newman01 Skrevet 3. oktober 2023 #61 Skrevet 3. oktober 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja her på kvinneguiden er det mange rike mennesker.. Men det er generelt mange rike i Norge merker jeg. Vi fattige får bare gjøre så godt vi kan jeg og mannen har 700 i fond, 300 i aksjer, 300 på sparekonto. Sparer 28 000 i mnd til sammen. Har vanlige lønninger og blir aldri rike Anonymkode: 768ba...0ca Med den spareraten der har dere bikket 4 millioner om under 7 år. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2023 #62 Skrevet 3. oktober 2023 Hvordan vet du at du får millionlønn når du er ferdig med studiene? Jeg har aldri hørt om noen nyutdanna med millionlønn, med mindre de har gått inn i et familiefirma eller lignende. Jeg synes det høres veldig lite smart ut å bruke dine penger på reiser og moro, mens samboeren din har pengene sine i eiendom. Hvis det blir brudd mellom dere, har du ingenting. Du bør heller kjøpe deg inn i boligen dere bor i. Å sløse nå, for "jeg får snart millionlønn", høres ganske urealistisk ut.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #63 Skrevet 3. oktober 2023 Har ca 500k fordelt på sparekontoer og fond. Tror min ektefelle har ca det samme. Vi sparer ca 6000 i mnd, men kommer til å spare mer når barna er flyttet hjemmefra. For meg er det viktig med en balanse, der sparing skaper langvarig trygghet, men at noe av pengene gir meg ting å glede meg over akkurat nå. Anonymkode: cb56a...037 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #64 Skrevet 3. oktober 2023 Har ikke sparepenger utover litt på en dedikert reisekonto, prioriterer nedbetaling av lån. Bruker glatt penger på å reise. Anonymkode: 902fe...5ab 1
tutu11 Skrevet 3. oktober 2023 #65 Skrevet 3. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (17 minutter siden): Hvordan vet du at du får millionlønn når du er ferdig med studiene? Jeg har aldri hørt om noen nyutdanna med millionlønn, med mindre de har gått inn i et familiefirma eller lignende. Jeg synes det høres veldig lite smart ut å bruke dine penger på reiser og moro, mens samboeren din har pengene sine i eiendom. Hvis det blir brudd mellom dere, har du ingenting. Du bør heller kjøpe deg inn i boligen dere bor i. Å sløse nå, for "jeg får snart millionlønn", høres ganske urealistisk ut. Om ikke det blir en millionlønn så blir det iallefall høy lønn når man er ferdig tannlege og jobber privat. Poenget er bare at jeg har sikker jobb om ikke ting skjærer seg fullstendig. Som også er grunnen til at jeg sparer. Jeg vil aldri få denne tiden sammen med barnet mitt igjen, men jeg vil heller ikke kaste sikkerhetsnettet mitt ut vinduet. Så ja.. jeg tenker enda.. men vurderer sterkt å selge
newman01 Skrevet 3. oktober 2023 #66 Skrevet 3. oktober 2023 24 minutter siden, Anonymus Notarius said: Jeg synes det høres veldig lite smart ut å bruke dine penger på reiser og moro, mens samboeren din har pengene sine i eiendom. Hvis det blir brudd mellom dere, har du ingenting. Du bør heller kjøpe deg inn i boligen dere bor i. Jaja, alle som ikke eide OBOS-bolig mellom september og oktober tapte ikke 1,1% de 30 dagene. For trådstarters del eier samboeren "noen leiligheter", det er mer enn én, og jeg føler det blir mer enn 2 også, så anta 3. En leilighet koster 4-5mill pr stk, så han tapte da minst 130'000 over de 30 siste dagene. 2
tutu11 Skrevet 3. oktober 2023 #67 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ca 500k fordelt på sparekontoer og fond. Tror min ektefelle har ca det samme. Vi sparer ca 6000 i mnd, men kommer til å spare mer når barna er flyttet hjemmefra. For meg er det viktig med en balanse, der sparing skaper langvarig trygghet, men at noe av pengene gir meg ting å glede meg over akkurat nå. Anonymkode: cb56a...037 Enig med at balanse er viktig👍
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #68 Skrevet 3. oktober 2023 Har ca 50-60 K, men begynte for alvor å spare for et halvt år siden. Anonymkode: b672b...9b7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #69 Skrevet 3. oktober 2023 Portia Catonis skrev (1 time siden): Du misbruker begrepet fattig. Jeg som er normalvektig er ikke anorektisk selv om jeg går inn i et rom av overvektige mennesker. Fattig er en som tjener for lite penger til å leve normalt i samfunnet han/hun lever i. Alt er relativt På KG er vi fattige i resten av samfunnet er vi helt normale Anonymkode: 768ba...0ca
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #70 Skrevet 3. oktober 2023 newman01 skrev (53 minutter siden): Med den spareraten der har dere bikket 4 millioner om under 7 år. Hvordan skulle det skjedd? 4 mill er uansett bare småpenger i KG standard Anonymkode: 768ba...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #71 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg har ca 35 millioner i sparepenger som jeg skal førtidspensjonere meg med når jeg fyller 50. Anonymkode: 7742d...bf0
Knirke Skrevet 3. oktober 2023 #72 Skrevet 3. oktober 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er relativt På KG er vi fattige i resten av samfunnet er vi helt normale Anonymkode: 768ba...0c At din virkelighet lar seg påvirke av hva anonyme brukere skriver på et random nettforum er jo en smule spesielt, men ok… For deg virker det som alle på KG er millionærer, fordi du sitter og leser tråder om sparepenger. Leser du andre tråder får du inntrykk av at alle er uføre alenemødre som lever på randen av sult. 1 2
newman01 Skrevet 3. oktober 2023 #73 Skrevet 3. oktober 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan skulle det skjedd? 4 mill er uansett bare småpenger i KG standard Anonymkode: 768ba...0ca Man har 1,3mill fra før, og sparer 336'000 i året som post påsto. Om man da ganger 336k med 7 år og legger til tidligere oppsparte midler og slenger på bittelitt avkastning kommer man fort opp i 4 mill
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2023 #74 Skrevet 3. oktober 2023 (endret) tutu11 skrev (3 timer siden): Om ikke det blir en millionlønn så blir det iallefall høy lønn når man er ferdig tannlege og jobber privat. Poenget er bare at jeg har sikker jobb om ikke ting skjærer seg fullstendig. Som også er grunnen til at jeg sparer. Jeg vil aldri få denne tiden sammen med barnet mitt igjen, men jeg vil heller ikke kaste sikkerhetsnettet mitt ut vinduet. Så ja.. jeg tenker enda.. men vurderer sterkt å selge Men er det sånn at du ikke kan være hjemme med barnet dersom du ikke selger fondene dine? Eller er det bare fordi det frister å ha det mer romslig? Et kjapt google-søk forteller meg forresten at "Nyutdannede tannleger kan forvente en startlønn på mellom 500 000 og 600 000 kroner per år". Bra startlønn det, for all del, men du kommer ikke til å bade i penger, akkurat. newman01 skrev (3 timer siden): Jaja, alle som ikke eide OBOS-bolig mellom september og oktober tapte ikke 1,1% de 30 dagene. For trådstarters del eier samboeren "noen leiligheter", det er mer enn én, og jeg føler det blir mer enn 2 også, så anta 3. En leilighet koster 4-5mill pr stk, så han tapte da minst 130'000 over de 30 siste dagene. Selv om det er svingninger i markedet, er det lenge siden man tapte penger på å eie bolig. Og han har sikkert tjent mye på dem hittil. For ikke å snakke om at å bruke penger på reise og fri fra jobb er kun tap (økonomisk sett). Endret 3. oktober 2023 av Anonymus Notarius
tutu11 Skrevet 3. oktober 2023 #75 Skrevet 3. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (40 minutter siden): Men er det sånn at du ikke kan være hjemme med barnet dersom du ikke selger fondene dine? Eller er det bare fordi det frister å ha det mer romslig? Et kjapt google-søk forteller meg forresten at "Nyutdannede tannleger kan forvente en startlønn på mellom 500 000 og 600 000 kroner per år". Bra startlønn det, for all del, men du kommer ikke til å bade i penger, akkurat. Selv om det er svingninger i markedet, er det lenge siden man tapte penger på å eie bolig. Og han har sikkert tjent mye på dem hittil. For ikke å snakke om at å bruke penger på reise og fri fra jobb er kun tap (økonomisk sett). Joda for all del, jeg kommer til å bli hjemme i et år med barnet. Ønsker bare å bruke året på å reise. Dette er startlønn i offentlig sektor. Privat er mye mer lukrativt. Han taper nok ikke penger, men vil tro at han ikke tjener noe på å sitte på de for øyeblikket heller.. Ja det var det da.. minner for livet eller spare de 60k til seinere
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2023 #76 Skrevet 3. oktober 2023 tutu11 skrev (1 time siden): Joda for all del, jeg kommer til å bli hjemme i et år med barnet. Ønsker bare å bruke året på å reise. Dette er startlønn i offentlig sektor. Privat er mye mer lukrativt. Han taper nok ikke penger, men vil tro at han ikke tjener noe på å sitte på de for øyeblikket heller.. Ja det var det da.. minner for livet eller spare de 60k til seinere Men hvor mye får du reist med en baby på slep? Alene? Høres mer slitsomt enn gøy ut, spør du meg, men hver sin lyst. Man får minner for livet selv om man ikke drar på backpacking i permisjonen, altså.
tutu11 Skrevet 3. oktober 2023 #77 Skrevet 3. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (13 minutter siden): Men hvor mye får du reist med en baby på slep? Alene? Høres mer slitsomt enn gøy ut, spør du meg, men hver sin lyst. Man får minner for livet selv om man ikke drar på backpacking i permisjonen, altså. Ja folk er heldigvis forskjellig og har ulike gleder og interesser. Drar ikke alene. Samboer blir med og kanskje familie besøker oss. Vi har hatt det veldig gøy på de små reisene vi har hatt så langt og det å kunne dra noen mnd til et varmere sted nå i høst/vinter tror jeg blir verdt all slit og penger, men jeg kan jo ta feil.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #78 Skrevet 3. oktober 2023 Har rundt 60k til sammen på alle mine kontoer. Anonymkode: 17068...e68 1
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober 2023 #79 Skrevet 3. oktober 2023 Kona og jeg har 700 000 på sparekonto. Vi synes vi har vært litt flinke siden vi hadde null for fire og et halvt år siden. Og jeg gir f i at mange her har mye mer enn oss - vi føler oss rike, og det holder i massevis. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #80 Skrevet 3. oktober 2023 60.000. Er aleinemor. Anonymkode: 4a6fb...f82 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå