å føre tempene i fertilityfriend istedenfor.

Man har ikke nødvendigvis dip ved el, poenget er at temp stiger etterpå. Dip trenger slett ikke indikere el.

Anonymkode: ec812...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei jeg gjør ikke det, og har lest at jeg burde starte med det. Kan stå opp alt fra 6-10.

Ja det er viktig at du tar det samme tid hverdag ellers vil du få rar temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri positiv eggløsningstest, testa til samme tidspunkt og hele den oppskriften der. Ble gravid den første perioden når vi dreiv og testa eggløsningen. Så ikke vet jeg hvorfor den aldri ble positiv, men at det allikevel klaffet 🤷‍♀️

Anonymkode: 89836...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri positiv når jeg testet annenhver dag eller daglig. Måtte teste 2 ganger om dagen for å få positiv. Ble tilfeldigvis gravid den måneden jeg fikk positiv test. Da hadde vi prøvd i ca 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...